Hymer geschikt voor de wintervakantie??

Met de camper naar de sneeuw!
Gebruikersavatar
Wil en Dirk
Berichten: 203
Lid geworden op: ma 04 sep 2006, 17:41
Locatie: Rotterdam



Bericht door Wil en Dirk »

Zo dat is een goede tip van die kurken onder de ruiterwissers, ja alle begin is moeilijk,zo kom je als nieuweling op dit gebied hiet toch veel te weten bedankt en ook een goede vakantie Wil en Dirk.
Onze eerste camper een Hymer 594 1995.
Wim, Kirsten en Binck
Berichten: 3444
Lid geworden op: za 17 apr 2004, 8:28
Locatie: Bavel



Bericht door Wim, Kirsten en Binck »

fredvanburik schreef:Ok tanx, we gaan het uittesten,.....
Ok tanx, we gaan het uittesten,.....
_________________
next trip: oud en nieuw in Oberstdorf...

Dan pas :?:
Misschien bij de eerste sneeuwval eerst even testen in Sauerland.

Effe sleeen met de kids :D
Jitze
Berichten: 80
Lid geworden op: za 14 jan 2006, 17:14
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:



Bericht door Jitze »

Een hymer doet het prima in de winter.
Mijn mijn B544 ben ik nu wee maal op wintersport geweest. (zonder electrisch)
een keer naar zwitserland op 1100 meter hoogte en naar Les2Alpes op 1800 meter.
op 1800 meter was het een groot deel van de dag -20.
Maar toch heeft mij deze vakantie maar twee pulletjes gekost.
(zo ongeveer 5 dagen per gaspul bij zuinig stoken).
Voor een week wintersport en niet elke avond in de kroeg zou ik dan drie pulletjes (11kg propaan) meenemen.
En bij vertrek de isolatie van de ruiten halen, even de kachel op levensgevaarlijk en binnen een uur heb jij je ruiten (en wissers) dooi.
Dan kun je lekker warm wegrijden.
knaus travelliner 710GH 2000
Gebruikersavatar
Hymercamp
Berichten: 2477
Lid geworden op: zo 08 mei 2005, 14:00
Locatie: Noord Brabant
Contacteer:



Bericht door Hymercamp »

Wim, Kirsten en Binck schreef:
fredvanburik schreef:Voldoet de ringverwarming dan voldoende? Ik had gemerkt met onze hobby 600 waarin een truma 2001 zat dat de voorste uitgang van de ringverwarming alleen maar koude lucht blies....
Levert de ringverwarming van de truma 2002 voldoende voor bijvoorbeeld onze (oude) Hymer 660?
Hallo Fred,

Ik neem aan dat in jullie camper een S3002 zit, het is nogal een flinke camper dus het kan ook een S5002 zijn.
De ringverwarming moet voldoende warme lucht geven.

Ik heb de hymer van Willem (Hymercamp) van binnen bestudeerd en ik moet zeggen dat deze vele malen beter gebouwd is voor winterse omstandigheden als onze Burstner. Dus jou camper zal het ook goed doen in de Winter.
Ik dacht dat je het nooit zou zeggen :wink: :lol: :lol: :lol: (na die opmerking over die Mercedes), maar Wim, vriend, je hebt het weer helemaal goedgemaakt :D :D

Groet, Willem

P.S. nooit problemen in de winter, tot -20 graden, zonder 230V gestaan :wink: Camper is van 1992, alkoof.
Gebruikersavatar
Hymercamp
Berichten: 2477
Lid geworden op: zo 08 mei 2005, 14:00
Locatie: Noord Brabant
Contacteer:



Bericht door Hymercamp »

Wil en Dirk schreef:Zo dat is een goede tip van die kurken onder de ruiterwissers, ja alle begin is moeilijk,zo kom je als nieuweling op dit gebied hiet toch veel te weten bedankt en ook een goede vakantie Wil en Dirk.
Maar NIET onder de rubber bladen natuurlijk, maar onder het ijzer, aan het begin van de wissers.

Groet, Willem
fredsanno
Berichten: 9601
Lid geworden op: vr 18 nov 2005, 13:17
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:



Bericht door fredsanno »

Wim, Kirsten en Binck schreef:
fredvanburik schreef:Ok tanx, we gaan het uittesten,.....
Ok tanx, we gaan het uittesten,.....
_________________
next trip: oud en nieuw in Oberstdorf...

Dan pas :?:
Misschien bij de eerste sneeuwval eerst even testen in Sauerland.

Effe sleeen met de kids :D
Tja nu staatie nog in de garage(slappe veer) het weekend van 15-16 dec naar de pre-proloog Dakar...en dan is het alweer bijna oud en nieuw!!!
(helaas moet er tussendoor nog gewerkt worden....) 8)
Ben benieuwd of Onze Noortje de sneeuw nu wel leuk vindt!!! :lol:
pieboon
Berichten: 464
Lid geworden op: do 20 nov 2003, 19:49
Locatie: dinteloord



Bericht door pieboon »

De afvoer van het vuile water wil nog wel eens bevriezen, om dat voor te blijven is het wel slim om er een emmer onder te zetten en je kraantje een stukje open.
Regelmatig wat strooizout meegeven als je de gootsteen leeg laat lopen beschermt ook redelijk. Spaar in elk geval je afvalwater niet te lang op.
Een zak strooizout (welkoop of zo) is een aanrader om bij je te hebben en een zakje met grit om te gebruiken als het bij het wegrijden nogal ijzig is.
Vriendelijke groet Piet.

de flair is vervangen door een Concorde concerto 780H
Gebruikersavatar
Wil en Dirk
Berichten: 203
Lid geworden op: ma 04 sep 2006, 17:41
Locatie: Rotterdam



Bericht door Wil en Dirk »

Nou dat is goed dat je dat even zegt ik had ze gerust onder de rubbers gedaan goooooooooo wat ben ik toch slim he, bedankt zo zie je maar ik moet nog een hoop leren,we gaan volgende week vast even kijken in winterberg,zo dat we met de drukke feestdagen niet zo hoeven te zoeken,heb vandaag de winterbanden eronder laten zetten dus moet goed gaan nu Groetjes Wil en Dirk.
Onze eerste camper een Hymer 594 1995.
fredsanno
Berichten: 9601
Lid geworden op: vr 18 nov 2005, 13:17
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:



Bericht door fredsanno »

Ben je niet bang dat kurken onder de ruitewissers de rubbers 'indeuken' en je dan strepen krijgt???
:oops: :oops: :oops: OK correctie, niet goed gelezen...onder het ijzeren gedeelte..... :oops: :oops:

Net geinformeerd, een stel winterbanden huren kost € 150,- met omleggen enal....dus zeker de moeite waard... 8)

Maarre volgens mij ligt er nog niet veel sneeuw in Winterberg.alleen maar errug nat. 8) ..?

http://www.stadt.winterberg.de/
Gebruikersavatar
Hymercamp
Berichten: 2477
Lid geworden op: zo 08 mei 2005, 14:00
Locatie: Noord Brabant
Contacteer:



Bericht door Hymercamp »

fredvanburik schreef:.....
Maarre volgens mij ligt er nog niet veel sneeuw in Winterberg.alleen maar errug nat. 8) ..?

http://www.stadt.winterberg.de/
Dat kan héél snel veranderen :wink: Even een temperatuurdaling en wat regenachtig weer en het sneeuwt daar.

Groet, Willem
M&M on tour
Berichten: 704
Lid geworden op: wo 25 jan 2006, 13:13
Locatie: groningen



Bericht door M&M on tour »

fredvanburik schreef:Ben je niet bang dat kurken onder de ruitewissers de rubbers 'indeuken' en je dan strepen krijgt???
:oops: :oops: :oops: OK correctie, niet goed gelezen...onder het ijzeren gedeelte..... :oops: :oops:

Net geinformeerd, een stel winterbanden huren kost € 150,- met omleggen enal....dus zeker de moeite waard... 8)

Maarre volgens mij ligt er nog niet veel sneeuw in Winterberg.alleen maar errug nat. 8) ..?

http://www.stadt.winterberg.de/
ff de web cams in winterberg in de gaten houden voor sneeuw op de piste's

http://www.wettercam-winterberg.de/core ... &Itemid=80

groetsels menso
Wij zijn geen vreemden, wij zijn vrienden die je nog niet hebt ontmoet.

www.camperclubje.nl

Afbeelding
Gebruikersavatar
Wil en Dirk
Berichten: 203
Lid geworden op: ma 04 sep 2006, 17:41
Locatie: Rotterdam



Bericht door Wil en Dirk »

Dat vind ik wel duur zeg 150 euro huur voor winterbanden hoelang heb je ze dan onder de camper,ik heb gisteren 520 euro betaald voor 4 michelins winterbanden incl. alles Dirk.
Onze eerste camper een Hymer 594 1995.
fredsanno
Berichten: 9601
Lid geworden op: vr 18 nov 2005, 13:17
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:



Bericht door fredsanno »

Ik betaal voor een week, en voor dat geld wisselen ze de banden en balanceren etc....Zijn wel 6 banden voor zware categorie.... 8)

maarre.. Menso zag ik nou een laagje sneeuw in Winterberg????? :roll: :roll:
mr jochem
Berichten: 15
Lid geworden op: ma 15 mei 2006, 23:36
Locatie: eindhoven



Bericht door mr jochem »

lees de nieuwe kampeer auto (nummer 9)
daar staan nog nuttige tips in

mzzl jochem
Plaats reactie