Weissensee

Met de camper naar de sneeuw!
Plaats reactie
Tec
Berichten: 1214
Lid geworden op: zo 01 okt 2006, 13:56
Locatie: Groningen

Weissensee



Bericht door Tec »

Als schaats liefhebber ben ik al vaak naar de Weissensee geweest voor de alternatieve elfsteden tocht.
De laatste jaren met de camper maar dat was wat behelpen.
Er was geen camping open dus hebben we gestaan op de parkeerplaats waar met een beetje behelpen het prima uit te houden was.
Dit jaar echter heeft de plaatselijke campingboer, in het centrum van het dorp, voorzieningen getroffen voor winter kamperen.
Dus voor schaats en wandel liefhebbers die ook nog een keer vlak bij een kleine skipiste willen staan:

De eerste link werkte niet deze wel met dank aan Ronmekel.

http://knaller.at/knaller/index.htm
Laatst gewijzigd door Tec op ma 02 nov 2009, 17:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Inspraak zonder inzicht leidt tot uitspraken zonder uitzicht
fredsanno
Berichten: 9601
Lid geworden op: vr 18 nov 2005, 13:17
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:



Bericht door fredsanno »

link doetut niet... :(
Ronmekel
Berichten: 3749
Lid geworden op: za 08 nov 2008, 12:11
Locatie: Leiden
Contacteer:



Bericht door Ronmekel »

Ons lid Ron Mekel is helaas in september 2018 overleden.
saagstree
Berichten: 1752
Lid geworden op: zo 16 jul 2006, 12:26
Locatie: maarssen



Bericht door saagstree »

Bijna alles rondom de Weissensee is van de heer Knaller,hij is ook de Ober burgemeester van de dorpen rond de Weissensee.
Wij gaan al vanaf het begin Schaatsen op het meer maar de SWM. Heeft met hun zakken vullende praktijken het feest rondom het gebeuren aardig verpest.
Wij gaan al een aantal jaren naar een dorpje verder op is maar vier km. maar de prijzen zijn daar de helft van aan de Weissensee.
Met de Camper vinden wij geen optie daar er weinig mogenlijkheden waren een paar jaar geleden was de camping ook open maar er was bijna geen animo voor .
Wij slapen nu in Weissbriach voor 26 euri half pension pp en word het schaatsen geanuleerd dan kunnen we voor 100 euri voor 6 personen ook anuleren.
Veel succes met een heel fijne sport.
geniet van elk vrij uurtje
Tec
Berichten: 1214
Lid geworden op: zo 01 okt 2006, 13:56
Locatie: Groningen



Bericht door Tec »

Dat Knaller veel in te brengen heeft en e.e.a. ook wel eens "verknalt"heeft is bij de Weissensee gangers wel bekend.
De camping was in het verleden wel eens toegangkelijk maar er waren geen verzieningen. Soms kon je stroom krijgen voor, inderdaad, teveel geld waar wij dan ook geen gebruik van maakten. Dat de camping nu winterfaciliteiten heeft (heb je vast ook wel gelezen in Marathon Magazine) is een vooruitgang. En als ik de prijzen vergelijk met andere wintercampings in Oostenrijk lijkt het wel redelijk.
Voordeel vind ik dat de heen en terugreis (en overnachten) met de camper kan en doordat je in het centrum staat wat meer meekrijgt van het hele gebeuren.
En annuleren hoeft niet want we gaan gewoon niet als het zo uitkomt.
Verder ieder zijn meug en heel veel schaatsplezier.
p.s. je kunt mij herkennen aan een blauw schaatspak (tussen die andere 2000)
Inspraak zonder inzicht leidt tot uitspraken zonder uitzicht
saagstree
Berichten: 1752
Lid geworden op: zo 16 jul 2006, 12:26
Locatie: maarssen



Bericht door saagstree »

Afbeelding[/url]
geniet van elk vrij uurtje
Hamel
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 13:06

Weissensee



Bericht door Hamel »

Mijn vraag is of je met een camper vanaf Greiffenburg goed boven kunt komen bij de weissensee.Er zitten nogal steile stukken in de route.
George
Tec
Berichten: 1214
Lid geworden op: zo 01 okt 2006, 13:56
Locatie: Groningen



Bericht door Tec »

Hamel schreef:
Mijn vraag is of je met een camper vanaf Greiffenburg goed boven kunt komen bij de weissensee.Er zitten nogal steile stukken in de route.
George
Allereerst welkom op dit forum.
De route Greiffenburg/Weissensee is prima te rijden. Zoals volgens mij bijna alle hellingen in Oostenrijk. Alleen als het vers gesneeuwd heeft kan het een probleem zijn, maar hij wordt meestal snel schoon gemaakt.
Ga je op de camping bij de Weissensee ?
Inspraak zonder inzicht leidt tot uitspraken zonder uitzicht
Hamel
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 13:06



Bericht door Hamel »

Bedankt voor je reactie.Wegaan met onze FreeTec to8,Ford Transit 140 PK.We staan inderdaad bij Knaller op de camping voor een paar dagen,omdat we nog niet in Haus Sonnleiten terecht kunnen door de schaatsdrukte die alle Nederlanders veroorzaken daar.
Vorige winter hebben we op de camping rondgekeken.Splinternieuw sanitairgebouw.Knaller lijkt me "knal""


George
Plaats reactie