Winterberg

Met de camper naar de sneeuw!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
rollercoaster
Berichten: 1394
Lid geworden op: wo 02 jan 2008, 22:03
Locatie: hart van Nederland

Winterberg



Bericht door rollercoaster »

wie weet er meer info over de camperplaats in Winterberg aan de Schulstrasse, kun je daar een beetje leuk staan, is er af en toe stroom mogelijk heden, kun je je daar een week vermaken? ............
Kortom, alle info is welkom.

groet
nico.
Jür & Mar
Berichten: 202
Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 15:04
Locatie: Heerhugowaard



Bericht door Jür & Mar »

met je gedachten en je gevoelens creëer je je leven.
Gebruikersavatar
peter
Berichten: 1030
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 21:34
Locatie: soesterberg

winterberg



Bericht door peter »

het is een prima plek. ik ben er dit jaar al drie keer geweest.

je kunt er water tanken (is nu gratis omdat het muntautomaatje stuk is), je kunt lozen en er is stroom. stroom is wel beperkt tot de plekken aan de kant maar meestal kun je gewoon doorlussen.

het is er gezellig. lekker naar het stadje lopen en savonds wat drinken in onze stamkroeg, nudelhaus, en er wat eten of gewoon een ander restaurant. overdag rijdt je naar de pistes en als je zin hebt kun je daar ook overnachten.
vanaf de camperplek kun je prima wandelen.

ook kun je gaan zwemmen in willingen of iets dichterbij ìn een subtropisch ding bij een recreatiepark.
Gebruikersavatar
rollercoaster
Berichten: 1394
Lid geworden op: wo 02 jan 2008, 22:03
Locatie: hart van Nederland



Bericht door rollercoaster »

bedankt , sneeuw genoeg daar nu.
Gebruikersavatar
peter
Berichten: 1030
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 21:34
Locatie: soesterberg

sneeuw



Bericht door peter »

ja, idd. ik was er vorige week nog. de kinderen stonden op de sneeuwbergen achter de brandweerkazerne. volgens mij was het wel 3 meter hoog....

op de pistes en in het stadje ligt ook zat
Gebruikersavatar
peter101
Berichten: 238
Lid geworden op: di 07 mar 2006, 22:29
Locatie: Apeldoorn



Bericht door peter101 »

Hebben er gestaan van donderdag op vrijdag 28 op 29 januari, plaats is moeilijk te bereiken moet sneeuwkettingen monteren!!!
Er ligt veel sneeuw heeft als nadeel dat vanmorgen om 6 uur de stadwerke begon met sneeuwruimen op de parkeerplaats!!!!
Zijn er om 9 uur vertrokken naar Willingen hebben hier een mooie plek met nomaal stroom (i.p.v. 50 eurocent per 3 uur in Winterberg)Staat op dit moment bijna vol, is een Top-Platz en ziet er goed uit dicht bij de pistes enz.Blijven hier minimaal tot maandag.
Helaas door de gevreesde ziekte camper moeten verkopen, maar blijf het forum volgen, omdat ik mijn dochters camper mag gebruiken.
leonardo
Berichten: 4
Lid geworden op: di 09 feb 2010, 19:44



Bericht door leonardo »

Zijn de pistes daar een beetje goed te bereiken?

en is er goede parkeergelegenheid dicht bij de piste? (niet te druk?)
luc
Berichten: 155
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 6:36
Locatie: Kortemark - België



Bericht door luc »

Wij willen ook een paar dagen naar Winterberg.
Uit alles wat ik gelezen heb, heb ik begrepen dat het gebied verdeeld is in verschillende kleinere deelgebieden.

Welke pistes zijn het best voor de iets meer ervaren skiër ?
En waar kan je dan het dichtst bij die pistes overnachten ?

Dank bij voorbaat voor jullie info.
Groetjes,
Luc en Tine
zomaar zwerven zonder zorgen.... zalig
CoBus
Berichten: 1
Lid geworden op: do 11 feb 2010, 16:06
Locatie: Nieuwkoop

camperen in Winterberg



Bericht door CoBus »

luc schreef: Welke pistes zijn het best voor de iets meer ervaren skiër ?
En waar kan je dan het dichtst bij die pistes overnachten ?
Hoi Luc en Tine,
Ik weet niet of het gebied uitdagend genoeg is voor de meer ervaren skiër; voornamelijk rode en blauwe pistes, een enkele zwarte. Kijk even op www.skiliftkarussell.de/panorama-karte , dan heb je meteen een beeld van het hele gebied.

Het dichtst bij de pistes kun je overnachten op Camping Hochsauerland; het grondstation van lift 12 is namelijk op de camping! Groot voordeel: lekker warm douchen na een dag sporten en je hoéft niet te rijden om te kunnen gaan skiën. Wij waren er met Kerst en gaan over twee weken weer voor een paar dagen.
Groet, Astrid
Camperen ... a way of life!
Gebruikersavatar
peter
Berichten: 1030
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 21:34
Locatie: soesterberg

winterberg



Bericht door peter »

luc,

als je een paar minder steile pistes zoekt ga dan naar de sahnehang. (www.sahnehang.de). daar kun je aan de piste overnachten. water haal je en breng je bij het restaurant, er is alleen geen stroom.
ook kun je goed op de postwiese gaan skieen. hiervoor rijdt je naar neuastenberg, 5 km van winterberg, en sta je achter de kerk in het dal. hiervandaan ski je zo de piste op.
Plaats reactie