China informatie

Plaats reactie
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: China informatie



Bericht door TestCase »

]Rob, die in China waarschijnlijk in Fremont California USA. Voor de Europese markt in Nederland.
Laatst gewijzigd door TestCase op ma 18 dec 2017, 10:19, 1 keer totaal gewijzigd.
AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: China informatie



Bericht door TestCase »

Oh, en het is Tesla naar de natuurkundige Nikola Tesla.
AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: China informatie



Bericht door thole »

Rob, wat een pech! Beterschap gewenst.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
robbreedveld
Berichten: 728
Lid geworden op: za 25 jul 2009, 22:32
Locatie: Westerlo (B)

Re: China informatie



Bericht door robbreedveld »

@Thole ,

Achteraf valt het mee , plat op de stenen vloer , kon zonder erbij na te denken
Nog mijn rechterhand als een soort afweer gebruiken.

Rob
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31862
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: China informatie



Bericht door Bob Diesel »

Ook beterschap x:D

En misschien foto,s mogelijk van iets wat we niet dagelijks zien :?:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Uitgeschreven

Re: China informatie



Bericht door Uitgeschreven »

Is er veel verschil tussen Noord en Zuid China op gebied van het weer in dezelfde maand bvb juni of zo,?
Wij zouden voor een maand gaan .
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: China informatie



Bericht door Marco Polo »

Naast de nuttige info die Rob je ongetwijfeld kan geven is deze site misschien ook wel wat voor je Willy
http://www.klimaatinfo.nl/china/harbin.htm
http://www.klimaatinfo.nl/china/shenzhen.htm
robbreedveld
Berichten: 728
Lid geworden op: za 25 jul 2009, 22:32
Locatie: Westerlo (B)

Re: China informatie



Bericht door robbreedveld »

@on4aft ,

Verschil in weer is moeilijk te omschrijven , het land is zo groot , terwijl hier in het zuiden van China nu t/m maart een gemiddelde temperatuur van 20C geeft is het in het Noorden zoals Chanchun en verder Harbin een 30C onder nul , denk aan de ijsfiguren die jaarlijks in Harbin. Gemaakt worden.
Een jaar of 5 geleden zijn wij met de auto van Shenzhen ( zuiden ) naa het noorden gereden , dicht tegen de grens van Rusland en dicht bij Noord Korea , een rit van goed 5000 km.
als wij met de auto op pad gaan , houden wij een afstand van ongeveer 1500 km aan dus retour tesamen 3000km.
Indien wij verder gaan nemen wij het vliegtuig en hierna autobus en trein.
Toendertijd waren de vliegtuigtickets erg goedkoop en ik wil opmerken met vrjwel nieuwe
toestellen en comfortabel , de bussen,was ik niet weg van.
Fifty fifty waren wij in China de wntermaanden of in de zomer , de rest van de tijd grotendeels met de camper op pad.
Meestal de auto / tolwegen,,soms probeerden wij toendertijd een binnenweg te nemen , die vol met kuilen en gaten waren en bij elk doorgang van een dorp mochten wj een 5 rmb aan tol betalen.
Dan liep de weg dood en konden we weer terugrijden en wederom tol betalen.
Vrouwen gooien de rijstplantjes gelijk,een darter in fe grond me een verbluffende acuratesse.
Ossen trekken de ploeg , tractoren zag je zelden , vlgs mijn vrouw om werkgelegenheid niet af te nemen , dus handwerk.

Rob
robbreedveld
Berichten: 728
Lid geworden op: za 25 jul 2009, 22:32
Locatie: Westerlo (B)

Re: China informatie



Bericht door robbreedveld »

Veelal vind je langs de weg dames met een singer trapnaaimachine die zo uit het museum komt , maar zij verrichten wonderen met herstel of corrigeren kleding.
Een tien % daarvan heeft ook schoenmakers gereedschap en soms ook een speciale naaimachine voor leer.
Hiervan heeft mijn vrouw gebruik gemaakt om haar in Portugal gekochte bergschoenen het bovenleer weer aan de zool te laten naaien , was gedeeltelijk losgeraakt.

Het reparatiebedrag bedroeg 10 RMB oftewel 1,25 eurocent.

Inmiddels een nieuwe bril besteld met dezelfde merkglazen en montuur zoals in Belgie , krijg deze bril over een week , prijs 2550 RMB , plusminus 320, 00 euro maar toch de helft goedkoper dan in Belgie bij Pesrl.
Hier moest door mijn vrouw wel afgewongen worden.

Rob
robbreedveld
Berichten: 728
Lid geworden op: za 25 jul 2009, 22:32
Locatie: Westerlo (B)

Re: China informatie



Bericht door robbreedveld »

In China geen huisartsen maar men gaat rechtstreeks met een ziekte of ongemak
naar het ziekenhuis.
Na bezoek huisarts , krijgt men medicjnen die dan via maag en bloed hun werking behoren te doen , zoniet in China.
Met het in het ziekenhuis verkregen recept , gaat men naar de aptheek in het ziekenhuis ( vaak zijn er meerdere ) en krijgt men het medicijn in vloeibare vorm mee , ruwweg geschat zo,n 70%.
Hiermee gaat men naar een afdeling die eruit ziet als een rusthuis met gemakkelijke leunstoelen en aan de balie aldaar ziet men een tiental leuke knappe jonge verpleegstere.
Je geeft de infuusflessen af en legt de hand op de balie , men ontsmet , rubber slang geknoopt
om de pols en zoekt een ader en de infuusnaald gaat erin ( pijnloos )
Men zoekt een vrije plasts tussen de al aanwezige Chinezen , hang je infuusfles boven in de
rail op en gaat zitten en dit onder de blikken van de Chinezen die toch die Lao Wei eens goed
willen bekijken.
Regelmatig komt er een verpleegster langs om te kijken of de fles leeg is en eventueel een volgende te bevestigen.
Het duurt gemiddeld een 3 uur en vaak een week en je bent genezen , in ons land helaas onmogelijk , want in een behoorlijk ziekenhuis dien je dan gauw 30 verpleegsters extra te hebben voor een 24/24! 7daags dienst.
Het voordeel , medicijn gaat rechtstreeks via bloed in je lichaam en in het ziekenhuis alleen mogelijk bij opname.
Lao Wei. =. Vreemdeling / buitenlander

Rob
Uitgeschreven

Re: China informatie



Bericht door Uitgeschreven »

Ik kan het me nauwelijks voorstellen,beter dat je het allemaal niet nodig hebt natuurlijk.
robbreedveld
Berichten: 728
Lid geworden op: za 25 jul 2009, 22:32
Locatie: Westerlo (B)

Re: China informatie



Bericht door robbreedveld »

Even weggeweest , letterlijk vanwege bezoek Hong Kong en figuurlijk vanwege het wegvagen van mijn tekst door Chinese Websites ?

Eerst mijn tiende , elfde of twaalfde bezoek aan HK , raak de te
Kwijt.ik schrijf wat mijn ogen zien en niet of ik het daarmee eens ben , dus val mij
Niet aan.
Vanuit Shenzhen een 30km naar de grens , vanwege files een 2 uur , eindelijk met de auto bij het Chinese loket en mevrouw gaat lunchen , toilet of weet ik veel , we staan een halfuur te wachten en worden geholpen , maar eerst formulieren invullen.
Hierna na de volgende post die van HK en verblijven nu een 5 minuten in het niemandsland , hoewel , beide kanten behoren aan China toe.na wederom controle en weer formulieren invullen mogen we doorrijden en 30 km verder b elanden we in een grote shoppingstrast , hier was ik al meer geweest en dacht dat dit het summum was , niet dus , nadat schoonzoon de Uto in de garage aldaar inreed. Begon het wonder een complete winkelstad drie lagen diep. Onder de grond en kilometers lang ( zo voelde ik dat )
Misschien bent u wel eens in een befaamd shoppingcentrum geweest in Parijs. Nu kan je Parijs vergelijken als een Hema tegenover de Bijenkorf , zo indrukwekkend , ik ken bepaalde topmerken waar dames soms van dromen , nou hier zijn ze allemaal.
We begonnen met een High Tea met zo,n etagere met zoetigheid , voor 4 volwassenen en onze kleinzoon , omgerekend van 1523 Hong kong dollar is plusminus een 170 euro.
Peanuts voor onze dochter , hierna shoppen en kwamen terechtbij de het topprodukt van Adidas , 3Y , alle kleding en schoeisel in donker zwart en grijs , schoonzoon jas voor ruim 900 euro en kleinzoon ging voor zijn zesde paar schoenen van dit jaar ad ruim 400 euro.
In de restaurants geen plaats , propvol en wachttijd ruim een uur.
Terug naar China dus Shenzhen en wel naar het pas geopende zestigste shopping centra
Grootte gelijk de binnenstad van Amsterdam , maar dan maal 4.
Brede lanen met waterpartijen, bomen enz . En hier tussendoor wederom beroemde merkwinkels gelijk Hong Kong afgewiseldmet appartement gebouwen van zo,n 46 verdiepingen.
Zeer exclusief en prijskaartjes van ruim de 500.000 euro (. Oor de medium klasse)
Ook zeer exclusieve restaurants van buitenlanders , raakte in gesprek met een Russische schoneen een telg uit en Duits en Italiaans gezin , maar gelukkigtegen prijzen van een 20% t.o.v. HK.

Mijn volgend artikel over de oplevering van gebouwen enz. En de verering voor
Mister Ma , eigenaar Ali Baba.

Rob
durisotti
Berichten: 5211
Lid geworden op: do 16 okt 2008, 1:07

Re: China informatie



Bericht door durisotti »

Ik heb het op de caravansalon in Düsseldorf voor het eerst een chinees gekentekende auto gezien, was een camper !

https://www.promobil.de/chinesische-bes ... alon-2015/

Ik ben nog ook in Chenzen geweest 2 jaar geleden, interessante stad en heel anders dan ik China had verwacht..
Was op zoek naar een het Chinese peugeot logo dat uit 4 karakters bestaat, helaas niet kunnen vinden, zelfs niet op ali express..
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: China informatie



Bericht door TestCase »

Mijn laatste bezoek aan HK vanuit Shenzen moest ik ook nog "tempen", controle of ik geen koorts had en dus iets besmettelijks onder de leden kon hebben. Inderdaad een gedoe daar van China naar China. :-B
Veel plezier daar in die overvolle drukke stad!
AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Plaats reactie