Superdeluxe camping

Met de camper naar de sneeuw!
Gebruikersavatar
Dorsthorst
Berichten: 710
Lid geworden op: ma 19 mei 2003, 20:55
Locatie: Winterswijk
Contacteer:

Superdeluxe camping



Bericht door Dorsthorst »

Hallo camperaars,
Afgelopen week heb ik een weekje op de Camping Solden in Oostenrijk gestaan, voor een ski-vakantie. Ik heb al heel wat campings bezocht, maar deze is wel heel erg luxe. Naast de mooie plaatsen, voortreffelijke sanitaire ruimten, volop warmwater bij de douche, droogkamer voor ski-spullen/handdoeken, aansluitingen voor tv etc was er op deze camping ook voor de liefhebbers een ruime sauna en stoom cabine. Uiteraard was alles voorzien van vloerverwarming, je kon in een apart vertrek je hond douchen, je baby van een schone luier voorzien, wasbakken voor de afwas, 2 wasmachines en 2 droogtrommels, kortom alles wat een mens zich maar bedenken kan was er. Normaal gesproken kom ik zomers niet op de camping, of zo weinig mogelijk maar voor de winter is het toch wel prettig. De kosten: 5 overnachtingen met 4 personen incl stroom,plaats voor de camper gratis gebruik van alle voorzieningen: € 270,= Zeg maar bijna 70 p/persoon.Niet goedkoop, maar het was het wel waard. En als je het vergelijkt met een overnachting in een hotel........
Overigens was het ski-gebied ook best goed, snelle liften die de grote drukte 'smorgens snel wegwerkten. 6 daagse pas €188,-
Kortom, voor de liefhebbers van skien en toch een beetje luxe: Camping Solden in Oostenrijk.
Gr Louis
Antje
Berichten: 5782
Lid geworden op: za 17 mei 2003, 16:00
Locatie: Noord-Holland



Bericht door Antje »

Ja dat kunnen ze in Oostenrijk, in Prutz heb je ook een camping speciaal gericht op het skigebeuren, ook met prachtig sanitair.

Voelt weer even goed en kan je er weer tegen!!

gr. Anneke.
Een vlinder telt geen maanden doch momenten en heeft tijd genoeg!


Er zijn momenten waarop zelfs een muis verandert in een tijger!
Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 22359
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:04
Locatie: Asten

Re: Superdeluxe camping



Bericht door Toon »

Dorsthorst schreef:Hallo camperaars,
Afgelopen week heb ik een weekje op de Camping Solden in Oostenrijk gestaan, voor een ski-vakantie. Ik heb al heel wat campings bezocht, maar deze is wel heel erg luxe. Naast de mooie plaatsen, voortreffelijke sanitaire ruimten, volop warmwater bij de douche, droogkamer voor ski-spullen/handdoeken, aansluitingen voor tv etc was er op deze camping ook voor de liefhebbers een ruime sauna en stoom cabine. Uiteraard was alles voorzien van vloerverwarming, je kon in een apart vertrek je hond douchen, je baby van een schone luier voorzien, wasbakken voor de afwas, 2 wasmachines en 2 droogtrommels, kortom alles wat een mens zich maar bedenken kan was er. Normaal gesproken kom ik zomers niet op de camping, of zo weinig mogelijk maar voor de winter is het toch wel prettig. De kosten: 5 overnachtingen met 4 personen incl stroom,plaats voor de camper gratis gebruik van alle voorzieningen: € 270,= Zeg maar bijna 70 p/persoon.Niet goedkoop, maar het was het wel waard. En als je het vergelijkt met een overnachting in een hotel........
Overigens was het ski-gebied ook best goed, snelle liften die de grote drukte 'smorgens snel wegwerkten. 6 daagse pas €188,-
Kortom, voor de liefhebbers van skien en toch een beetje luxe: Camping Solden in Oostenrijk.
Gr Louis
sta gewoon perplex wat ze daar aan prijzen rekenen
4 pers ski pas is €756 + €270 camping is bina €1100 en dat om kou te mogen lijden voor 6 dagen dat is bijna 2500 gulden voor 6 dagen
ruim 100 gulden per man per dag
goeie morgen geen wonder dat wintersport voor mij niks is als je vooraf nadenkt wat het allemaal kost wordt je er niet vrolijk van
daar komt natuurlijk ook het apreski nog bij en het eten
mijn god zou ik maar 1 keer per jaar weg kunnen
wij zouden dan maar met 2 pers gaan dan zou het ongeveer 10 dagen zijn
is dat echt zo duur Louis kan er nog niet over uit
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Afbeelding
Sandra
Berichten: 43
Lid geworden op: do 27 mei 2004, 0:21



Bericht door Sandra »

sta gewoon perplex wat ze daar aan prijzen rekenen
4 pers ski pas is €756 + €270 camping is bina €1100 en dat om kou te mogen lijden voor 6 dagen dat is bijna 2500 gulden voor 6 dagen
ruim 100 gulden per man per dag
Voor wintersport is dit niet echt duur hoor. Wij waren in een hotel toch flink wat meer kwijt. :(

Sandra
reinolt
Berichten: 3892
Lid geworden op: ma 25 aug 2003, 19:16
Locatie: Amstelveen
Contacteer:

Re: Superdeluxe camping



Bericht door reinolt »

Toon schreef:sta gewoon perplex wat ze daar aan prijzen rekenen
4 pers ski pas is €756 + €270 camping is bina €1100 en dat om kou te mogen lijden voor 6 dagen dat is bijna 2500 gulden voor 6 dagen
ruim 100 gulden per man per dag
goeie morgen geen wonder dat wintersport voor mij niks is als je vooraf nadenkt wat het allemaal kost wordt je er niet vrolijk van
daar komt natuurlijk ook het apreski nog bij en het eten
mijn god zou ik maar 1 keer per jaar weg kunnen
wij zouden dan maar met 2 pers gaan dan zou het ongeveer 10 dagen zijn
is dat echt zo duur Louis kan er nog niet over uit
Ik kom voor die skipassen toch € 4 goedkoper uit. Dat scheelt toch behoorlijk. :wink:

Maar Toon het is waar: wintersport is een dure aangelegenheid. Voor wat wij in 1 week wintersport uitgeven kan ik zomers een week of 4 weg.
(En ik moet eerlijk zeggen dat ik ook nog twee keer een week ga ook. En wij vinden het heerlijk. We doen dat overigens niet met de camper maar huren een appartement.)

Maar als ik zo lees wat je op een luxe camping betaalt overweeg ik wel om het eens te proberen. € 270 voor 6 dagen met 4 personen klinkt mij niet echt overdreven duur. Op de luxe campings in Italië en Spanje betaal je dat zomers ook.

Natuurlijk moet een ieder dat afwegen naar zijn eigen financiële mogelijkheden. Ik vind het een goede tip van Dorsthorst. Zeker voor de wintersport zijn er denk ik camperaars die voor het extra comfort willen en kunnen betalen.
Trotse bezitter van een Adria Coral S 660 SL
I amsterdam AJAX de passie die in je zit
Afbeelding
Gebruikersavatar
de Guust
Berichten: 20645
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 2:47
Locatie: Thuis



Bericht door de Guust »

Toon met jou ken ik praten, sneeuw is nat, vies en koud, en das niks voor ons, laat mij maar in de zon gaan zitten.

gr Guust
gr de Guust
Als je aanmerkingen wil maken op mijn spelling kan je hier terecht
Bakker Gerard



Bericht door Bakker Gerard »

de Guust schreef:Toon met jou ken ik praten, sneeuw is nat, vies en koud, en das niks voor ons, laat mij maar in de zon gaan zitten.

gr Guust
En wij mogen op dit moment niet klagen, wat sneeuw betreft. In het Noorden van ons land is al zo'n 20- 30 cm. :shock: gevallen vannacht en hier in Brabant helemaal niets! :lol:
Gebruikersavatar
Dorsthorst
Berichten: 710
Lid geworden op: ma 19 mei 2003, 20:55
Locatie: Winterswijk
Contacteer:

Super- prijzen



Bericht door Dorsthorst »

Hallo Toon,
Ja het is daar erg duur, dat komt omdat het ski-gebied redelijk groot is (niet echt moeilijk) en omdat de camping in het dorp ligt. Sneeuwzekerheid etc telt ook mee. In winterberg kost een ski-pas voor een dag geloof ik 13 euro.
Maar wij hebben bewust voor deze camping/gebied gekozen omdat we per dag toch zo,n 50 a 60 km piste afleggen, en in een klein gebied zit je constant op dezelfde afdaling, daar is na 1 dag geen lol meer aan.
Over prijzen:wat dacht je van een wisky-cola, mijn favoriete drankje: €8,40 geen typfout. Biertje: 0,3 l € 2.90 Je begrijpt dat wij even hebben rondgekeken en daarna ge-apresskiet hebben in de camper. Om 4 uur als we terug komen even een paar borrels, daarna koken met glaasje wijn erbij, even een uurtje met de oortjes gestrekt, daarna de sauna in. Even afsluiten met een portje kaarten............ geweldig.Mag een paar cent kosten.
Gr Louis.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Super- prijzen



Bericht door Aloys »

Dorsthorst schreef:In winterberg kost een ski-pas voor een dag geloof ik 13 euro.
Nee hoor, € 20 per dag, € 35 voor 2 dagen. Van Zuid-Duitsland en het Oostenrijkse Klein Walsertal ben ik prijzen gewend van € 23 per dag.
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
van der Vaart
Berichten: 459
Lid geworden op: vr 08 okt 2004, 14:01
Locatie: Friesland

sneeuw



Bericht door van der Vaart »

Het kost ons de afgelopen dagen helemal niets om lekker in de sneeuw te kunnen spelen.
Jeetje wat een sneeuw de deur wilde vanochtend amper meer open ,de pubers konden niet naar school en zelfs op de lagere school waren er veel kinderen die niet kwamen opdagen Wat een mooie wereld is dit zo!
vr groet uit het hoge Noorden van Pietsje
Antje
Berichten: 5782
Lid geworden op: za 17 mei 2003, 16:00
Locatie: Noord-Holland



Bericht door Antje »

Ik ben ook geen wintersportmens alhoewel ik de nu 60 cm. in de tuin prachtig vind, heb geen kinderen thuis dus het blijft zo sereen mooi!

Maar ik gun ieder zijn/haar eigen vakantie en Louis had een leesbare blije vakantie gehad, en daar kan ik dan wel van genieten.

gr. Anneke.
Een vlinder telt geen maanden doch momenten en heeft tijd genoeg!


Er zijn momenten waarop zelfs een muis verandert in een tijger!
Gebruikersavatar
Joke
Berichten: 893
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 18:08
Locatie: Maassluis
Contacteer:



Bericht door Joke »

Bakker Gerard schreef:
de Guust schreef:Toon met jou ken ik praten, sneeuw is nat, vies en koud, en das niks voor ons, laat mij maar in de zon gaan zitten.

gr Guust
En wij mogen op dit moment niet klagen, wat sneeuw betreft. In het Noorden van ons land is al zo'n 20- 30 cm. :shock: gevallen vannacht en hier in Brabant helemaal niets! :lol:
Afbeelding
De sneeuw komt er zo aan Bakker :!:
Groetjes,

Afbeelding

Geluk is niet het doel, maar het middel om te leven.
Bakker Gerard



Bericht door Bakker Gerard »

Het sneeuwt nog steeds niet! :lol:
Gebruikersavatar
de Guust
Berichten: 20645
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 2:47
Locatie: Thuis



Bericht door de Guust »

1200u nog steeds geen sneeuw :D :D :D :D

gr Guust
gr de Guust
Als je aanmerkingen wil maken op mijn spelling kan je hier terecht
Plaats reactie