Willingen 2008/2009

Met de camper naar de sneeuw!
Gebruikersavatar
Dorsthorst
Berichten: 710
Lid geworden op: ma 19 mei 2003, 20:55
Locatie: Winterswijk
Contacteer:

Willingen 2008/2009



Bericht door Dorsthorst »

Hallo,
Ben toch nog even, ondanks blindedarm operatie met de camper wezen kijken in Willingen, tijdens de jaarwisseling.
Heb daar op onze site http://www.dorsthorst.nl/louis/?p=p_10 een stukje over gemaakt.
Voor wie er zijn voordeel mee wil doen.
gr.Louis Dorsthorst
Gebruikersavatar
rob2
Berichten: 2481
Lid geworden op: di 25 jul 2006, 8:44
Locatie: Nijmegen
Contacteer:



Bericht door rob2 »

Grappig :D ,

Wij stonden in het weekend na kerst op exact dezelfde plaats ,
alleen een beetje meer campers, 'n stuk of 40.....
Inderdaad voor een dag/ lang weekend skiën is het wel leuk !

Rob
Groet,
Rob
Gebruikersavatar
Dorsthorst
Berichten: 710
Lid geworden op: ma 19 mei 2003, 20:55
Locatie: Winterswijk
Contacteer:

Willingen



Bericht door Dorsthorst »

Hallo,

Op maandagavond toen we aankwamen hebben we in het dorp op een parkeerplaats overnacht, tegenover het zwembad. Op dinsdagavond, toen de parkeerplaats bij de gondel baan helemaal leeg was, stond er pal voor de gondellift een nederlandse camper, ofschoon een verbod geld. Ik heb bij hem aangeklopt, en gevraagd hoelang hij hier al stond. Ik sta hier 2 nachten, en niemand die problemen had. Dan zet ik 'm ernaast zei ik, toen ik een half uurtje later even buiten was, waren er twaalf campers bij gekomen........... De volgende avonden gingen precies zo, het aantal varieerde van 20 tot 40 campers. Als de camperplaats vol zit, dan kunnen ze je moeilijk wegjagen, of zoals de eigenaar van de ski-verhuur zei: dan gaan jullie misschien naar Winterberg, en missen wij de handel..........
Louis
Wim, Kirsten en Binck
Berichten: 3444
Lid geworden op: za 17 apr 2004, 8:28
Locatie: Bavel

Re: Willingen



Bericht door Wim, Kirsten en Binck »

Dorsthorst schreef:Als de camperplaats vol zit, dan kunnen ze je moeilijk wegjagen, of zoals de eigenaar van de ski-verhuur zei: dan gaan jullie misschien naar Winterberg, en missen wij de handel..........
Louis
Ik vraag mij wel af, wat de mensen denken die met de auto komen en geen parkeerplaats kunnen vinden omdat het bomvol staat met campers.

Wat ik erg en asociaal vind is, als campers dwars gaan staan terwijl normaal parkeren mogelijk is.
Met vriendelijke campergroet, Wim

Als camper een Flair 7100, als hobby en weekend camper een VW T5 en een liefhebber van een VW T2
Gebruikersavatar
rob2
Berichten: 2481
Lid geworden op: di 25 jul 2006, 8:44
Locatie: Nijmegen
Contacteer:



Bericht door rob2 »

Ik vraag mij wel af, wat de mensen denken die met de auto komen en geen parkeerplaats kunnen vinden omdat het bomvol staat met campers.
Hier ter plaatse onderaan de gondellift mag je niet met je camper op de
eerste rij(en) van de parkeerplaats staan, staat met een bordje aangegeven. Eén "terras" lager is het geen probleem.
En zelfs al staan er 80 campers.....er kunnen daar wel 800 auto's
parkeren gelukkig !

Rob
Groet,
Rob
Gebruikersavatar
GYS
Berichten: 33
Lid geworden op: wo 20 aug 2008, 0:05
Locatie: Almere



Bericht door GYS »

Wij zijn ook naar Willingen geweest en hebben het daar heerlijk gehad. Inderdaad was de camping vol en stonden wij aan het begin van de parkeerplaats bij de gondel. Geen problemen gehad met politie of zo alleen onze duitse buurman vond het niet fijn dat wij de aggregaat om 20:00 nog aan hadden staan. Die was dus een beetje boos en zei dat we maar op de camping moesten gaan staan?????? Nou daar hebben we nou net geen camper voor aangeschaft! We hebben de man vertelt dat om 22:30 dat ding weer uit ging en dat heeft hij geaccepteerd. Met andere duitse buren hebben we oud en nieuw gevierd en dat was geweldig.

Willingen vond ik erg gezellig vooral boven bij de gondel was het een sprookje om te zien omdat het op dat moment wat mistig was

We waren eerst naar winterberg geweest en hebben daar bij de stadshalle gestaan. Hiervoor moet je een dag parkeerkaart van 8 euro kopen en kun je stroom krijgen. Dit kost 50 cent voor 3 uur stroom. Het nadeel is alleen dat er te weinig stroom voorziening is voor iedereen. (10 aansluitingen van 16 ampere voor 150 campers). Je kunt je toilet legen en water halen. 50 liter voor 50 cent aan de zijkant van de stadshalle. Voor gas moest je richting de camping bij de mc donald en kost een gasfles van 11 kilo 19 euro.

Winterberg was ook erg mooi maar wel helemaal vernederlandst, dat vond ik wel jammer en gelukkig had willingen dat niet.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen



Bericht door Jan en Simonne »

Nou GYS, ik kan je verzekeren, dat je met meer mensen problemen kunt krijgen als je een aggregaat tot 's avonds half elf laat draaien.
Waarom doe je dat niet overdag, als je accu's bijgeladen moeten worden?
Vooral in de wintersportvakanties liggen mensen al vroeg op bed.
Ik kan die Duitse buurman geen ongelijk geven, eerlijk gezegd...
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
goud
Berichten: 1408
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 12:14
Locatie: Lelystad
Contacteer:



Bericht door goud »

Volgens mij is er al genoeg geschreven over het wel of niet gebruiken van aggregaten.
Margolia
oakley
Berichten: 174
Lid geworden op: do 06 dec 2007, 21:23
Locatie: Halsteren



Bericht door oakley »

ook wij hebben vorig jaar naast iemand gestaan die de hele avond aggregaat aan had, kun je toch niet maken, je wilt toch geen last veroorzaken.
goud
Berichten: 1408
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 12:14
Locatie: Lelystad
Contacteer:



Bericht door goud »

oakley schreef:ook wij hebben vorig jaar naast iemand gestaan die de hele avond aggregaat aan had, kun je toch niet maken, je wilt toch geen last veroorzaken.
Ligt er aan tot hoe laat. Tot een uur of 10 is voor ons geen probleem. Minder erg dan dat je naast zo'n camper staat met een ingebouwd aggregaat. Die gaan de hele nacht door. We hebben ze gehoord in Oberhof. Wordt je niet vrolijk van. :roll: :roll:
Margolia
Gebruikersavatar
GYS
Berichten: 33
Lid geworden op: wo 20 aug 2008, 0:05
Locatie: Almere



Bericht door GYS »

We zijn natuurlijk niet op vakantie om buurmannen te gaan pesten hoor :lol:

I.v.m het elektrice kacheltje hadden wij hem aan staan, maar de beste man kwam al om 20:00 uur aan onze camper kloppen en vertellen dat we maar op een camping moeten gaan staan. Kijk je kunt zelf ook op een camping gaan staan om zo zeker te zijn dan je niet naast iemand komt te staan die een aggregaat heeft. Dat is precies hetzelfde.

Je moet dat ding ook niet de hele nacht aan laten staan en inderdaad zo'n ingebouwde aggregaat is ook geen feest dat maakt meer herrie dan die van ons.

We moeten gewoon rekening met elkaar houden toch, dat is veel plezieriger voor iedereen. Het laatste wat ik zou willen is een ander tot last zijn.

Groetjes
GYS
goud
Berichten: 1408
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 12:14
Locatie: Lelystad
Contacteer:



Bericht door goud »

GYS schreef:We zijn natuurlijk niet op vakantie om buurmannen te gaan pesten hoor :lol:

I.v.m het elektrice kacheltje hadden wij hem aan staan, maar de beste man kwam al om 20:00 uur aan onze camper kloppen en vertellen dat we maar op een camping moeten gaan staan. Kijk je kunt zelf ook op een camping gaan staan om zo zeker te zijn dan je niet naast iemand komt te staan die een aggregaat heeft. Dat is precies hetzelfde.

Je moet dat ding ook niet de hele nacht aan laten staan en inderdaad zo'n ingebouwde aggregaat is ook geen feest dat maakt meer herrie dan die van ons.

We moeten gewoon rekening met elkaar houden toch, dat is veel plezieriger voor iedereen. Het laatste wat ik zou willen is een ander tot last zijn.

Groetjes
GYS
Wij hebben er ook 1 ( Honda) , en die hoor je bijna niet.
Margolia
Wim, Kirsten en Binck
Berichten: 3444
Lid geworden op: za 17 apr 2004, 8:28
Locatie: Bavel



Bericht door Wim, Kirsten en Binck »

De Honda hoor je ook als je er een kachel op aansluit.
Gelukkig laten de meeste de aggregaat tegen stationair lopen omdat alleen de accu's worden geladen.
Hooguit een licht brommend geluid in de camper.
Zelf onze buurvrouw, die een hekel aan die dingen heeft, gaf aan dat het geluid minimaal is.
Met vriendelijke campergroet, Wim

Als camper een Flair 7100, als hobby en weekend camper een VW T5 en een liefhebber van een VW T2
Marius
Moderator
Berichten: 11420
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 8:56
Locatie: Noord Brabant
Contacteer:



Bericht door Marius »

kan iemand mij helpen aan het adres of een website van die camping in wilingen..??
Kan hem met geen mogelijkheid gevonden met google.
De camperplaats zou voor ons wel een optie zijn, maar we willen er graag eens heen rijden met vrienden van ons en die hebben een caravan
Greetzzzz, Marius
Bezoek ook eens: CamperZone.nl
Plaats reactie