Met de camper naar de sneeuw: hoe moet dat?

Met de camper naar de sneeuw!
Plaats reactie
jan-jantje

Met de camper naar de sneeuw: hoe moet dat?



Bericht door jan-jantje »

hallo allemaal , wie kan ons een mooie overnachtingsplaats geven in Oostenrijk , we willen voor het eerst naar de sneeuw met de camper, wie gaat ons goede tips geven? we gaan niet skien maar willen wel proberen te rodelen in de sneeuw, we zijn ook al 50+, dat zou dus fijn zijn als dat er is , help ons aub goede adviezen te geven, alvast bedankt :roll:
Mooie Mario
Berichten: 190
Lid geworden op: vr 23 sep 2005, 10:55



Bericht door Mooie Mario »

http://www.neustift.at/


Hier zijn echt veel mogelijkheden om te rodelen, in het centrum naast restaurant Jagerhutte is een mooie parkeerplaats maar is er niks bij.

Eventueel op 100mt van de parkeerplaats is een camping met camperservice. :D
graag gedaan :D

campergroeten van .....Mooie Mario
Campergroeten van .... Mooie Mario
jan-jantje



Bericht door jan-jantje »

dank u voor uw reaktie , ga me daar eens in verdiepen waar het is en zoeken op internet naar informatie .ziet er leuk uit
jantje
Gast



Bericht door Gast »

Gebruikersavatar
Rotec 590
Berichten: 6955
Lid geworden op: wo 30 mar 2005, 14:01
Locatie: dicht bij Nunspeet (20 jaar Spanje)
Contacteer:

Re: Met de camper naar de sneeuw: hoe moet dat?



Bericht door Rotec 590 »

jan-jantje schreef:hallo allemaal , wie kan ons een mooie overnachtingsplaats geven in Oostenrijk , we willen voor het eerst naar de sneeuw met de camper, wie gaat ons goede tips geven? we gaan niet skien maar willen wel proberen te rodelen in de sneeuw, we zijn ook al 50+, dat zou dus fijn zijn als dat er is , help ons aub goede adviezen te geven, alvast bedankt :roll:
hoe dat moet? zonder camping? dan neemt u een kleine pallet mee om voor de deur te leggen. daarop een omgekeerde bezem voor het schoenen vegen. goede winterbanden. sneeuwkettingen. extra kachel verlengpijpje, nopjesfolie voor over de voorwagen, een lange buis/slang om over de uitlaat te schuiven zodat je af en toe de motor kunt laten draaien, een zonnig plekje uitzoeken, tuinstoelen mee, slee mee om wc te legen en water te halen,een sneeuwschep om je uit tegraven.een pikhamer om je houten blokken los te slaan bij vertrek, de ringverwarming langs de waterleiding leggen of andersom. zout meenemen om in vuilwatertank te strooien elke dag, antivries voor onder in de wc. indien aggregaat een fohn meenemen om bevriesingen los te fohnen indien geen aggregaat een plastic slang aan je ringverwarming kunnen koppelen om bevriesingen los te maken en ook om je bed eventjes mee te verwarmen en haar mee te fohnen en de voorwagen mee te verwarmen. een houten kist met schuin overstekend dak over je dakluik zetten zodat je altijd je dakraam open kunt houden enzo je gaskachel snachts aan kunt houden...
neem de tijd als je in je camper rijdt!
Gebruikersavatar
Stef
Berichten: 6401
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 22:21
Locatie: Kamerik
Contacteer:

Re: Met de camper naar de sneeuw: hoe moet dat?



Bericht door Stef »

Frankia 530 schreef: hoe dat moet? zonder camping? dan neemt u een kleine pallet mee om voor de deur te leggen. daarop een omgekeerde bezem voor het schoenen vegen. goede winterbanden. sneeuwkettingen. extra kachel verlengpijpje, nopjesfolie voor over de voorwagen, een lange buis/slang om over de uitlaat te schuiven zodat je af en toe de motor kunt laten draaien, een zonnig plekje uitzoeken, tuinstoelen mee, slee mee om wc te legen en water te halen,een sneeuwschep om je uit tegraven.een pikhamer om je houten blokken los te slaan bij vertrek, de ringverwarming langs de waterleiding leggen of andersom. zout meenemen om in vuilwatertank te strooien elke dag, antivries voor onder in de wc. indien aggregaat een fohn meenemen om bevriesingen los te fohnen indien geen aggregaat een plastic slang aan je ringverwarming kunnen koppelen om bevriesingen los te maken en ook om je bed eventjes mee te verwarmen en haar mee te fohnen en de voorwagen mee te verwarmen. een houten kist met schuin overstekend dak over je dakluik zetten zodat je altijd je dakraam open kunt houden enzo je gaskachel snachts aan kunt houden...

Ik denk dat ik maar een weekje naar Gran Canaria ga.

Gr,
Stef.
Olof en Belinda
Berichten: 1371
Lid geworden op: za 31 jan 2004, 16:18

Re: Met de camper naar de sneeuw: hoe moet dat?



Bericht door Olof en Belinda »

Stef schreef:Ik denk dat ik maar een weekje naar Gran Canaria ga.

Gr,
Stef.
:lol3: :lol3: :lol3:
Laatst gewijzigd door Olof en Belinda op wo 09 nov 2005, 17:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr. Belinda
Hymer E610
Berichten: 905
Lid geworden op: zo 23 nov 2003, 22:33
Locatie: Ottersum



Bericht door Hymer E610 »

He Stef,je bent toch geen watje geworden he :lol:

Groeten Fred
--------------------------------------------

AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Stef
Berichten: 6401
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 22:21
Locatie: Kamerik
Contacteer:



Bericht door Stef »

schummie schreef:He Stef,je bent toch geen watje geworden he :lol:

Groeten Fred
Na het verhaal van Frankia? Ik ben bang van wel.

Gr,
Stef.
Frankia FF2



Bericht door Frankia FF2 »

:lol: :lol:

Vriendelijke groet een zwerver is onderweg thuis.
lucastess03



Bericht door lucastess03 »

Niets vergeten dan wens ik jullie een fijne Wintersport :lol: :lol: :lol:



Gr Willy
jan-jantje

bedankt allemaal



Bericht door jan-jantje »

hallo allemaal bedankt voor de goede adviezen , ben me erg aan het verdiepen om naar neustift te gaan , lijkt me erg mooi daar , ga ook aan de slag voor sneeuwkettingen , jammer had net de op marktplaats de isolatie matten verkocht ,zal ze nu weer maar aanschaffen
maar allen nog maaals bedankt
Jantje
Gebruikersavatar
Rotec 590
Berichten: 6955
Lid geworden op: wo 30 mar 2005, 14:01
Locatie: dicht bij Nunspeet (20 jaar Spanje)
Contacteer:



Bericht door Rotec 590 »

Stef schreef:
schummie schreef:He Stef,je bent toch geen watje geworden he :lol:

Groeten Fred
Na het verhaal van Frankia? Ik ben bang van wel.

Gr,
Stef.
hoezo Stef,

Wij hebben in al die jaren wintersport zo onze problemen en oplossingen ondervonden.
En met de beschreven oplossingen kun je veel problemen voorkomen hoor. Met 20 graden vorst in Frankrijk op 1850 meter hoogte moet je nu eenmaal voorzorgsmaatregelen nemen. Want uiteindelijk is niks vorstbestendig.

Grand Canaria is geen camperland dus kun je daarmee geen vergelijkingen treffen, maar ik begrijp wel dat je dat als grapje bedoeld hebt.
neem de tijd als je in je camper rijdt!
Plaats reactie