Met een T4 California Coach op wintersport
Kijk zo leer ik nog wat van jullie Zo'n soort camping als Pebblesbert klinkt goed, al helemaal voor een eerste keer! En om het open gat in het hefdak gewoon dicht te leggen is simpel maar effectief
Dat je ook gewoon met één kraan toe kan klinkt ook logisch, geen boiler aan, dan gewoon koud water. Excuus dat ik er vanuit ging dat de Exclusive die voorziening standaard had, ik ken niet alle ins en outs van het hele assortiment T4.
Voor wat betreft de techniek begrijp ik het nog niet helemaal, ik bedoel het verwarmen met koelwater van het vers water. Ik ben niet zo thuis in autotechniek, ik begrijp het idee wel maar hoe je dat dan op de juiste manier met elkaar moet verbinden? (ik weet wel dat het twee gescheiden systemen zijn en het natuurlijk niet met elkaar vermengt) De T4 staat vrij hoog dus dat je er nog iets onder kunt monteren ok, maar hoe sluit je dat
dan aan?
Dat je ook gewoon met één kraan toe kan klinkt ook logisch, geen boiler aan, dan gewoon koud water. Excuus dat ik er vanuit ging dat de Exclusive die voorziening standaard had, ik ken niet alle ins en outs van het hele assortiment T4.
Voor wat betreft de techniek begrijp ik het nog niet helemaal, ik bedoel het verwarmen met koelwater van het vers water. Ik ben niet zo thuis in autotechniek, ik begrijp het idee wel maar hoe je dat dan op de juiste manier met elkaar moet verbinden? (ik weet wel dat het twee gescheiden systemen zijn en het natuurlijk niet met elkaar vermengt) De T4 staat vrij hoog dus dat je er nog iets onder kunt monteren ok, maar hoe sluit je dat
dan aan?
en leg een oude deken voor de schuifdeur 's nachts.RobertoVW schreef:Kijk zo leer ik nog wat van jullie Zo'n soort camping als Pebblesbert klinkt goed, al helemaal voor een eerste keer! En om het open gat in het hefdak gewoon dicht te leggen is simpel maar effectief
Dat je ook gewoon met één kraan toe kan klinkt ook logisch, geen boiler aan, dan gewoon koud water. Excuus dat ik er vanuit ging dat de Exclusive die voorziening standaard had, ik ken niet alle ins en outs van het hele assortiment T4.
Voor wat betreft de techniek begrijp ik het nog niet helemaal, ik bedoel het verwarmen met koelwater van het vers water. Ik ben niet zo thuis in autotechniek, ik begrijp het idee wel maar hoe je dat dan op de juiste manier met elkaar moet verbinden? (ik weet wel dat het twee gescheiden systemen zijn en het natuurlijk niet met elkaar vermengt) De T4 staat vrij hoog dus dat je er nog iets onder kunt monteren ok, maar hoe sluit je dat
dan aan?
- California T5
- Berichten: 16
- Lid geworden op: vr 01 okt 2010, 18:09
- Contacteer:
Hallo..
Ook ik ben zeer benieuwd naar tips van california rijders....
Wij willen ook tzt in de sneeuw overnachten met onze T5 california.
Deze auto sinds 2 maanden in ons bezit.
Nu volg ik deze site al geruime tijd maar veel T5 campers ben ik nog niet tegen gekomen op dit forum......of ????
gr Jacob
Ook ik ben zeer benieuwd naar tips van california rijders....
Wij willen ook tzt in de sneeuw overnachten met onze T5 california.
Deze auto sinds 2 maanden in ons bezit.
Nu volg ik deze site al geruime tijd maar veel T5 campers ben ik nog niet tegen gekomen op dit forum......of ????
gr Jacob
zou er een groot verschil zijn tussen t4 en t5?California T5 schreef:Hallo..
Ook ik ben zeer benieuwd naar tips van california rijders....
Wij willen ook tzt in de sneeuw overnachten met onze T5 california.
Deze auto sinds 2 maanden in ons bezit.
Nu volg ik deze site al geruime tijd maar veel T5 campers ben ik nog niet tegen gekomen op dit forum......of ????
gr Jacob
- California T5
- Berichten: 16
- Lid geworden op: vr 01 okt 2010, 18:09
- Contacteer:
T4 in de winter
Ik heb met mijn T4 in de winter (wild) gekampeerd, Het was s'nachts -10 en het blijft warm. Ik heb er een Truma kachel inzitten en een boiler van Truma (5 liter). Warm water lukt ook. De HH-accu gaf voldoende stroom voor in ieder geval 24 uur, daarna ga ik vaak rijden en dan laad-ie toch weer op. Ik heb voor noodgeval ook een klein aggregaat mee, dan kun je je lege accu opladen.
Oja mij T4 heeft een hoogdak en is daardoor goed geisoleerd. Wat wel belangrijk is de voorruiten en achterruiten met isolatiegordijnen af te dekken.
Dat scheelt heel veel.
Groeten, Bert
Oja mij T4 heeft een hoogdak en is daardoor goed geisoleerd. Wat wel belangrijk is de voorruiten en achterruiten met isolatiegordijnen af te dekken.
Dat scheelt heel veel.
Groeten, Bert
Niet met een T4 maar met een T3 zijn wij dit jaar naar de sneeuw en de kou geweest. Wel een heel andere bus maar met hetzelfde principe. De foto's: http://picasaweb.google.com/Intrantibus/Harz2010#
We hebben al veel vaker in sneeuw en vooral vorst gestaan, het laatst in oktober dit jaar toen we in de Gran Paradiso onverwacht een pak sneeuw kregen. Wij hebben in de Harz het hefdak niet omhoog gedaan. We hebben wel een hoes (zelf gemaakt) die om het doek heen kan maar bij veel sneeuw is het lastig om het dak weer in te klappen. Wij hebben de schoonwatertank in de kast, zelfs bij 10 graden vorst was die niet bevroren. We hadden wel op een ochtend de leiding bevroren want die loopt achter een gasfles over de vloer. Daarom hebben we altijd een fles water op reserve zodat we kunnen ontbijten. De leiding was ook snel weer ontdooit. Verwarmen doen we met een Truma kachel, die is meer dan voldoende. Op een camping zetten we 's nachts een electrisch kacheltje aan in de dooistand. Dan blijft het binnen volledig dooi. Maar zonder redden we het ook, alleen bij het opstaan is het even fris. Isoleren met de bekende matten, gordijnen en een rol voor de schuifdeur en de verwarmingsroosters van de auto. Daar komt namelijk heel koude lucht uit. De schuifdeur laten we zoveel mogelijk dicht, in- en uitstappen via de deur van de bijrijder. Voor ons zelf hebben we vastgesteld dat we met het hefdak omhoog lichte vorst aankunnen, en met het dak omlaag matige vorst. Aan strenge vorst wagen we ons maar niet.
We hebben al veel vaker in sneeuw en vooral vorst gestaan, het laatst in oktober dit jaar toen we in de Gran Paradiso onverwacht een pak sneeuw kregen. Wij hebben in de Harz het hefdak niet omhoog gedaan. We hebben wel een hoes (zelf gemaakt) die om het doek heen kan maar bij veel sneeuw is het lastig om het dak weer in te klappen. Wij hebben de schoonwatertank in de kast, zelfs bij 10 graden vorst was die niet bevroren. We hadden wel op een ochtend de leiding bevroren want die loopt achter een gasfles over de vloer. Daarom hebben we altijd een fles water op reserve zodat we kunnen ontbijten. De leiding was ook snel weer ontdooit. Verwarmen doen we met een Truma kachel, die is meer dan voldoende. Op een camping zetten we 's nachts een electrisch kacheltje aan in de dooistand. Dan blijft het binnen volledig dooi. Maar zonder redden we het ook, alleen bij het opstaan is het even fris. Isoleren met de bekende matten, gordijnen en een rol voor de schuifdeur en de verwarmingsroosters van de auto. Daar komt namelijk heel koude lucht uit. De schuifdeur laten we zoveel mogelijk dicht, in- en uitstappen via de deur van de bijrijder. Voor ons zelf hebben we vastgesteld dat we met het hefdak omhoog lichte vorst aankunnen, en met het dak omlaag matige vorst. Aan strenge vorst wagen we ons maar niet.
Pax Intrantibus = Vrede aan wie hier binnen komt.
- Mickel Moen
- Berichten: 5260
- Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
- Locatie: Súdwest Fryslân
- Contacteer:
Excuus voor de vertraging: Ik heb gezocht of ik er een foto van had, helaas niet. Aan de binnenkant hebben we een bekleding van dikke fleece. Die is precies pas gemaakt en wordt met klittenband vastgezet. Aan de buitenkant hebben we een isolatiedeken gemaakt van een isolatiedeken die normaal onder laminaat wordt gebruikt. Twee lagen aluminiumfolie met bubbels er tussen. De zijkanten zijn afgebiesd met band, anders gaat het scheuren. Ook pas gemaakt en met klittenband en een bandje vast gezet. De kosten zijn heel gering. Het gaat geen jaren mee maar na een avond achter de naaimachine is alles weer nieuw.
Pax Intrantibus = Vrede aan wie hier binnen komt.
California Coach op wintersport
Als je met 2 personen gaat kan je ook het dak ingeklapt laten,en anders een goed aansluitende buiten hoes of een dikke binnenhoes ,
en denk ook aan een extra vloermat ,goed passend namelijk de vloer van de vw T4 is niet geisoleerd, zelf hebben we er dan nog een verwarmingsmat op.
De ruiten zijn die dubbelglas of enkel, je hebt ze namelijk met enkel en dubbelglas.
En zeker een buiten isolatie ,dan heb je minderlast van condens
En de watertanks laten we lekker leeg, staan zeer zeker op een goede camping met verwarmde wasruimte ,en het water dan gewoon in een waterkan voor het bakkie en het koken.
mvg
Coen
en denk ook aan een extra vloermat ,goed passend namelijk de vloer van de vw T4 is niet geisoleerd, zelf hebben we er dan nog een verwarmingsmat op.
De ruiten zijn die dubbelglas of enkel, je hebt ze namelijk met enkel en dubbelglas.
En zeker een buiten isolatie ,dan heb je minderlast van condens
En de watertanks laten we lekker leeg, staan zeer zeker op een goede camping met verwarmde wasruimte ,en het water dan gewoon in een waterkan voor het bakkie en het koken.
mvg
Coen