Camperplaats Flachau (Oostenrijk)verboden overnachten.

Met de camper naar de sneeuw!
zinaik
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 31 aug 2011, 11:37

Re: Camperplaats Flachau (Oostenrijk)



Bericht door zinaik »

Hallo,
wij hadden graag naar de camperplaats gegaan in het krokusverlof in 2011. Kunnen wij een plekje reserveren? Zo ja, hoe?
hartelijk dank
zinaik
Gebruikersavatar
JoVaMi
Berichten: 378
Lid geworden op: za 19 jun 2004, 7:54
Locatie: in de motorhome/camper

Re: Camperplaats Flachau (Oostenrijk)



Bericht door JoVaMi »

@zinaik,

Ik denk dat je 'krokus 2012" bedoeld. Je kan resreveren bij mij op: motorhomezwerver@hotmail.com

Wij zijn momenteel in Flachauwinkel voor het organiseren van de motorhomeparking. De parking zal nu officieel worden en er zullen enkele wijzigingen zijn.

Er zullen slechts 15 plaatsen zijn (Ik ben nog in onderhandeling om er 20 te krijgen.) De parking zal ook opschuiven, een stuk meer naar voor, richting berg, en is afgesloten van de auto parking. Er word een extra stroomkabel getrokken, alsook het kanaal voor toilet en water zal tot op deze parking getrokken worden.
Over de prijs is nog geen akkoord maar het zal rond de 15 € zijn en de stroom is appart te betalen naar gelang het verbruik en dit aan een automaat met € munten per Kw verbruik. Dus wie veel verbruikt betaald meer. Het bedrag per kw is nog niet bekend.

Er zal gratis internet zijn op de parking. Het lozen van toilet en het waterverbruik is inbegrepen. De toevallige passanten betalen 2 € voor toilet en 2 € voor water.

Er is ook met de lift afgesproken dat er buiten deze 15 plaatsen niemand meer op de parking mag overnachten met een motorhome.

Op dit ogenblik is de parking volzet van 23 december tot 7 Jan 2012.
Alle reservatie's gaan over mij om geen dubbele boekingen te krijgen.

Wij zullen in Falchauwinkel blijven tot einde seizoen om deze parking uit te baten.
Omdat de plaatsen beperkt zijn in lengte (max 8 m) , zoek ik nog voor een oplossing voor langere MH.

Nog vragen, laat maar iets weten.

Groetjes

Jos
Groetjes,
Jos

Mijn blog:http://blog.seniorennet.be/motorhomezwerver/

Wij waren in: B, NL, D, F, AT, D, N, I, SP, P, GB en Schotland.
Met: Peugeot bestelwagen, Renault Savieim, Pilote, Challenger 450, Autostar 421, 505, 525, aryal 1, MB 812 zelfbouw, MB 814 zelfbouw, MB 815 integraal.
Reizen reeds meer dan 30 jaar met de Motorhome.
Gebruikersavatar
limos07
Berichten: 2157
Lid geworden op: za 09 aug 2008, 16:56
Locatie: nederland

Re: Camperplaats Flachau (Oostenrijk) Volzet kerst 2011/2012



Bericht door limos07 »

JOS, u bent toch onze belgische buur, die alarmtoestanden aan de zijkant van campers bouwt???
hoe staat het daarmee?? :idea:
kunnen we daarvoor ook naar Flachau komen?? :lol3:
want als u daar bent>>kunt u niet knutselen in nederland of belgie?? :mrgreen:
gr gerrit
Gebruikersavatar
hymer-fan
Berichten: 12
Lid geworden op: di 13 sep 2011, 9:45

Re: Camperplaats Flachau (Oostenrijk) Volzet kerst 2011/2012



Bericht door hymer-fan »

Dit lijkt me zeer leuk, met de camper de sneeuw in! Ik ben al eens in Flachau geweest, super pistes hebben ze daar!
"If you pay peanuts, you get monkeys" -
violet
Berichten: 22
Lid geworden op: wo 19 okt 2011, 10:58

Re: Camperplaats Flachau (Oostenrijk) Volzet kerst 2011/2012



Bericht door violet »

Wij zijn ook op zoek naar een plaats voor de krokusvakantie. Wij gaan normaal altijd op hotel en geven de voorkeur om de latten aan te doen en direct te kunnen skiën. (liefst geen gedoe met skibus) Is het mogelijk om wat meer uitleg te geven over de plaats, is het in Flachau zelf en is het van daaruit mogelijk om te apres-skiën en iets te gaan eten?
alvast bedankt
Ellen
Gebruikersavatar
JoVaMi
Berichten: 378
Lid geworden op: za 19 jun 2004, 7:54
Locatie: in de motorhome/camper

Re: Camperplaats Flachau (Oostenrijk) Volzet kerst 2011/2012



Bericht door JoVaMi »

@violet

Je moet steeds bij mij reserveren, via mail. Buiten de vakantie periodes zijn wel altijd plaatsen en is reserveren niet noodzakelijk.

Je staat aan de lift op 200 meter. Je kan skiën tot aan de motorhome. Het is in Flachauwinkel (Zie de eerste posting)

Er is GEEN centrum in Flachauwinkel. Apres-ski is geen enkel probleem alsook eten kan je op diverse plaatsen. Er is broodjes en gasservice. Je kan water nemen en afvalwater en toilet lozen en er zijn stroomaansluitingen. Er is een gratis bus van en naar Flachau waar er wel winkels zijn.

Ik ben er tot einde seizoen 2012.


@limos07,

Het alarm kan niet in Flachau geplaats worden, te koud in de sneeuw. En meer dan 100 km rij ik niet, om het te komen plaatsen, ook achteraf wegens de service, moesten er zich problemen voordoen. Het alarm zal binnenkort verdeeld worden over enkele handelaars in België en Nederland,dus probleem opgelost.
Groetjes,
Jos

Mijn blog:http://blog.seniorennet.be/motorhomezwerver/

Wij waren in: B, NL, D, F, AT, D, N, I, SP, P, GB en Schotland.
Met: Peugeot bestelwagen, Renault Savieim, Pilote, Challenger 450, Autostar 421, 505, 525, aryal 1, MB 812 zelfbouw, MB 814 zelfbouw, MB 815 integraal.
Reizen reeds meer dan 30 jaar met de Motorhome.
Anja & Henk
Berichten: 256
Lid geworden op: do 19 jul 2007, 1:22
Locatie: Wijhe

Re: Camperplaats Flachau (Oostenrijk) Vrij vanaf 2 jan 2012



Bericht door Anja & Henk »

Wij hopen 25 februari weer op dit stekkie te zijn. Het is een fantastisch ski en snowboard gebied, maar ook een leuke plek om met je camper te staan en ovedrag te gaan wandelen. De weersvooruitspelling zijn dat het echt minder koud wordt met verse sneeuw. Je staat hier direct onder aan de liften naar 2 zeer grote skie gebieden! (Zauchensee en Kleinarl) Bovendien naar Flachau gaat een halfuurs-verbinding met de bus!

Wie komen daar ook? Je mag ons een PB sturen. Wij komen er al jaren. Apré ski is er haast niet; wel gezellig 's avonds uit eten!

En om dit stekkie te komen je staat direct aan de A10, dus geen glibberige bergweggetjes. Het is de laatste afslag voor de Tauern-tunnel!
Wij rijden in een Hymer 544, bj 1996
violet
Berichten: 22
Lid geworden op: wo 19 okt 2011, 10:58

Re: Camperplaats Flachau (Oostenrijk) vrij vanaf 2 jan 2012



Bericht door violet »

Zijn er mensen op het forum die dit weekend naar deze camperplek vertrekken?

Wij vertrekken morgen(vrijdag) rond 14uur, om hopelijk rond middernacht toe te komen. Ze voorspellen sneeuw dus we zullen wel zien.
Wij gaan voor de eerste keer met de mobilhome skiën, dus best wel spannend.

groetjes en mss tot hoors
Anja & Henk
Berichten: 256
Lid geworden op: do 19 jul 2007, 1:22
Locatie: Wijhe

Re: Camperplaats Flachau (Oostenrijk) vrij vanaf 2 jan 2012



Bericht door Anja & Henk »

Voilet,


Ik vraag me af hoe hard jullie rijden en hoe vaak jullie pauzeren! Wij en de meesten op deze camperplek doen de reis altijd in 2 dagen. Als je vrijdag middag om 2 uur vertrekt kun je goed overnachten bij Wertheim (Hymerfabriek, gratis camperplek). Zo tegen 22. uur! De volgende ochtend tussen 7 en 8 uur vertrekken en dan ben je rond 14.00 uur bij Flachauwinkl. Prettige vakantie, wij komen volgende week zaterdag aan!
Wij rijden in een Hymer 544, bj 1996
violet
Berichten: 22
Lid geworden op: wo 19 okt 2011, 10:58

Re: Camperplaats Flachau (Oostenrijk) vrij vanaf 2 jan 2012



Bericht door violet »

Beste

Wij rijden zeker niet te hard. Verbruik ligt al hoog genoeg, zeker met de winterbanden!

Maar wij stoppen eigenlijk zo goed als niet. Enkel toiletstopje.

In de zomer overnachten we wel, en rijden we ook langs binnenwegen. Maar nu autostrade op en in een trek naar ginder.

En hopelijk zaterdagmorgen de skies op!

Groetjes
Westfalia James Cook
Berichten: 1
Lid geworden op: za 22 feb 2014, 13:16

Re: Camperplaats Flachau (Oostenrijk) vrij vanaf 1 jan 2014



Bericht door Westfalia James Cook »

Helaas is het niet meer mogelijk om in de winter gebruik te maken van de camperplaats.
Wij wilden er gaan staan maar kregen 2 flyers dat het niet is toegestaan om te overnachten.
Wanneer je het wel doet dan riskeer je dat je weggesleept wordt. :thumbdown: Wel stond op de flyer 3 campings voor 30 a 40 euro per nacht. Voor nu een prima camperplaats 1 km van Altenmarkt voor 12 euro per nacht incl stroom en wiffi. Verder is er een droogruimte met toilet en uitstort voor chemisch toilet.
Adres Kellerdorfl 199 5541 Altenmarkt.
ton en evelien
Berichten: 434
Lid geworden op: do 18 aug 2011, 11:46

Re: Camperplaats Flachau (Oostenrijk) vrij vanaf 1 jan 2014



Bericht door ton en evelien »

Heb je ook de naam en misschien tel wij gaan volgende week
Anja & Henk
Berichten: 256
Lid geworden op: do 19 jul 2007, 1:22
Locatie: Wijhe

Re: Camperplaats Flachau (Oostenrijk) vrij vanaf 1 jan 2014



Bericht door Anja & Henk »

Ton, dat is Kellerbauer. Te bereiken via een smal weggetje en is een heel eind van de skiliften af. Als je wilt skiën dan moet je iedere dag naar Zauchensee omhoog! Altenmarkt zelf is een zeer klein ski-gebied. Wij zoeken verder. vandaag naar Kleinarl of Grossarl. Gr. Henk en Anja
Wij rijden in een Hymer 544, bj 1996
Plaats reactie