Camperplaats Flachau (Oostenrijk)verboden overnachten.

Met de camper naar de sneeuw!
h.kley
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 05 nov 2006, 11:58

Re: Motorhome parking winter Oostenrijk!



Bericht door h.kley »

JoVaMi schreef:Hallo,

Eindelijk heb ik het rond gekregen om een motorhome parking te voorzien in Oostenrijk. Dit jaar nog wel enkel voor de winter maar volgend jaar ook voor de rest van het jaar. We komen er al bijna 20 jaar met een 6 tal MH en zijn kind aan huis. Stroomkasten heb ik onlangs gemaakt om op de parking te zetten.

Waar: Flachau - Winkel (Laatste afrit op de A 10 uitrit 74)

Van de autobaan direct op de parking. Hoogte: 1000 meter en vrij sneeuw zeker.

N 47°17'50" en E 13°23'33"

het is de eerste maal dat ik van dit forum gebruik maak en hoop dat ik
het goed doe.

Ik heb diversen vragen o.a.
ik wil van ca 5dec tot 5jan naar de wintersport met de camper
kan ik reseveren
wat zijn de voorzieningen
wat zijn de kosten
heb je nog wat adviezen

met vriendelijke groet
henk kley
h.kley@casema.nl

W.A.T.S. = Water, Afvalwater, Toilet en Stroom in de prijs in.
G= Gas is verkrijgbaar mits bestelling enkele dagen vooraf.
Er zijn ook toiletten.

Er zijn 20 aansluitingen voorzien. In dienst vanaf 20 december e.k. tot maart.
Er kunnen een 30 tal motorhomes staan. Ook grote motorhomes kunnen er terecht.

Prijzen: 8 €, met stroom 10 € / 24 uur

Gelegen aan een nieuwe lift. Ski mogelijkheid in het ganse gebeid van sportwereld Amadé. In verbinding met Zaugenzee via treintje en bakjes.

Meerdere restaurants in de buurt. Ter plaatsen iedere avond voor 11 € een menu.
Ook wandelen kan in de winter. Gratis bus naar Flachau.

Er zijn ook kamers en appartementen te huur voor kennissen en/of familie. www.walchauhof.at (eigenaar van de parking)
_______________
Groetjes,

Jos

http://blog.seniorennet.be/motorhomezwerver/
Eindelijk een boek over de motorhome met honderde tips en info. Eind 2007 heb ik dit klaar.
Gebruikersavatar
JoVaMi
Berichten: 378
Lid geworden op: za 19 jun 2004, 7:54
Locatie: in de motorhome/camper



Bericht door JoVaMi »

@h.kley,

Voor 24 december is er nog geen stroom aansluiting op de parking. Je kan wel gebruik maken van e parking en de toiletten. Water kan je nemen en toilet en afvalwater legen kan.

Let op: Begin december kan het zijn dat er GEEN sneeuw is.

Ik zelf ben er vanaf begin December zo rond de 5/6 de.

Je kan niet reserveren maar een SMS naar mijn GSM met datum van aankomst is voldoende. Ik zal dan wel zorgen voor plaats.

GSM 0032479324422

Nog nooit op wintersport geweest, zorg dan voor:

Dit alles staat ook te lezen in mijn boek van A tot Z over de Camper:

• Uiteraard moet je motor het nodige winter onderhoud krijgen en een degelijke batterij hebben.
• Goede banden M+S, zijn een verplichting in sommige landen o.a Duitsland en aangewezen bij sneeuw.
• Sneeuwkettingen. Oefen een paar keer voor je vertrekt met het opleggen.
• Handschoenen zijn handig bij koud/nat weer om de kettingen op te leggen.
• Plastiek om met je knieën op te zitten in de sneeuw/zout/water.
• Kijk of er waterleidingen lopen waar er geen verwarmingsbuizen liggen. Dit zijn plaatsen waar bevriezing zich voordoet. Vooral langs wanden en vloer is dit een probleem. Ook in een dubbele bodem kunnen leidingen bevriezen.
• De koudste plaats is de cabine en de verwarming is er het minste, tenzij er een aparte verwarming geplaatst is die de cabine verwarmd.
• Best is ook om de hele cabine langs buiten in te pakken met een hoes.
• Stroom is het grootste probleem en je hebt twee mogelijkheden, een stroom aansluiting of een generator. Een generator laat je best al vanaf de eerste dag draaien gedurende enkele uren en wacht niet tot de batterijen bijna leeg zijn.
• Heb je flessengas dan moet er propaan in zijn anders is er bevriezing en valt de verwarming uit. Gewone flessen hebben geen meter en dan is het moeilijk om te weten wanneer ze leeg is. Een automatisch systeem met een schakelaar en een drukmeter geeft een betere controle. (duomatic) Er bestaan nu ook flessen met een meter op.
• Per fles kom je ongeveer 3 à 4 dagen toe met een gas, -10 à -20, afhankelijk van de vries temperatuur en de isolatie van de motorhome. Je koopt best ter plaatsen een fles en die stook je eerst leeg en ruilt de lege fles terug in.
• LPG die men in België tankt stolt gedeeltelijk. LPG is een samenstelling van butaan (stolt bij 2 °) en propaan. In landen waar het harder vriest is er meer propaan aanwezig. Of je tankt in België zuivere propaan of je tankt in het land waar het hard vriest, Duitsland, Oostenrijk, enz. Met een LPG tank van 80 liter zo’n 64 liter gas (80 % vulling) kan je een dag of tien mee verwarmen.
• Een goede voetmat om aan de deur te leggen alsook een stijve handborstel.
• Een afvaltank die buiten de motorhome hangt kan je best niet gebruiken. Of je vangt het water al op in de keuken/wasbak of je plaats een emmer onder de afloop, die je dan tijdig uitgiet op een voorziene plaatst. Gebruik geen zout uit milieu overweging.
• Een verswatertank die buiten het voertuig geplaatst is geeft problemen in de winter. Of je laat ze isoleren of je gebruikt ze niet en neemt kruiken water om te koken of toilet te spoelen.
• Een toilettank die buiten de motorhome hangt is moeilijk te gebruiken omdat deze bevriest. Hierin een buis van de verwarming inbouwen geeft een goed resultaat maar kost energie. Een weerstand op 12 volt kan ook en deze gaat bij 5 ° graden verwarmen of via een schakelaar te bedienen. Verbruik is hoog en enkel bruikbaar als men 220 volt beschikbaar heeft.
• Slot spray en ruiten ontdooier heb je nodig.
• Een sneeuwschop moet je mee hebben.
• Kijk ook dat je geen steile passen moet nemen onder slechte weersomstandigheden.
• Als je steunpoten gebruikt, leg dan voldoende grote planken onder de steunvlakken zodat de poten, bij dooiweer niet inzakken en vastvriezen.
• Een sneeuwwal rond de motorhome is prima voor de koude maar let op met uitblaasmonden van verwarmingen en generatoren. Ze kunnen voor gasvorming in de binnenruimte zorgen.

TIP: Ga nooit zonder kettingen op vakantie. Sneeuwkettingen met vierkante schakels zijn beter op ijzel, ze hebben betere grip.

TIP: Banden met het M + S symbool zijn in diverse landen verplicht van eind oktober tot Pasen en zeker aan te bevelen. Ze bestaan ook in een allround band die het ganse jaar door kan gebruikt worden. Een echte winterband heeft als bijkomend symbool een sneeuwvlok. De profiel diepte moet minstens 4 mm zijn.
TIP: Schouwen en verluchting vrijhouden van sneeuw om stikken te verkomen.

TIP: Zet s’avonds en s’morgens enkele minuten de deur een venster open om de motorhome eens goed door te luchten en alle condens/vocht te verdrijven. Dit is beter dan een koepel te openen omdat er anders te veel warmte verloren gaat.

TIP: Leg ook blokken/spieën voor de wielen en zet je handrem af, zodat deze niet kan vastvriezen.

TIP: De motorhome moet ijs en sneeuw vrij zijn als je de baan opgaat. Het gewicht van veel sneeuw kan ook schade veroorzaken aan het dak.

TIP: Ga nooit alleen op wintersport, zeker niet de eerste keer, stel dat je verwarming uitvalt dan kan je toch nog even bij vrienden terecht.

TIP: Heb je een 4000 of 6000 combi verwarming/boiler dan geeft deze veel warmte af in de omliggende kasten. Door een betere rand isolatie rond de verwarming zal de lucht uit de blaasmonden warmer worden en de warmte veel beter verdeeld wordt. Je kan ook bijkomende roosters plaatsen, bovenkant, of de deuren open zetten.
Groetjes,
Jos

Mijn blog:http://blog.seniorennet.be/motorhomezwerver/

Wij waren in: B, NL, D, F, AT, D, N, I, SP, P, GB en Schotland.
Met: Peugeot bestelwagen, Renault Savieim, Pilote, Challenger 450, Autostar 421, 505, 525, aryal 1, MB 812 zelfbouw, MB 814 zelfbouw, MB 815 integraal.
Reizen reeds meer dan 30 jaar met de Motorhome.
Gebruikersavatar
Dorsthorst
Berichten: 710
Lid geworden op: ma 19 mei 2003, 20:55
Locatie: Winterswijk
Contacteer:

Stelplatz in Oostenrijk



Bericht door Dorsthorst »

Hallo,
We gaan er met kerst heen, en hebben voor familie ook meteen een kamer in het pension geboekt.
Ziet er goed uit.
Gr Louis
Gebruikersavatar
JoVaMi
Berichten: 378
Lid geworden op: za 19 jun 2004, 7:54
Locatie: in de motorhome/camper



Bericht door JoVaMi »

Hallo,

Wanneer er mensen zijn die naar Flachau Winkel willen komen, kunnen ze mij een berichtje doen op 0479 32 44 22. Ik zal trachten plaats te houden voor hun.

Voor deze die komen is er een verrassing.

Let op: er zijn geen douche en ook geen droogkamer.

Groetjes
Groetjes,
Jos

Mijn blog:http://blog.seniorennet.be/motorhomezwerver/

Wij waren in: B, NL, D, F, AT, D, N, I, SP, P, GB en Schotland.
Met: Peugeot bestelwagen, Renault Savieim, Pilote, Challenger 450, Autostar 421, 505, 525, aryal 1, MB 812 zelfbouw, MB 814 zelfbouw, MB 815 integraal.
Reizen reeds meer dan 30 jaar met de Motorhome.
lievemarc
Berichten: 502
Lid geworden op: do 16 jun 2005, 22:21



Bericht door lievemarc »

Is er misschien al een foto te bezichtigen van de parkingplaats?
Ligt deze parkeerplaats niet vlak naast een spoorlijn?
Anja & Henk
Berichten: 256
Lid geworden op: do 19 jul 2007, 1:22
Locatie: Wijhe



Bericht door Anja & Henk »

Wij zijn al jaren in Zachensee geweest. Mi. loopt hier geeen spoorlijn.

Als er gesproken wordt over een treintje dat de skigebieden Zauchensee en Flachauwinkl met elkaar verbindt, bedoelen men een tractor, met een paar karretjes erachter! Deze peddelt onder de 4-baans weg (A-10, Tauernautobahn) door! Van de lift die naar Zauchensee gaat. naar de skilift van Flachauwinkl!
Anja & Henk
Berichten: 256
Lid geworden op: do 19 jul 2007, 1:22
Locatie: Wijhe



Bericht door Anja & Henk »

Jos,

Het was fantastisch! We zijn van zondag de 23e tot 29 december in Flachauwinkl geweest. Een heerlijke vrije camperplek!

Henk-2, Anja en Jan Hein[/b][/list]
Gebruikersavatar
JoVaMi
Berichten: 378
Lid geworden op: za 19 jun 2004, 7:54
Locatie: in de motorhome/camper



Bericht door JoVaMi »

Let op:

Motorhome parking zal gesloten zijn van

31 03 2008 tot 20 12 2008

In de zomer zal ik enkele veranderingen aanbrengen.

De plaats zal veranderen naar een andere lokatie, er zal een uitgietput voor het toilet komen en waarschijnlijk ook een douche en een skiruimte.

Hierover zal ik later meer laten weten.
Groetjes,
Jos

Mijn blog:http://blog.seniorennet.be/motorhomezwerver/

Wij waren in: B, NL, D, F, AT, D, N, I, SP, P, GB en Schotland.
Met: Peugeot bestelwagen, Renault Savieim, Pilote, Challenger 450, Autostar 421, 505, 525, aryal 1, MB 812 zelfbouw, MB 814 zelfbouw, MB 815 integraal.
Reizen reeds meer dan 30 jaar met de Motorhome.
patat
Berichten: 2
Lid geworden op: za 23 feb 2008, 11:34

Re: Motorhome parking winter Oostenrijk!



Bericht door patat »

JoVaMi schreef:Hallo,

Eindelijk heb ik het rond gekregen om een motorhome parking te voorzien in Oostenrijk. Enkel voor de winter. We komen er al bijna 20 jaar met een 6 tal MH en zijn kind aan huis. Stroomkasten heb ik onlangs gemaakt om op de parking te zetten.

ENKEL OPEN VAN: 20 12 TOT 31 03

Waar: Flachau - Winkel (Laatste afrit op de A 10 uitrit 74)

Van de autobaan direct op de parking. Hoogte: 1000 meter en vrij sneeuw zeker.

N 47°17'50" en E 13°23'33"

W.A.T.S. = Water, Afvalwater, Toilet en Stroom in de prijs in.
G= Gas is verkrijgbaar mits bestelling enkele dagen vooraf.
Er zijn ook toiletten.

Er zijn 20 aansluitingen voorzien. In dienst vanaf 20 december e.k. tot maart.
Er kunnen een 30 tal motorhomes staan. Ook grote motorhomes kunnen er terecht.

Prijzen: 8 €, met stroom 10 € / 24 uur

Gelegen aan een nieuwe lift. Ski mogelijkheid in het ganse gebeid van sportwereld Amadé. In verbinding met Zaugenzee via treintje en bakjes.

Meerdere restaurants in de buurt. Ter plaatsen iedere avond voor 11 € een menu.
Ook wandelen kan in de winter. Gratis bus naar Flachau.

Er zijn ook kamers en appartementen te huur voor kennissen en/of familie. www.walchauhof.at (eigenaar van de parking)
Raar zunne Ik heb deze plaats met dezelfde coördinaten al 3a4 jaar in mijn bestanden staan als camperplaats.

foei andermans pluimen op une hoed steken . :roll:
Gebruikersavatar
JoVaMi
Berichten: 378
Lid geworden op: za 19 jun 2004, 7:54
Locatie: in de motorhome/camper



Bericht door JoVaMi »

@patat,

Als ge zever vertelt zijt ge bij mij aan het verkeerde adres.

Dit is nooit een camperplaats geweest omdat het een PRIVE grondstuk betreft en er GEEN vergunning is en zelfs een verbod op het hele grondgebied van Flachau voor het overnachten in een camper. Het grondstuk/parking is prive en wordt gehuurd door het lift bedrijf, maar de eigenaar heeft het recht om iemand te weigeren, dus ook CAMPERS. Dus hoe kan het dan dat jij coördinaten hebt van deze CAMPERplaats. De eigenaar heeft het STEEDS toegelaten, gedoogd.

Ik kom hier reeds meer dan 28 jaar op deze parking en dan durf jij spreken over pluimen op een hoed steken. Wel deze pluimen steek ik op mijnen hoed.

Wij, mijn vrouw en ik, zijn beter gezien als hun eigen familie, en als ik morgen vraag om de plaats op te doeken als camperplaats dan zal dit zo zijn.

Het is dank zij MIJ dat JIJ hier mag staan. En als dit niet voldoende is voor jou, dan vraag je maar eens aan de eigenaar hier wat Jozef en Maria, zo noemen ze ons hier, voor hun betekenen.

Het is ook dank zij MIJ dat men nog steeds mag overnachten na het gedeeltelijk leeggieten van twee maal een cassette NAAST het toilet.

Het is ook dank zij MIJ dat er hier een uitgietplaats komt voor toiletten en douche mogelijkheid, en een nieuwe lokatie voor max 20 campers. En om dit alles te voorzien kom ik dit alles zelf installeren van de zomer en offer ik een vakantie op om jou meer comfort te bezorgen. Had ge niet gedacht van ene Belg, hè

Op de parking van de lift zal er ENKEL nog dagparking zijn.

Ik doe dit bericht vanop deze parking waar we reeds 1 maand verblijven.

O ja, ben je al eens gaan eten in hun stube als dank dat je hier mag overnachten, ik ben zeker van niet.....
Groetjes,
Jos

Mijn blog:http://blog.seniorennet.be/motorhomezwerver/

Wij waren in: B, NL, D, F, AT, D, N, I, SP, P, GB en Schotland.
Met: Peugeot bestelwagen, Renault Savieim, Pilote, Challenger 450, Autostar 421, 505, 525, aryal 1, MB 812 zelfbouw, MB 814 zelfbouw, MB 815 integraal.
Reizen reeds meer dan 30 jaar met de Motorhome.
Gebruikersavatar
mariët
Berichten: 4536
Lid geworden op: ma 15 sep 2003, 16:56
Locatie: Zwolle



Bericht door mariët »

Het klinkt mij allemaal supergoed in de oren! Ga door met het goede werk JoVaMi, een droogkamer zou geweldig zijn.
Ik ga de plek in elk geval in mijn favorieten zetten, wie weet voor volgend jaar!

Bedankt voor al je moeite.
Jan en Mariët

We zijn de trotse eigenaren van een Frankia Titan 840 GD. We zijn weer op pad. Heerlijk!
Louis3
Berichten: 13
Lid geworden op: zo 17 feb 2008, 14:23
Locatie: Stadtlohn Deutschland

Flachau



Bericht door Louis3 »

Hallo Jos,
Laat je niet opstoken door zo'n berichtje. De camperplaats was dit jaar al mooi, zeker als er nog een douche/wc uitstort komt. We hebben ons prima vermaakt! Voor Oostenrijkse begrippen is dit een hele mooie plek!, want je hebt weinig plekken zo dicht bij de lift.
Waar komt de nieuwe plek?Bij de boerderij? Ook voor de zomer? Ik kom zeker nog eens terug!

Groetjes, Louis Dorsthorst (vanaf de laptop in Duitsland).
h.kley
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 05 nov 2006, 11:58



Bericht door h.kley »

hallo jos

ben benieuwd hoe het gaat in flauchau
laat even wat horen.
als je nog voor dec in belgie ben even een bericht
kom ik een weekend met de camper
stuur ook even je e-mail adres door kunnen we alles
van afgelopen jaar doornemen
kom als mogelijk begin dec naar oostenrijk als ik
ergens mee kan helpen doe ik graag

groetjes henk inne
h.kley@casema.nl
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen



Bericht door Jan en Simonne »

Is er al iets meer bekend over deze camperplaats?
Zijn er al foto's?
Vorig jaar was er elektriciteit vanaf 24 december, is dat dit jaar al eerder?
Is er een leuk wandeldorpje vlakbij? En winkels? Gasvoorziening (enkele dagen vooraf melden is misschien wat lastig, als je elke 2-3 dagen een nieuwe fles nodig hebt)?
Is het leuk om daar een langere tijd te verblijven (van voor de kerst tot na nieuwjaar)?
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Plaats reactie