Naar de Vogezen

Met de camper naar de sneeuw!
Plaats reactie
paruyma
Berichten: 1195
Lid geworden op: di 27 jan 2004, 10:16

Naar de Vogezen



Bericht door paruyma »

Ik ben nieuwe op het gebied van camperen in de winter.
Maar met de nieuwe MH is dit zondermeer mogenlijk. :lol:
Nu is mijn vraag in de vogezen "Gerardmere,la bresse" en andere sites zijn er daar camperraars al naar toe geweest.Graag info van jullie. :wink:
Het leven is prachtig, geniet er van je hebt er maar één.
Gast



Bericht door Gast »

zowel in Gerardmer als in laBresse zijn er mogelijkheden om met de camper aan de voet van de pistes te staan
Robin
Berichten: 11
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 22:03
Locatie: Oegstgeest



Bericht door Robin »

Anonymous schreef:zowel in Gerardmer als in laBresse zijn er mogelijkheden om met de camper aan de voet van de pistes te staan
Toen ik daar een jaar of 2 geleden was klopte dat inderdaad. Geen officiële overnachtingsplaatsen met stroom etc., maar wel parkeerplaatsen. Zorg dus voor voldoende stroombesies aan boord!

Robin
Dit is een stukje tekst dat onder je berichten wordt gezet. Er is een limiet van 300 tekens.
surfy
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 25 okt 2004, 18:46
Locatie: Berchem



Bericht door surfy »

Wij zijn reeds vele keren naar Gerardmere geweest en daar is inderdaad mogelijkheid om aan de piste te gaan staan, officieel mag dit niet, maar het wordt wel toegestaan, maar als er sneeuw gevallen is, is het mogelijk dat je van de parking moet, of dat ze je 's morgens om 5 u uit je bed halen, of met de buldozers naast je camper rijden. Dus als je dit een beetje in het oog houdt is het best een mooie plek om te staan. Er is wel niets in de buurt van bakker enz.
Als je eventueel naar het dorp wilt, dan is er een off. plek net naast de Aldi, op loopafstand van het centrum van het dorp, met suppermarkt, bakker, beenhouwer enz.
La Bresse ken ik niet zo goed en hou niet zoveel van deze plek want ik vind het veel drukker dan La Bresse en zelf heb ik steeds de indruk dat alle dwaze skiërs/snowboarders van Frankrijk in La Bresse bij elkaar zitten. Ik vind Gerardmere veel rustiger. Voor meer info mail me gerust.
luc
Berichten: 155
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 6:36
Locatie: Kortemark - België



Bericht door luc »

surfy schreef:maar als er sneeuw gevallen is, is het mogelijk dat je van de parking moet, of dat ze je 's morgens om 5 u uit je bed halen, of met de buldozers naast je camper rijden.
Dat geldt ook voor La Bresse. Daar is er een parkeerverbod van 00 uur tot 6 uur 'smorgens als ik me goed herinner. De politie komt er je af en toe op wijzen, zonder te verbaliseren. De sneeuwruimers hebben het echt niet op campers begrepen en duwen de sneeuw gewoon tegen je wagen.

La Bresse ken ik niet zo goed en hou niet zoveel van deze plek want ik vind het veel drukker dan La Bresse en zelf heb ik steeds de indruk dat alle dwaze skiërs/snowboarders van Frankrijk in La Bresse bij elkaar zitten.
Dat valt nogal mee, maar het kan er inderdaad wel ontzettend druk zijn.
Tijdens het weekend kan je er tot 10 uur 's avonds skiën op de verlichte pistes, een unieke ervaring en dan is ook veel minder volk.
zomaar zwerven zonder zorgen.... zalig
paruyma
Berichten: 1195
Lid geworden op: di 27 jan 2004, 10:16



Bericht door paruyma »

Het is zover wij vertrekken morgen naar La Bresse.
Op de webcam is het daar nog altijd winter--Joepie.... :P
Het leven is prachtig, geniet er van je hebt er maar één.
paruyma
Berichten: 1195
Lid geworden op: di 27 jan 2004, 10:16



Bericht door paruyma »

Pech,pech --pech
Donderdag dus vertrokken en ja op de weg naar La bresse motorpech :cry: ,het waarschuwingslampje van de motor licht op --rood---toch op de campingplaats geraakt,s'middags ski gerief gehaald omdat na controle als ok was,rood lichtje was uitgegaan.Vrijdag middag wilden wij naar het stadje gaan om daar inkopen te doen en naar het zwembad te gaan.Wel motor draait op 3 cilinders en rood waarschuwingslicht brandt.naar de dichtsbijzijnde garage,geen oplossing.Na het overal telefoneren,naar een fiatgarage in Rimermont gereden(~25Km) diagnose 4de injetor defect--herstelt niet voor volgende week woensdag. :evil:
Wij hebben dan maar besloten om terug naar huis te rijden maar met een ei onder het gaspedaal.
Dit is het verhaal van onze aller eerste winteruitstap met de camper.
De kinderen vonden het wel geweldig al die sneeuw en sneeuwpret-skieen-wij trouwens ook ...maar van zeer korte duur :cry:
Het leven is prachtig, geniet er van je hebt er maar één.
Plaats reactie