wintersport zonder "dubbele bodem"

Met de camper naar de sneeuw!
matkim
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 12:17

wintersport zonder "dubbele bodem"



Bericht door matkim »

Hey allemaal,

Wij zijn echt nog groentjes op motorhomegebied en hebben een vraagje.
Is een dubbele bodem echt nodig om om wintersport te kunnen gaan,en volstaat,zoals sommige (gladde) verkopers zeggen,een recente motorhome van een deftig merk (Dethleffs).Er zit soms toch wel een serieus prijsverschil tussen die twee soorten,vandaar mijn vraag.

Vriendelijke groetjes
Gebruikersavatar
afred
Berichten: 809
Lid geworden op: do 20 nov 2003, 16:55
Locatie: Delft



Bericht door afred »

Wij hebben een camper van Dethleffs en geen dubbele bodem, maar wel een winterpaket (alle leidingen goed geisoleerd en tanks verwarmd plus Alde verwarming).
Wij staan ook met min 10 gr dat gaat prima.
afred.
Aad en An Dethleffs T6501 en Lucky onze collie.
matkim
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 12:17

Dethleffs



Bericht door matkim »

Hallo

Bedankt voor het antwoord.
Het zou gaan over volgende motorhome

MERK / MODEL
Merk: DETHLEFFS
Type: integraal
model esprit

SPECIFICATIES CHASSIS
Basisvoertuig: fiat ducato
Vermogen: 122pk 90 kw
Cylinderinhoud: 2800cc
Bouwjaar: 2006
Kilometerstand: 64200

AFMETINGEN
L B H INT H

GEWICHT kg
Max toeg gewicht: 3850 kg
Leeggewicht:
Trekgewicht:

HOMOLOGATIE
Zitplaatsen: 5
Slaapplaatsen: 6

UITRUSTING/OPTIES/OVERIGE UITRUSTING

DETHLEFFS ESPRIT INTEGRAAL RECENTE Motorhome in uitstekende staat. Voorzien van volgende opties en uitrusting: airco leefruimte pre radio en radio cd extra bedmogelijkheid aan zithoek zetelhoezen cabinezetels uniform interieur,luifel. achteruitrijcamera, fietsenrek voor 4 fietsen, integraalbed boven cabinezetels, vast bed met grote garage,panoramisch dakluik toetstellen: 3 pits kookfornuis, badkamer met afzonderlijke douche, koelkast, verwarming truma,...
fransk



Bericht door fransk »

afred schreef:Wij hebben een camper van Dethleffs en geen dubbele bodem, maar wel een winterpaket (alle leidingen goed geisoleerd en tanks verwarmd plus Alde verwarming).
Wij staan ook met min 10 gr dat gaat prima.
afred.
Min 10 zegt weinig bij de wintersport in de alpen. Wij hebben wel een dubbele bodem, maar als je die geen hebt, is er toch wel wat te doen tegen optrekkende kou. Belangrijker is dat je waterhuishouding vorstvrij is (ook bij min 20) !!

Groeten

Frans
Wim, Kirsten en Binck
Berichten: 3444
Lid geworden op: za 17 apr 2004, 8:28
Locatie: Bavel

Re: wintersport zonder "dubbele bodem"



Bericht door Wim, Kirsten en Binck »

matkim schreef: Is een dubbele bodem echt nodig om om wintersport te kunnen gaan,
Een dubbele bodem is prettig voor de warmte en opberg mogelijkheden.
Maar echt nodig vind ik overdreven. Zelf met een slecht geïsoleerde camper kan je op wintersport. Een extra trui en met wat meer stoken kom je ook een heel eind.
Met vriendelijke campergroet, Wim

Als camper een Flair 7100, als hobby en weekend camper een VW T5 en een liefhebber van een VW T2
Gebruikersavatar
peter
Berichten: 1030
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 21:34
Locatie: soesterberg

db



Bericht door peter »

het is idd handig.

echt niet noodzakelijk. ik heb het nog nooit gehad, heb meerdere campers gehad en het altijd heerlijk warm. ook bij -25
Eddy en Nancy
Berichten: 381
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 8:25
Locatie: España + België
Contacteer:



Bericht door Eddy en Nancy »

Wij rijden rond met een simpel "goedkoop" model, zonder dubbele bodem en hebben ook wel eens enkele dagen bij -20° gestaan. Binnen in de camper was het lekker warm (1 gasfles op 3 dagen) maar we hadden wel enkele extra maatregelen getroffen : extra isolatie van de ramen en aan de ingang van de wooncel. Zoals hiervoor reeds gezegd : de waterleidingen zijn vaak het zwakste punt : daar moet je zeker op letten !
groetjes van Eddy, Nancy en Macho

http://www.hetvervolg.xyz
matkim
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 12:17



Bericht door matkim »

Beste allemaal

nogmaals bedankt voor alle info,hebben besloten om toch niet voor de Dethleffs te gaan,binnenkort zijn er overal opendeurdagen,en die zullen wij "afschuimen",om een goede prijs/kwaliteitskoopje te vinden,en toch liefst eentje met dubbele bodem,voor de zekerheid toch.

Vriendelijke groetjes
Ben en Ingrid
Berichten: 967
Lid geworden op: di 11 jul 2006, 11:30
Locatie: Beek-Berg en Dal
Contacteer:



Bericht door Ben en Ingrid »

Hallo,

Ik vraag me dan af, hoe de caravanners dat doen.

We zijn jaren met de caravan naar de wintersport geweest. In de caravan niet veel kouder/warmer als nu in de camper met dubbele bodem!
Groet Ingrid.

Don't follow me, I'm lost too.

Hymer B 584 (2004).
goud
Berichten: 1408
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 12:14
Locatie: Lelystad
Contacteer:



Bericht door goud »

Wij zijn voordat we de camper hadden met onze Eriba caravan ook op wintersport geweest. Nooit problemen gehad. Met de Hymer zónder dubbele bodem ook nergens last van. Zou me niet blind staren op een dubbele bodem.
Margolia
fredsanno
Berichten: 9601
Lid geworden op: vr 18 nov 2005, 13:17
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:



Bericht door fredsanno »

Heerlijk, ook zonder dubbele bodem... 8)
Afbeelding
Wim, Kirsten en Binck
Berichten: 3444
Lid geworden op: za 17 apr 2004, 8:28
Locatie: Bavel



Bericht door Wim, Kirsten en Binck »

Ben en Ingrid schreef:Hallo,

Ik vraag me dan af, hoe de caravanners dat doen.

We zijn jaren met de caravan naar de wintersport geweest. In de caravan niet veel kouder/warmer als nu in de camper met dubbele bodem!
Hallo Ingrid,

Er zit wel een klein verschilletje tussen een camper en een caravan en dat is de waterhuishouding en leidingen.
Bij een dubbele bodem liggen de leidingen en tanken tussen de dubbele bodem waardoor de kans op bevriezen nihil is.
Bij onze vorige camper met enkel bodem moest ik veel maatregelen nemen om bevriezen te voorkomen. Bij onze huidige camper met dubbel bodem heb ik daar geen last van.
Met vriendelijke campergroet, Wim

Als camper een Flair 7100, als hobby en weekend camper een VW T5 en een liefhebber van een VW T2
Tec
Berichten: 1214
Lid geworden op: zo 01 okt 2006, 13:56
Locatie: Groningen



Bericht door Tec »

Wim schreef:
Bij een dubbele bodem liggen de leidingen en tanken tussen de dubbele bodem waardoor de kans op bevriezen nihil is.
Bij onze vorige camper met enkel bodem moest ik veel maatregelen nemen om bevriezen te voorkomen. Bij onze huidige camper met dubbel bodem heb ik daar geen last van.
Ik heb geen dubbel bodem maar wel een geisoleerde vloer in mijn TEC. De leidingen en de watertank liggen zodanig dat ze warm blijven en/of verwarmt worden. Op wintersport bij -20 graden geen enkel probleem.
Dus een dubbele bodem is niet nodig maar e.e.a. zal wel merkgebonden zijn hoe de winter voorzieningen getroffen zijn.
Inspraak zonder inzicht leidt tot uitspraken zonder uitzicht
broekies
Berichten: 164
Lid geworden op: za 08 aug 2009, 7:22
Locatie: Warmond



Bericht door broekies »

Hallo, wij hebben wel een dubbele bodem en dat werkt wel heel prettig.
Afgelopen weekend stonden we in San Bernardino, in de Alpen tegen italie op 1600 meter hoogte.
Het was zeker minus 15 en het was comfortabel in de camper.
Geen bevroren leidingen of afvalwater zonder speciale voorzieningen.
Wel heb ik in de bagageruimte omder het vaste bed de luchtverwarming doorgetrokken tot in de uiterste hoek achterin.
Afgelopen november bleef de hoek van het bed toch wat koeler dan we wilde bij minus 10 in Polen.
Hebben 17 liter gas verbruikt in 3 nachten en 4 dagen waaronder dus 1 nacht minus 15 a 20 graden. Overige dagen en nachten vriezend weer. Rijden ook met de kachel aan.

Afbeelding
Plaats reactie