Heb je een Go-box nodig als je naar Fieberbrunn gaat?

Met de camper naar de sneeuw!
Plaats reactie
campger
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 31 aug 2009, 17:34
Locatie: Cuijk

Heb je een Go-box nodig als je naar Fieberbrunn gaat?



Bericht door campger »

Onze camper is zwaarder dan 3500 kg en ook nog een tandemasser.
Dus flink betalen met de Go-box

Echter als ik op de kaart van google maps zit te kijken dan kom je volgens mij maar een heel klein stukje op de snelweg waar je voor moet betalen?
Of moet je ook op de provinciale weg betalen??

grt. Ger
we willen gaan van 7 tot 14 maart
Dethleffs A-7870
Gebruikersavatar
Harriette
Berichten: 231
Lid geworden op: di 03 jun 2003, 14:43



Bericht door Harriette »

Hoi,

Je hoeft alleen op de snelweg te betalen. Hou er wel altijd rekening mee dat mogelijk provinciale wegen vanwege hevige sneeuwval evt. afgesloten kunnen zijn en je verplicht over de snelweg moet.

Wij rijden zelf ook +3500 kg en tandemasser, gaan gewoon over de snelweg. Heb geen zin in kriegelweggetjes en een dochter die daar heel slecht tegen kan. Wij betalen rond de 35 euro (van de grens naar Mauterndorf). Onze voorkeur is gewoon dokken en lekker snel en comfortabel naar de eindbestemming rijden.

Het kastje kan je aanschaffen bij de meeste bezinepompen voor de grens (neem niet de eerste, maar de 2de pomp, vanwege de drukte). Autopapieren mee, want het apparaatje wordt aan het kenteken gekoppeld. Als het kastje opeens dubbele piepjes gaat geven dan staat er nog ong 25 euro op. Het restbedrag kan je voor de rest alleen maar uit laten lezen bij de benzinepompen. Dat vind ik wel een groot nadeel.

Vorig jaar werd er bij de grens al direct een foto gemaakt van de camper en het kastje op afstand uitgelezen (gaf een vreemd piepje). Kijk zei ik toen tegen mijn man. Als je er geen een heb of er niets meer op heb staan, dan ligt de bekeurig bij terugkomst al op de mat.

Groet, Harriette
pelli111
Berichten: 142
Lid geworden op: wo 06 dec 2006, 8:16
Locatie: Sleeuwijk



Bericht door pelli111 »

Als je naar Fieberbrunn gaat heb je geen kastje nodig, voor de zekerheid neem je de allerlaatste afslag in Duitsland, dat is Kieffersfelden, vandaar ga je over de locale wegen naar Kufstein, c.a. 15 Km, je komt dan vanzelf voorbij de afslag Kufstein Sud, (deze had je ook genomen als je wat verder over de snelweg zou doorrijden) vanaf daar volg je Kirchberg en na Kirchberg volg je de route naar Fibberbrunn. De opmerking van afgesloten locale wegen gaat voor jullie niet op omdat de wegen die jullie moeten volgen echte doorgaande wegen zijn en deze worden zeer goed schoongehouden, althans je zal er altijd overheen kunnen. Wel is het mogelijk dat je sneeuwkettingen zult moeten gebruiken.
Vriendelijke groet,

Als gelukkig zijn gelijk is aan rijkdom, dan worden wij elke dag nog een stukje rijker.
de kleine zwerver
Berichten: 22
Lid geworden op: wo 17 mei 2006, 22:14

Go Box Fieberbrunn



Bericht door de kleine zwerver »

Je hebt geen GO Box nodig op de autoweg tot als je de afslag Kufstein hebt, rij je verder dan heb je een Go Box nodig. Ik bezit eveneens een
M-H tot 4.2 ton en rij al 8 jaar naar Fieberbrunn.
D K Z
janhuisman
Berichten: 29
Lid geworden op: zo 20 jul 2008, 21:13
Locatie: Lisse
Contacteer:



Bericht door janhuisman »

Hallo Ger,

Als je van plan bent de camper te verkopen zijn de alternatieven wel goed.

Wil je nog een tijdje rondrijden met je camper, moet je er gewoon een aanschaffen.
Je wil toch niet met de zenuwen onderweg zijn, met de gedachte mag ik hier nu wel of niet rijden.

Het is een keer de aanschaf echt duur is het niet.

groeten Jan met Go box S 700 4600 kg.
The world is yours.
marcel en nynke
Berichten: 138
Lid geworden op: wo 29 dec 2004, 21:11
Locatie: dalfsen
Contacteer:



Bericht door marcel en nynke »

Hallo,Als je bij de aankoop van de box contant betaald dan kun je het kastje op de terugweg zo weer inleveren en krijg je het resterende bedrag plus de kosten van de box zo weer terug.
Groeten Marcel en goede reis.
Juul
Berichten: 189
Lid geworden op: ma 01 dec 2003, 13:15



Bericht door Juul »

Waarom aanschaffen als je hem niet nodig hebt, Kufstein-sud eraf dus geen probleem, wij zijn ook al jaren naar Fieberbrunn geweest voor het laatst in maart dit jaar! Veel plezier en goeie reis!
campger
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 31 aug 2009, 17:34
Locatie: Cuijk

sneeuwhoogte



Bericht door campger »

vanaf 7 zondag 7 maart zijn we een weekje op de camping aldaar. is er dan normaal gesproken nog sneeuw genoeg?

grt Ger
Dethleffs A-7870
Plaats reactie