Extra water mee in de winter

Met de camper naar de sneeuw!
Gebruikersavatar
monte179
Berichten: 67
Lid geworden op: zo 22 aug 2010, 10:16

Extra water mee in de winter



Bericht door monte179 »

Onze ervaring is dat in de winter op veel camperplaatsen de watervoorziening is afgekoppeld. Wijzelf namen bij voorgaande gelegenheden in jerrycans extra water mee in de garage.
Nu ben ik in overleg met een polysterfabrikant in overleg om een aan de camper te bevestigen extra waterreservoir te ontwikkelen.

Zijn er camperaars die het waterprobleem met me delen (oftewel: is er een markt voor een dergelijk reservoir ?) of ben ik de enige die dit probleem ken of denkt te kennen ?

Peter Montenij
Gebruikersavatar
Rotec 590
Berichten: 6955
Lid geworden op: wo 30 mar 2005, 14:01
Locatie: dicht bij Nunspeet (20 jaar Spanje)
Contacteer:

Re: Extra water mee in de winter



Bericht door Rotec 590 »

Ik heb een 60 liter inbouw watertank onder een bank geplaatst en de uitvoer gekoppeld aan de uitvoer van de bestaande tank die onder de wagen gemonteerd is.
Vullen doe ik binnen in de camper.
Met een keuze schakelaar kan ik kiezen tussen de bestaande pomp en pomp in de nieuwe tank.

Thuis legen doe ik met een bekertje en een nieuwe vaatdoek.
Tot nu toe met twee weken wintersport beide slechts 2x vol getankt.
Laatst gewijzigd door Rotec 590 op vr 24 sep 2010, 14:06, 1 keer totaal gewijzigd.
neem de tijd als je in je camper rijdt!
Gebruikersavatar
bikerwally
Berichten: 211
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 8:17

Re: Extra water mee in de winter



Bericht door bikerwally »

monte179 schreef:Nu ben ik in overleg met een polysterfabrikant in overleg om een aan de camper te bevestigen extra waterreservoir te ontwikkelen.
Peter Montenij
Een mooi project, maar hoe wil je bevriezing voorkomen ?
Wim, Kirsten en Binck
Berichten: 3444
Lid geworden op: za 17 apr 2004, 8:28
Locatie: Bavel



Bericht door Wim, Kirsten en Binck »

Ik werk liever met drie losse jerycans van 30 liter, dus 90 liter bij elkaar.
het voordeel van jerycans is, dat je deze in een toilet gebouw kunt vullen, dus los van de camper. Met een pomp vul ik het water uit de jerycans in de vast watertank van 150 liter. Wij nemen dus mee 150 liter + 90 liter.
De jerycans staan in de verwarmde garage.
Laatst gewijzigd door Wim, Kirsten en Binck op di 07 sep 2010, 21:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke campergroet, Wim

Als camper een Flair 7100, als hobby en weekend camper een VW T5 en een liefhebber van een VW T2
Opgezegd
Berichten: 7685
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 16:33

Re: Extra water mee in de winter



Bericht door Opgezegd »

monte179 schreef:Onze ervaring is dat in de winter op veel camperplaatsen de watervoorziening is afgekoppeld. Wijzelf namen bij voorgaande gelegenheden in jerrycans extra water mee in de garage.
Nu ben ik in overleg met een polysterfabrikant in overleg om een aan de camper te bevestigen extra waterreservoir te ontwikkelen.

Zijn er camperaars die het waterprobleem met me delen (oftewel: is er een markt voor een dergelijk reservoir ?) of ben ik de enige die dit probleem ken of denkt te kennen ?

Peter Montenij
Ik vraag bij een benzinestation of ik water mag innemen, geef die pompbediende een paar euro. Nog nooit mislukt.
Anja & Henk
Berichten: 256
Lid geworden op: do 19 jul 2007, 1:22
Locatie: Wijhe



Bericht door Anja & Henk »

Wij nemen liever niet te veel water mee onderweg. 150 liter is wel 150 kilo! :shock: Ook is het ons al een keer voorgekomen dat de watertank onderweg leegstroomde :oops:
Wij rijden in een Hymer 544, bj 1996
Surian
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 25 mar 2009, 22:34



Bericht door Surian »

Wij nemen met onze Hymer 524 ook maar een reisvoorraad mee i.v.m. het gewicht. Eén kan met 15 liter en ca. 20 liter in de tank. Met die hoeveelheid en een beetje opletten op de rest van de lading, kom ik op 3500kg.
Volgens mij is alles beter dan 100-200kg water verslepen over grote afstand.
RoosJansen
Berichten: 1
Lid geworden op: do 23 sep 2010, 22:02



Bericht door RoosJansen »

Surian schreef:Wij nemen met onze Hymer 524 ook maar een reisvoorraad mee i.v.m. het gewicht. Eén kan met 15 liter en ca. 20 liter in de tank. Met die hoeveelheid en een beetje opletten op de rest van de lading, kom ik op 3500kg.
Volgens mij is alles beter dan 100-200kg water verslepen over grote afstand.

Dat denk ik ook!


Groetjes,
Roos Jansen

http://www.accuweb.nl
Gebruikersavatar
Rotec 590
Berichten: 6955
Lid geworden op: wo 30 mar 2005, 14:01
Locatie: dicht bij Nunspeet (20 jaar Spanje)
Contacteer:



Bericht door Rotec 590 »

Wij tanken ook nooit vol.

Als je weet dat het water ter plaatse is afgesloten kun je onderweg bij de laatste watervoorziening vol tanken. Wasserette bijvoorbeeld.

Meestal wassen we daar de camper ook even om het zout (wat alluminium aantast) te verwijderen.
neem de tijd als je in je camper rijdt!
Iras
Berichten: 179
Lid geworden op: vr 12 mar 2010, 19:30
Locatie: Randstad



Bericht door Iras »

Wij nemen nooit extra water mee en gebruiken ons water van de tank ook nooit voor consumptie. Alleen voor toilet en douche.
Camper is toch al vaak te zwaar.
We kopen in Frankrijk water ca 22 cent voor anderhalve liter.
Hebben ook altijd een jerrycan van 10 liter bij onsen die vullen we onderweg indien mogelijk.

Veel winterplezier en vergeet niet om van de herfst te genieten!

groet,

iras
Gebruikersavatar
Inferno
Moderator
Berichten: 27085
Lid geworden op: di 07 jun 2005, 19:29
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:



Bericht door Inferno »

Hoeveel water is dan genoeg voor welke periode?

Wij hebben 120 liter daar kan ik echt wel een dag of 4 a 5 mee vooruit en als het echt moet kan het nog veel langer mee..
Wim, Kirsten en Binck
Berichten: 3444
Lid geworden op: za 17 apr 2004, 8:28
Locatie: Bavel



Bericht door Wim, Kirsten en Binck »

Inferno schreef:Hoeveel water is dan genoeg voor welke periode?

Wij hebben 120 liter daar kan ik echt wel een dag of 4 a 5 mee vooruit en als het echt moet kan het nog veel langer mee..
maar niet na als je iedere dag flink skiet en je in het zweet werkt. Tenminste ik neem aan je dan wilt douchen.

ps grotere camper , meer waterdruk, tank sneller leeg :D :D
Met vriendelijke campergroet, Wim

Als camper een Flair 7100, als hobby en weekend camper een VW T5 en een liefhebber van een VW T2
Gebruikersavatar
Inferno
Moderator
Berichten: 27085
Lid geworden op: di 07 jun 2005, 19:29
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:



Bericht door Inferno »

In dat geval...
Maar minder water is anders gebruiken. Veel mensen gebruiken het water in de camper alsof ze thuis zijn. Ik wil ook lekker schoon zijn maar dat doen we dan met afspoelen, kraan dicht, zepen, kraan dicht en nog eens afspoelen. Je moet natuurlijk geen 15 minuten onder de douche gaan staan.

Als ik handen was hetzelfde, als je zeept hoeft het water niet te lopen...
Gebruikersavatar
Piet Liberty
Berichten: 353
Lid geworden op: ma 25 apr 2005, 21:47



Bericht door Piet Liberty »

Wat was de vraag nou, weet het niet meer?????
Plaats reactie