Buitenisolatie

Met de camper naar de sneeuw!
Jan en Petra
Berichten: 145
Lid geworden op: vr 16 mei 2003, 19:18
Locatie: noord-brabant

Buitenisolatie



Bericht door Jan en Petra »

Als we weer op wintersport gaan wil ik deze keer buitenisolatie voor de ramen kopen.Je hoort over het algemeen dat het beter is dan binnen isolatie,vooral de condensvorming.
Nu ben ik een beetje rond aan het surfen en stuit eigenlijk op drie soorten.
De standaard buitenmatten,de Wigo thermomatten en de Thermo Jacket.
De prijzen lopen erg op van rond de 100 € tot een kleine 400 €.
Wie heeft er ervaring met een van deze soorten
Kom gerust eens in onze camper een babbeltje maken,vinden we gezellig
goud
Berichten: 1408
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 12:14
Locatie: Lelystad
Contacteer:



Bericht door goud »

Wij hebben geen ervaring met deze merken. We hebben voor onze Hymer Van de orginele Silver Screens, gekocht in Engeland. Het middengedeelte van deze isolatiemat kan naar beneden. Ze bedekken alleen het voorraam. Vorig jaar gekocht voor ongv. 100 pond.
Margolia
Hymer E610
Berichten: 905
Lid geworden op: zo 23 nov 2003, 22:33
Locatie: Ottersum



Bericht door Hymer E610 »

Ik heb vorige week de Wigo isolatie binnen gekregen.Heb hem nog niet gebruikt,maar de kwaliteit voelt degelijk aan.

Lijkt me een goede investering voor de wintersport.Ik heb er 250 euro voor betaald

Gr Fred
--------------------------------------------

AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Marius HRL
Berichten: 9647
Lid geworden op: do 01 jun 2006, 6:54
Locatie: Midden-Drenthe



Bericht door Marius HRL »

Wij hebben voor onze camper de buitenisolatie van Memo
http://tinyurl.com/yh6846a Lijkt mij een stuk voordeliger!

Groeten, Marius HRL
Ons lid Marius HRL is helaas in maart 2022 overleden.
Gebruikersavatar
Aussie
Berichten: 289
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 0:12
Locatie: Arnhem



Bericht door Aussie »

Marius HRL schreef:Wij hebben voor onze camper de buitenisolatie van Memo
http://tinyurl.com/yh6846a Lijkt mij een stuk voordeliger!

Groeten, Marius HRL
Ik zie geen prijzen staan of ligt dit aan mij.
Buscamper Peugeot Boxer L2H2 uit 2016
Zelfbouw gestart Maart 2024
Het hoeft niet binnen 8 maanden klaar te zijn :-)

Aussie
Voor reisverslagen https://www.polarsteps.com/GerryWilbert
Gebruikersavatar
Inferno
Moderator
Berichten: 27085
Lid geworden op: di 07 jun 2005, 19:29
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:



Bericht door Inferno »

Ik heb ook de memo isolatie, Geloof ik 75 euro voor betaald en werkt inderdaad uitstekend. Als je echter de hele cabine wit isoleren dan zou je zo'n jacket kunnen gebruiken maar dat is aanzienlijk duurder. Wij leggen in de winter een deken over het dashboard en met de isolatie erbij is dat afdoende.
lea en wim
Berichten: 296
Lid geworden op: zo 22 jan 2006, 18:02
Locatie: linter belgie



Bericht door lea en wim »

Beste jan , misschien heb ik het mis maar met wat voor camper rijden jullie ,is dat een LMC of een hymer . Wij hebben een LMC- integraal en ook wij hebben ons ook rot gezocht naar het idelae buitenisolatiesysteem. Tot op de dag dat mijn dealer kwam met buitenisolatie speciaal voor LMC , trouwens voor hymer zijn er ook juist voor dat type . Dit viel enorm goed mee in prijs en paste perfekt . Dus eens bij de dealer langsgaan :wink: .
Gebruikersavatar
Marius HRL
Berichten: 9647
Lid geworden op: do 01 jun 2006, 6:54
Locatie: Midden-Drenthe



Bericht door Marius HRL »

Als het gaat om de camper op de avatar van Jan en Petra lijkt er mij sprake van een standaard Ducato-cabine en lijkt mij een (meestal duurdere zogenaamde maatwerkoplossing overbodig....

Of mis ik iets??

Groeten, Marius HRL
Ons lid Marius HRL is helaas in maart 2022 overleden.
Eddy en Nancy
Berichten: 381
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 8:25
Locatie: España + België
Contacteer:



Bericht door Eddy en Nancy »

Wij hebben gekozen voor de goedkoopste oplossing - te vinden op http://www.movera.com/?navID=151&pID=12 ... ils&lang=1 - en zijn tevreden. Het houdt de zon prima buiten en de ramen proper. In de winter hebben we minder ervaring, het isoleert natuurlijk de ramen maar de luchtopeningen zijn niet afgedekt en langs daar blijft de koude binnenkomen.
groetjes van Eddy, Nancy en Macho

http://www.hetvervolg.xyz
hageon
Berichten: 73
Lid geworden op: ma 04 dec 2006, 20:03
Locatie: Vierlingsbeek



Bericht door hageon »

Hallo,

Ik vraag mij altijd af, waar de condensatie optreedt, als die niet op de ramen gaat zitten. Vocht zal toch ergens moeten blijven. Of blijft het binnen zoveel warmer dat er geen condensatie optreedt??

Groet,
Herman744
Volkswagen T4 1992 Eigenbouw campertje
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel



Bericht door Cee Pee »

Herman

Als het niet op een koud oppervlak neerslaat blijft het gewoon in de lucht en bij een beetje ventilatie gaat het dan mee naar buiten.

Cor
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Dorsthorst
Berichten: 710
Lid geworden op: ma 19 mei 2003, 20:55
Locatie: Winterswijk
Contacteer:

Isolatiematten



Bericht door Dorsthorst »

Hallo Jan en Petra,
Ik heb 2 jaar geleden Wigo isolatie gekocht. Dus voor het raam, en over de motorkap, de beide zijdeuren, tot op de grond, voor Fiat ducato.
De hele neus is dus ingepakt. Voordien had ik zelfgemaakte isolatie aan de buitenkant , van dat nopjes folie in aluminium, met aan de binnenkant de isolatie matten met zuignapjes, je weet wel, die overal te koop zijn.
Nadeel hiervan: bij harde wind ging de buitenisolatie er wel eens vandoor, en door condens binnen lieten de zuignapjes los, waardoor je eigenlijk constant met de raamiso aan het prutsen was. Oftewel, of binnen of buiten lag het eraf. Toen heb ik, nadat ik dat op een wintersport vakantie had gezien hoe iemand deze Wigo isolatie had om zijn Fiat, door de zure appel gebeten en dezelfde gekocht. Kwam uit de showroom, en kreeg beetje korting, ik heb geloof ik iets van 275 betaald.
Het resultaat is bevredigend, het zit er strak omheen, geen condens meer, als het bere koud is dan doe ik ,snachts nog wel eens de binneniso met zuignopjes als extra. Doordat ik ook voor de winter een zijtent opbouw, die aansluit op de voorkant isolatie, vorm het een mooi geheel, en scheelt het beduidend met de kou. Het omdoen is een fluitje van een cent, een paar minuten en klaar. Voor de zomer kun je het onderste gedeelte om de neus eraf ritsen, zodat alleen de ramen bedekt zijn, mocht je dat willen. Misschien heb je hier wat aan.
Gr.Louis
Gary van den Camp
Berichten: 277
Lid geworden op: ma 19 sep 2005, 17:02
Locatie: Geleen

Thermo Jacket.



Bericht door Gary van den Camp »

Wij hebben voor onze alkoof vorig jaar de Thermo Jacket gekocht,was inderdaad niet goedkoop. Als je eenmaal weet waar je hem het beste kunt vasthouden om de onderkant aan de bovenkant met de ritssluiting vast te maken,is het zo gebeurt. En je merkt meteen resultaat,je stookt minder omdat juist de meeste koude aan de voorkant naar binnen komt. Heb zelfs haakjes onder langs de camper laten maken,om de onderkant vast te maken als je ergens op beton of zoiets staat Als je echt regelmatig in de winter de sneeuw gaat opzoeken,loont de investering. Voor het minder koude jaargetijde,hebben wij de mat die je alleen voor de deuren en het raam (aan de buitenkant) plaatst,en overdag kunt openritsen.

vr.gr. Gary
Je kunt,en hoeft niet alles te weten,als je maar weet waar je het kunt vinden. Gelukkige eigenaar van een Adriatik Coral A660SP
Gebruikersavatar
Micha
Berichten: 794
Lid geworden op: wo 05 jul 2006, 20:03
Locatie: West-Friesland



Bericht door Micha »

Zomer en winter gebruiken wij de gewone "binnenisolatie" voor het voorraam van onze halfintegraal aan de buitenzijde van het voorraam. Voor de zijramen van de cabine heb ik voorzetramen gemaakt van kunststof die met klittenband vastzitten. Van deze voorzetramen zie je noch van binnen, noch van buiten iets. Een sticker op een van de voorzetramen geeft (van buitenaf gezien), de indruk dat het glas 30 mm dik is. Ontmoedigt de inbrekers wellicht. Wordt het heel koud, dan zet ik ook op deze ramen aan de buitenzijde de normale isolatiematten met zuignappen. Desnoods helpt wat schilderstape de matten op hun plaats houden.
De methode met de normale isolatiematten is goedkoop (geen investering), eenvoudig en doeltreffend. Het maken van de voorzetramen is een moeilijke en tijdrovende klus, vooral als de figuurzaag er aan te pas moet komen. Grote voordeel is het behouden van zicht en licht in de camper. Nog een voordeel: veel verkeerslawaai wordt radicaal gedempt. Nadeel: het opendraaien van de zijramen kan, maar heeft geen effect. De methode van de "buitenisolatie" heeft het grote voordeel dat 's zomers warmte niet de gelegenheid krijg binnen te dringen. 's Winters blijft de kou buiten. Het voorraam neemt de temperatuur aan van het camperinterieur en verijst niet.

Groeten,
Micha
Plaats reactie