Hoe streng is de keuring?

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Gebruikersavatar
moosev
Berichten: 347
Lid geworden op: ma 26 jun 2017, 12:35
Locatie: Hoorn NH

Re: Hoe streng is de keuring?



Bericht door moosev »

hathi schreef:Dat is toch geen excuus,daarvoor kun je hem schorsen,op straat een camper bouwen,lijkt me ook moeilijk,en vergeet niet,jij wil toch een camper ombouwen,je bekijkt het wel eenzijdig
Het is ook geen excuus, ik geef alleen aan dat wanneer je de bus ombouwt op straat het geen optie is om te schorsen. Het op straat ombouwen was trouwens geen probleem, buiten het feit dat ik het inbouwen van het slaaphefdak op straat iets teveel van het goede vond en dat dus heb laten doen.
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Hoe streng is de keuring?



Bericht door gsm »

Wij hebben bijna alles voor de deur gedaan behalve de ramen er in maken en het zonnepaneel op het dak dat hebben we in een loods gedaan die in het weekend niet gebruikt werd.
Alles bij elkaar heel goed te doen maar ja het kost wegenbelasting.

@bringamosa, ik denk dat het een goed besluit is en trouwens je moet ergens een start maken en dus een besluit nemen waar je achter staat en je een goed gevoel geeft.
Probeer als je een provisorisch indeling gaat maken om dat niet voor niets te doen dus dat je er later op verder kan bouwen.
Tip : als je de wanden en dak er al in maakt denk dan aan om eerst de elektra pijpen er in te brengen, hoeft nog geen draden in te zitten maar dan zitten ze al achter de wanden en plafond
Succes en ik blijf je volgen want het is altijd leuk om te zien hoe en wat anderen bouwen.
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Bringamosa
Berichten: 205
Lid geworden op: wo 03 jan 2018, 10:05

Re: Hoe streng is de keuring?



Bericht door Bringamosa »

Ik krijg de bus de 25ste pas dus nu zijn we bezig met het plannen en uitdenken.

Ik was inderdaad van plan eerst de stroom leidingen te gaan plaatsen voor het dicht te timmeren.

Ik zit wel nog met wat vragen enzo, aan de ene kant zou het handig zijn als ik met een bouwverslag aan de slag was om dan daar hier en daar wat vragen te stellen maar ik heb gewoonweg nog niets te plaatsen haha.

Onder andere over de bedrading. Ik heb hier dikke buitenleiding nog liggen in de schuur. Dubbele bescherming er omheen. Goed stug dus is gemaakt zodat het onder de grond gelegd kan worden en dus redelijk wat kan hebben. Maar als ik et goed begrijp niet echt goed bruikbaar in een camper omdat je eigenlijk geweven draad moet hebben en niet solide kern?
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Hoe streng is de keuring?



Bericht door gsm »

Over stroom zal je heel wat reacties krijgen :lol3: neem de adviezen ter harte en voer sommige adviezen ook zo uit maar laat ook je eigen gevoel en mening mee tellen in je plan want uiteindelijk moet jij er mee aan de gang en later eventueel ook onderhoud doen en als je er achter staat dan begrijp je het beter.
Wat de kabels betreft geen harde kern maar gevlochten draad gebruiken en door een mantelpijp voeren. Klem de pijp tegen het rammelen daar waar je er niet meer bij kan komen.
Een tip : maak een opsomming met wat je wil en wat je er later eventueel nog bij wil hebben en verwerkt dat in een schema.
Gegarandeerd dat je goede adviezen krijg. :thumbup:
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Bringamosa
Berichten: 205
Lid geworden op: wo 03 jan 2018, 10:05

Re: Hoe streng is de keuring?



Bericht door Bringamosa »

Top dank voor in ieder geval het eerste advies :)
Plaats reactie