Vrij camperen in Frankrijk met wintersport

Met de camper naar de sneeuw!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rene65
Berichten: 34
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 23:20
Locatie: Eindhoven

Vrij camperen in Frankrijk met wintersport



Bericht door Rene65 »

Dag,

Ik zit er aan te denken om in januari met wintersport naar Saint Sorlin D'Arves te gaan met de camper. Er zijn wat mensen die ik ken die daar dan in een chalet zitten.
Alleen is er daar geen camping/camperplaats te vinden.
Nu vroeg ik me af of 1 van jullie er ervaring mee heeft om een weekje op
een parkeerplaats te staan. Is dit toegestaan in Frankrijk? Of mag je alleen op camperplaatsen overnachten?

In de zomer zet ik hem eigenlijk wel overal altijd neer en (bijna) nooit problemen mee gehad, maar weet niet hoe dat zit bij wintersport gebieden in Frankrijk.

Gr Rene
Gebruikersavatar
Abe
Berichten: 6887
Lid geworden op: vr 16 mei 2003, 21:50
Locatie: Friesland



Bericht door Abe »

In de winter lijken mij dezelfde wetten te gelden als in de zomer. Dus volgens mij mag je gewoon op een parkeerplaats overnachten.
Groeten Abe
Afbeelding
jepebe
Berichten: 1448
Lid geworden op: di 02 jan 2007, 11:35
Locatie: Delft



Bericht door jepebe »

kijk eens op www.campercontact.nl Zoek dan maar eens op bv:
Alpe d'Huez, Flaine, Morzine, Chatel, Les Deux Alpes, La Grave, Montgenevre, om maar eens wat mooie plekken te noemen.
Per camper geweest in Duitsland, Belgie, Luxemburg, Engeland, Frankrijk, Zwitserland, Oostenrijk, Denemarken, Zweden, Polen, Tsjechie, Slowakije, Hongarije, Roemenie, Litouwen, Letland, Italie, Estland, Spanje, Portugal

Een alkoof!!! Je gaat toch niet in een integraal aquarium op wielen zitten?
Gebruikersavatar
Rene65
Berichten: 34
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 23:20
Locatie: Eindhoven



Bericht door Rene65 »

Bedankt jepebe
Die site kende ik nog niet, staan veel camperplaatsen op!
jepebe
Berichten: 1448
Lid geworden op: di 02 jan 2007, 11:35
Locatie: Delft



Bericht door jepebe »

He, ik zie dat we plaatsgenoten zijn!

Ik ben zelf ooit eens bij Flaine geweest, een mooi skigebied, met campermogelijkheden. Da's wel jaren geleden. Aardig daaraan is dat als je in het dal bent (Samoens geloof ik), dat je dan nog authentieke franse Alpendorpjes hebt. De weg omhoog is wel een stukje klimmen. IN het dal is geloof ik een camping, Le giffre, waar je kunt lozen en innemen.

OOk een goede site, maar dan moet je wel een beetje Frans spreken (of lezen) www.campingcar-infos.com
Per camper geweest in Duitsland, Belgie, Luxemburg, Engeland, Frankrijk, Zwitserland, Oostenrijk, Denemarken, Zweden, Polen, Tsjechie, Slowakije, Hongarije, Roemenie, Litouwen, Letland, Italie, Estland, Spanje, Portugal

Een alkoof!!! Je gaat toch niet in een integraal aquarium op wielen zitten?
Gebruikersavatar
Rotec 590
Berichten: 6955
Lid geworden op: wo 30 mar 2005, 14:01
Locatie: dicht bij Nunspeet (20 jaar Spanje)
Contacteer:



Bericht door Rotec 590 »

Abe schreef:In de winter lijken mij dezelfde wetten te gelden als in de zomer. Dus volgens mij mag je gewoon op een parkeerplaats overnachten.
Helaas, in veel wintersportplaatsen mag je niet overnachten op een parkeerplaats als er ook een aangewezen camperplaats nabij is.
neem de tijd als je in je camper rijdt!
Plaats reactie