Gasfles aansluiten wintersport

Met de camper naar de sneeuw!
Plaats reactie
stans
Berichten: 67
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 15:10

Gasfles aansluiten wintersport



Bericht door stans »

Hoy,
even een vraagje over het aansluiten van een gasfles tijdens de wintersport. Wij gaan dit jaar voor het eerst met de camper op wintersport en hebben een Bp fles van 11kg en een van 5kg. Met dit gas moeten we koken en stoken niet douchen want we staan op een camping. Wellicht is deze gasvoorraad met extreme kou niet voldoende. Nu heb ik vaker gelezen dat je op een wintercamping een gasfles kunt huren. Nu is mijn vraag hoe ik deze aan kan koppelen, want deze flessen passen niet in de gasbun van de camper, en de twee gasflessen zijn gekoppeld met een Duomatic. Moet ik nu een langere gasslang aankoppelen en het deurtje van de gasbun open laten staan ? :?:
groeten Roy.
Liever 1 Eura in de hand, dan ..... euro's op de bank!
goud
Berichten: 1408
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 12:14
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Gasfles aansluiten wintersport



Bericht door goud »

stans schreef:Hoy,
even een vraagje over het aansluiten van een gasfles tijdens de wintersport. Wij gaan dit jaar voor het eerst met de camper op wintersport en hebben een Bp fles van 11kg en een van 5kg. Met dit gas moeten we koken en stoken niet douchen want we staan op een camping. Wellicht is deze gasvoorraad met extreme kou niet voldoende. Nu heb ik vaker gelezen dat je op een wintercamping een gasfles kunt huren. Nu is mijn vraag hoe ik deze aan kan koppelen, want deze flessen passen niet in de gasbun van de camper, en de twee gasflessen zijn gekoppeld met een Duomatic. Moet ik nu een langere gasslang aankoppelen en het deurtje van de gasbun open laten staan ? :?:
groeten Roy.
Wij hebben een extra lange gasslang. We hebben ook wel eens zo'n cilindergasfles gehuurd in Oostenrijk. Die stond buiten. Wel de bovenkant afdekken. Of een kleine huren ter plekke?
Margolia
pelli111
Berichten: 142
Lid geworden op: wo 06 dec 2006, 8:16
Locatie: Sleeuwijk



Bericht door pelli111 »

Ik denk dat je het als volgt moet doen;

Op de heenreis gebruik je de 11 Kg fles, en als je aankomt op de camping ga je informeren naar de flessen die ze daar kunnen leveren, vaak is dat ook gewoon een 11 Kg fles, (die grote rooie flessen zijn doorgaans voor langdurig kamperen) vervolgens ga je dan direct over op gas verbuiken uit de fles die ze daar voor je kunnen regelen.

De kleine fles parkeer je gedurende je verblijf daar in het depot op de camping, op de vrijgekomen plaats kan dan namelijk de 11 Kg "camping"fles staan.

Vervolgens ga je uit de "camping"fles gebruiken, als die leeg is schakelt de duomatic weer over op je eigen fles, afhankelijk van de tijd die je wil blijven ga je steeds weer een volle fles op de camping halen en schakel je de duomatic weer naar de "camping"fles. Als je het een beetje uitkiend heb je geen gas over in de "camping"fles.

De voordelen, je houdt steeds de kleine fles vol om te gebruiken op je terugreis, (houdt er rekening mee dat je panne kan krijgen), en je hoeft geen langere (dure) hoge drukslang aan te schaffen.

De kosten van een 11Kg fles in Oostenrijk wijken niet erg af van de prijs in Nederland. Wij verblijven al een aantal jaren c.a. drie maanden met de camper op een camping en gebruiken dan in 13 weken c.a. 20 flessen van 11 Kg, en we betalen daarvoor €. 22,-- per fles.

Mogen wij ook weten welke camping(s) jullie willen bezoeken ???
Vriendelijke groet,

Als gelukkig zijn gelijk is aan rijkdom, dan worden wij elke dag nog een stukje rijker.
stans
Berichten: 67
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 15:10



Bericht door stans »

Wij gaan naar camping Zwerwald in Riezlern, Kleinwalsertal. Wij komen hier al 15 jaar echter voorheen altijd in ferienwohnung en dit jaar voor het eerst met de camper op de camping.
groet Roy.
Liever 1 Eura in de hand, dan ..... euro's op de bank!
Gebruikersavatar
JoVaMi
Berichten: 378
Lid geworden op: za 19 jun 2004, 7:54
Locatie: in de motorhome/camper



Bericht door JoVaMi »

Hallo,

Hier in Flachau, Salzburger land, kost een vulling 26 €, deze week betaald.

In Duitsland 19,50 voor dezelfde fles.

In België 18 €

Nog steeds te weinig sneeuw!
Groetjes,
Jos

Mijn blog:http://blog.seniorennet.be/motorhomezwerver/

Wij waren in: B, NL, D, F, AT, D, N, I, SP, P, GB en Schotland.
Met: Peugeot bestelwagen, Renault Savieim, Pilote, Challenger 450, Autostar 421, 505, 525, aryal 1, MB 812 zelfbouw, MB 814 zelfbouw, MB 815 integraal.
Reizen reeds meer dan 30 jaar met de Motorhome.
stans
Berichten: 67
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 15:10



Bericht door stans »

Hallo Jos,

maar past die fles dan in de gasbun of hoe heb je dat gedaan?

groeten Roy.
Liever 1 Eura in de hand, dan ..... euro's op de bank!
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen



Bericht door Jan en Simonne »

Ik zou voor alle zekerheid een lange gasslang meenemen, een extra losse drukregelaar, en een eisex.
Bij ons was de drukregelaar bevroren toen de fles buiten stond.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Plaats reactie