Dutch Snowweek 2010

Met de camper naar de sneeuw!
Plaats reactie
romi66
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 04 jan 2010, 12:08

Dutch Snowweek 2010



Bericht door romi66 »

In 2009 zijn een aantal mensen geweest met kinderen naar de Dutch snow week. Ik vroeg me even af hoe dat is bevallen. Wij zijn voornemens om dit ook te gaan doen, hebben we dan winterbanden nodig of sneeuwkettingen? Zijn de wegen goed begaanbaar in die periode?
Gebruikersavatar
peter
Berichten: 1030
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 21:34
Locatie: soesterberg

snow week



Bericht door peter »

ik ken het fenomeen snow week niet maar ben wel geinteresseerd. wat is dit?
oakley
Berichten: 174
Lid geworden op: do 06 dec 2007, 21:23
Locatie: Halsteren



Bericht door oakley »

Als je pech hebt moet je met sneeukettingen naar boven of naar b eneden.
Wij hebben ze ook eens naar beneden nodig gehad, het kan dus ook in mei nog flink sneeuwen., in val thorens
lonneke
Berichten: 30
Lid geworden op: zo 02 dec 2007, 12:59
Locatie: zaanstad

sneeuwstorm in Mei



Bericht door lonneke »

hoi, wij zijn geweest vorig jaar. Hadden er onwijs veel zin in. Bij aankomst in het dal was het 21 graden, bij aankomst boven bleek het bereslecht weer, we stonden op de (camper) parkeerplaats bij P4, dit koste 15 euro per nacht, geen stroom, geen faciliteiten, ja in de Parking is een vies toilet en er staat een flotte blue.
Het stormde enorm, veel sneeuw, bijna alle liften waren dicht. wij hebben toen na 1 dag en stormachtige nacht besloten de berg af te rijden en de zon op te zoeken in de Ardeche. (de rest van de week in bikini gedaan).

Het is echt waar ontzettend leuk de snowweek, we zijn vaker geweest, de Apres ski is geweldig, vooral als je jong bent, van een borrel en dance houdt, maar het moet goed weer zijn, als het slecht weer is dan zit je in je campertje, en met kleine kinderen ben je dan gauw klaar. Om de tijd te doden , en te douchen, gingen we zwemmen in zwembad, wat met 4 kinderen al 50 euro kostte.

Wij hebben nog net geen sneeuwkettingen nodig gehad, maar de mensen die na ons boven kwamen wel.
Wij hebben 2 x een week lang sneeuw en storm gehad, dus sneeuwkettingen mee,
Het voordeel is, dat bij erg slecht weer, je binnen 1.5uur in de (bijna) altijd zonnige Ardeche zit.
Gebruikersavatar
rob2
Berichten: 2481
Lid geworden op: di 25 jul 2006, 8:44
Locatie: Nijmegen
Contacteer:



Bericht door rob2 »

ik ken het fenomeen snow week niet maar ben wel geinteresseerd. wat is dit?
De laatste wintersportweek in Val Thorens wordt traditioneel afgesloten
met de Dutch Snowweek. De laatste keer dat wij in VT waren, gingen wij
op 30 april naar huis, wij waren er de week voorafgaand aan de Dutch Week. Die Fransen zijn knettergek, ze versierden toen zelfs de etalages
met oranje en de Nederlandse vlag !
Ik was blij dat ik naar huis kon, met zo'n Nederlandse Invasie !

1 tip , zonnebrand/sunblock factor 80 !

Gr
Rob
Groet,
Rob
R&H
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 06 jan 2010, 14:42

Dutch snowweek 2010



Bericht door R&H »

Hallo mede camperaars,
Wij zijn zelf gek op skiën en op trois vallee. Dus overwegen om dit jaar ook naar de Dutch snowweek te gaan. Met de Kerst zijn we al in Les Menuires geweest. En in februari gaan we nog een keer naar Les Menuires. Wij hebben kinderen en zijn gebonden aan de schoolvakanties. En helaas is alleen VT open in de vakantieperiode van de Dutch snow week. Ik zag wel dat Valthoparc 22,40 euro per dag kost dit jaar. Is het dat waard?
Ik hoop op reacties van mensen die er al geweest zijn.
Met vriendelijke groet,
Raymond
lonneke
Berichten: 30
Lid geworden op: zo 02 dec 2007, 12:59
Locatie: zaanstad



Bericht door lonneke »

Het is wel idioot duur voor een parkeerplaats, maar ja, als het goed weer is is het het waard, als je geheel zelf voorzienend bent. :D het is echt een leuk feest.
maar de parkeerplaats is niet zo mooi als in Les menuires, en zoals mijn stukje hierboven, met slecht weer is het minder, maarja, dat risico loop je nu eenmaal in de bergen. Wat wij ook jammer vonden was al het leuke apres ski feest, door het slechte weer was het allemaal binnen, en dat was echt niet te doen met kinderen. Dus stonden wij wat zielig aan de buitenkant van de feesttent met een biertje.
De kinderen vonden het wel geweldig, vooral na de apres ski, al die dronken mensen op straat.....
Plaats reactie