Keuring RDW: tijdelijke ombouw in één dag

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Bringamosa
Berichten: 205
Lid geworden op: wo 03 jan 2018, 10:05

Re: Keuring RDW: tijdelijke ombouw in 1 dag



Bericht door Bringamosa »

Ja ik zit nu dus te twijfelen wat ik ga doen. Zodra hij op naam staat alles aan materiaal halen bij de Gamma. Daarna schorsen. Als ik dan nog groot spul nodig heb ben ik de sjaak want dan kan ik het niet ophalen met de wagen. Privé terrein waarop we kunnen werken dus dat is in ieder geval geen probleem.

Of zo snel mogelijk de boel keur klaar maken, en dan daarna stuk voor stuk zoals ik het graag wil hebben.

Of natuurlijk derde optie, gewoon zoals ik het uiteindelijk wil maar dan goed hard doorwerken en dan maar keuren.

Schorsen kost ook weer geld, en ik denk niet maanden bezig te zijn ombouwen aangezien het allemaal redelijk basic en simpel gaat zijn.

Even overwegen nog.
simple simon
Berichten: 183
Lid geworden op: do 12 feb 2009, 23:23
Locatie: Stolwijk Z-H
Contacteer:

Re: Keuring RDW: tijdelijke ombouw in 1 dag



Bericht door simple simon »

Ff een late nabrander, stel je bouwt ff om voor keuren dan aanvragen met fotos van je (ikea) binnenkant, maar je ben dan veel lichter van gewicht dan later na het echte verbouwen, kan dat nog een probleem zijn?
André
Vroeger had je geen kuilen..
https://mijncamperinaanbouw.blogspot.com/
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Keuring RDW: tijdelijke ombouw in 1 dag



Bericht door Kroppie »

als je binnen het toegestane maximum gewicht van de auto blijft, en ook binnen de maximum aslasten geen probleem.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
simple simon
Berichten: 183
Lid geworden op: do 12 feb 2009, 23:23
Locatie: Stolwijk Z-H
Contacteer:

Re: Keuring RDW: tijdelijke ombouw in 1 dag



Bericht door simple simon »

Maar je wegenbelastings bedrag klopt ook niet meer wellicht prettig lager maar is dat mogelijk een gedoe oplopen later?
Vroeger had je geen kuilen..
https://mijncamperinaanbouw.blogspot.com/
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Keuring RDW: tijdelijke ombouw in 1 dag



Bericht door Kroppie »

nee, je betaald voor wat je gewogen bent, wat je naderhand allemaal mee gaat slepen hoef je niet extra te betalen.
hoeft bij een bestel wagen en een personenauto ook niet.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15349
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Keuring RDW: tijdelijke ombouw in 1 dag



Bericht door Hoofdnoorman »

Oei,

Zover ik weet, en het zal vast ergens te vinden zijn, mag het leeggewicht niet meer afwijken dan 1 belastinggroep. Ga je, door spijker en nagelvaste inrichting, over de grens, ben je verplicht om het leeggewicht aan te passen.
Ik weet niet of er nu nog op gehandhaafd wordt.

Kijk, een personenauto die omgebouwd word op LPG. De RDW telt gelijk bij het leeggewicht 0,8 x de inhoud van de tank bij het wagengewicht. De belastingdienst wordt hiervan in kennis gesteld.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Keuring RDW: tijdelijke ombouw in 1 dag



Bericht door Kroppie »

als het idd zo is heb ik fout voorgelicht, dan sorry, voor de verkeerde informatie :oops:

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15349
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Keuring RDW: tijdelijke ombouw in 1 dag



Bericht door Hoofdnoorman »

Nou Jos, nog maar even wachten, want zo zeker ben ik ook niet van mijn bewering. Misschien heb jij wel gelijk.
Ik heb een antwoord gegeven uit mijn geheugen en of het nog actueel is of dat er sancties op staan, weet ik niet.

Ik was al aan het zoeken, maar kan er nog niets over vinden.

Mogelijk weet forumlid Transitje het antwoord.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13341
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Keuring RDW: tijdelijke ombouw in 1 dag



Bericht door hathi »

Volgens mij klopt je beweringen,heel aardig,Rudy..ergens heb ook ik ooit gelezen,dat alle veranderingen ,(soms) binnen een bepaalde tolerantie (officieel) doorgegeven,moeten worden,met ,als gevolg,de,eventuele keuring,staat op de site V/d RDW,alleen,word het meestal (vergeten) :?:
Hans
simple simon
Berichten: 183
Lid geworden op: do 12 feb 2009, 23:23
Locatie: Stolwijk Z-H
Contacteer:

Re: Keuring RDW: tijdelijke ombouw in 1 dag



Bericht door simple simon »

Ik moet daarna nog wel fotos ed opsturen naar de belastingdienst om uberhaubt de kampeerwagen kwart belasting te krijgen, die kijken wellicht wel of het allemaal netjes klopt dus zou het daar nog fout kunnen gaan
Vroeger had je geen kuilen..
https://mijncamperinaanbouw.blogspot.com/
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Keuring RDW: tijdelijke ombouw in 1 dag



Bericht door Kroppie »

maar op een foto is het gewicht weer niet te zien.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Bringamosa
Berichten: 205
Lid geworden op: wo 03 jan 2018, 10:05

Re: Keuring RDW: tijdelijke ombouw in 1 dag



Bericht door Bringamosa »

Ik weet dat er met de metertjes/sensors/bedrading van de brandstof weergave gespeeld werd om net en schaal lage uit te komen in de belasting groep. Het wiet dus wel gedaan, zo kaal mogelijk en daarna uitbouwen. Of het mag is een ander verhaal. Ik ga er persoonlijk van uit van niet, maar of ze het verder ooit nog controleren?

Daarnaast is de vraag hoeveel het scheelt om een of twee schalen lager te zitten. Zoals ik het mij herinner scheelt het een paar euro per maand. Specifieke prijzen online terug te vinden.

Trouwens, bij onze keuring kon ik een foto laten zien van het scherm van de weegbrug...... Had dus ook een willekeurig voertuig op kunnen staan.
Hymerferry
Berichten: 712
Lid geworden op: wo 21 dec 2011, 20:47

Re: Keuring RDW: tijdelijke ombouw in 1 dag



Bericht door Hymerferry »

Bij de recente Apk keuring van mijn eigen camper vertelde de keurmeester over een zelfbouw buscamper die in de week ervoor moest worden gekeurd. Deze was vlak daarvoor onderweg in een grote controle inclusief RDW terecht gekomen maar kwam leeg en niet vakantieklaar uit de stalling dus dacht alles voor de weging op orde te hebben. Bij de weging bleek hij toch 400 kilo zwaarder dan leeggewicht volgens kenteken en dat met een “lege” bus. Daar werd wel een melding van opgenomen door de RDW maar vervolgstappen waren nog niet bekend. In ieder geval was het kenteken niet ingenomen want hij kon wel apk gekeurd worden. Hoe dit afgelopen is weet ik niet, maar kennelijk wordt er toch wel op gelet of de afwijking niet teveel is.
raket5
Berichten: 30
Lid geworden op: ma 30 apr 2018, 19:16

Re: Keuring RDW: tijdelijke ombouw in 1 dag



Bericht door raket5 »

Hoofdnoorman schreef:
wo 22 aug 2018, 22:21
Oei,

Zover ik weet, en het zal vast ergens te vinden zijn, mag het leeggewicht niet meer afwijken dan 1 belastinggroep. Ga je, door spijker en nagelvaste inrichting, over de grens, ben je verplicht om het leeggewicht aan te passen.
Ik weet niet of er nu nog op gehandhaafd wordt.

Kijk, een personenauto die omgebouwd word op LPG. De RDW telt gelijk bij het leeggewicht 0,8 x de inhoud van de tank bij het wagengewicht. De belastingdienst wordt hiervan in kennis gesteld.
Heb het vorige maand aan de keurmeester bij de RDW nagevraagd omdat ook ik een (deels) tijdelijke inrichting voor mijn Crafter heb gebruikt. Was geen probleem omdat het eigenlijk ook amper te controleren is.
Plaats reactie