Et minihus på hjul

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Michel65
Berichten: 41
Lid geworden op: ma 26 sep 2016, 18:20

Et minihus på hjul



Bericht door Michel65 »

Hallo,
Na vele zomers in Noorwegen op de boerderij te hebben gewoond nu mezelf verwennen met
een huisje op wielen.
Gekozen voor een Ducato L4H2 , naast zo nu en dan visite zal ik meestal in mijn uppie zijn
en wil de ruimte in deze bus koesteren .
Er komt een verhoogd 1pers bed in welke omgetoverd kan worden tot een 2 pers,de langs bank voorziet in het tweede matras.
Maxfan ,heki Midi en twee zonnepanelen op dak,verder enkel de twee ducato ramen.
Omdat ik vaak in stille gebieden zal zijn enkel een emmer wc ,weet nog niet hoe en wat.
Naast mezelf wassen in de natuur wil ik een grote plastic bak gebruiken als wastobbe ,geen boiler maar gewoon een keteltje op het lpg gas pitje .
Op 2 jan heb ik een date met de RDW.
Michel

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8374
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Et minihus på hjul



Bericht door EasyBee »

Ik neem aan dat je je foto's zo wilde presenteren. x;-)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ziet er mooooooi uit.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
RoelofH
Berichten: 375
Lid geworden op: do 12 dec 2013, 20:58
Locatie: Emmen

Re: Et minihus på hjul



Bericht door RoelofH »

""Omdat ik vaak in stille gebieden zal zijn enkel een emmer wc ,weet nog niet hoe en wat.""

Wat bedoel je hiermee, stille gebieden, emmer wc? doet mij denken aan emmertje in de bosjes kieperen of heb je mij op verkeerde gedachten gebracht?zal toch niet....

Wel een hele mooie bus overigens :thumbup:
ER IS ALTIJD WEL IETS TE DOEN
Michel65
Berichten: 41
Lid geworden op: ma 26 sep 2016, 18:20

Re: Et minihus på hjul



Bericht door Michel65 »

Wat goed van je Easybee ,dank

Ja taal is echt mijn ding,een chem toilet wil ik liever niet gebruiken en op de plekken waar ik meestal ben kan en mag je dat niet dumpen.
Je graaft een gat doet wat je moet doen.
Als ik in de bewoonde wereld ben is dat vaak bij vrienden maar wil wel de mogelijkheid hebben om als het echt niet anders kan dit in de bus te doen,
hoe ? dat mag ik nog uitzoeken.
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8374
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Et minihus på hjul



Bericht door EasyBee »

Maar ipv een emmer is dit misschien hygienischer
https://www.obelink.nl/porta-potti-qube ... gJjS_D_BwE

en voor het milieu
https://www.dewitschijndel.nl/thetford- ... gJ0Y_D_BwE

Gebruiken we ipv die chemische troep, geen stank en mag in de septic tank.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
de hoekies
Berichten: 6025
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 19:08
Locatie: Best (NBr)
Contacteer:

Re: Et minihus på hjul



Bericht door de hoekies »

Zo`n porta potti past bijna in elk kastje , we hadden er een in de VW bus en dat was een groot gemak.
Trouwens mooie kleur bus ,mooier als wit
Met vriendelijke groeten / مع تحياتي /With best regards / Mit herzlichen Grüßen, / 敬具,
Peter
Nu met Mazda CX 5 2.0 Luxery uit 2022 met Hobby 495 UL Excellent
TomTom Europe TRUCK 1045 10005 ( thanks Bob)
Gebruikersavatar
Autocaravana
Berichten: 1247
Lid geworden op: di 10 okt 2006, 23:28
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Re: Et minihus på hjul



Bericht door Autocaravana »

mooier als wit
Als je hem ALS wit mooier vindt, dan vind je wit dus juist mooier DAN bruin (of wat het maar mag zijn)....

Lastig hè, als en dan.
Onze fiets- en camperreizen: https://bicitours.blogspot.com
juanv
Berichten: 1045
Lid geworden op: do 04 jul 2013, 22:02

Re: Et minihus på hjul



Bericht door juanv »

Als je je toilet en proper & netjes en ecologisch wil houden !!! Dit kan je overal kwijt 100% biologisch.

http://www.getsolbio.com/nl/
De wereld is als een groot boek, hij die niet reist, leest steeds dezelfde bladzijde !
Gebruikersavatar
Iveco4x4
Berichten: 735
Lid geworden op: wo 23 dec 2015, 19:43
Locatie: Haaglanden

Re: Et minihus på hjul



Bericht door Iveco4x4 »

Autocaravana schreef:
mooier als wit
Als je hem ALS wit mooier vindt, dan vind je wit dus juist mooier DAN bruin (of wat het maar mag zijn)....

Lastig hè, als en dan.
Als je maar begrijpt wat er bedoeld wordt.
Op alle slakken zout leggen? :-?
Vriendelijke groet, Berry

Iveco 40.10 WM/1, 4x4, 1990, 2500cc turbo, max. 4450kg
De reis is het leukst, niet het doel.
Rijbewijs AM,A1,A2,A,B,C1,C,D1,D,BE,C1E,CE,D1E,DE,T. (wat een onzin)
NL,A,AND,B,BG,BIH,BOL,BZ,CH,CND,CO,CR,CZ,D,DK,E,EC,ES,EST,ET,F,FIN,
FL,FO,GB,GCA,GR,H,HN,HR,I,IRL,IS,KZ,L,LAR,LT,LV,MA,MC,MEX,MGL,MNE,
N,NIC,P,PA,PE,PL,RA,RCH,RKS,RO,ROU,RUS,S,SK,SLO,SRB,TN,TR,UA,USA,V,VL
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18106
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Et minihus på hjul



Bericht door Cee Pee »

Autocaravana schreef:
mooier als wit
Als je hem ALS wit mooier vindt, dan vind je wit dus juist mooier DAN bruin (of wat het maar mag zijn)....

Lastig hè, als en dan.
Nee hoor, meer of minder in welke vorm ook (groter, kleiner, donkerder, lichter) dan is het dan.
En als het gelijk is (even groot, hetzelfde, enz) dan is het als.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Michel65
Berichten: 41
Lid geworden op: ma 26 sep 2016, 18:20

Re: Et minihus på hjul



Bericht door Michel65 »

Wat fijn toch z,n forum waar je trots kan laten zien wat je aan het knutselen bent en dan ook nog eens goede tips krijgt,
dankbaar ben ik daarvoor.
På tur gaan in Noorwegen is mijn grote passie,deze tochten door de bergen beginnen vaak bij een parking die opzichzelf al
wat afgelegen is en waar soms een afval container en heel soms een buiten toilet staat.
Voor nu denk ik voor de kleine boodschap gewoon snachts in een fles te plassen en voor de grote boodschap wil ik wel zoiets als die porta potti maar niet met die vloeistof ,het voelt niet fijn om zoiets in de natuur te gooien ook al is het een verantwoorde vloeistof en daarnaast mag je dat ding ook weer proper maken.
In mijn gedachte doe ik het volgende ,ik maak zoiets als die Porta potti maar dan met op plastic lijkende zakjes(plantaardig )en gooi ze dichtgeknoopt in een container of kijk waar ik deze kan ingraven.Dit laatste enkel in gebieden waar dit kan.

Na de kerst wil ik een poging doen om de midi heki in te bouwen,omdat ik het plastic tussen het stalen dak en het nog te maken houten plafond wil hebben ga ik kijken of ik deze met een water bestendige multiplex op het dak (ipv het hout onder het dak) kan maken .
Wil deze dan goed gronden en na montage afdekken met iets van kite .
AadenAnke
Berichten: 13179
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Et minihus på hjul



Bericht door AadenAnke »

Je kan natuurlijk ipv chemicaliën ook een vloeibaar zeep product met eventueel wat azijn voor gebruiken. In je uppie kan je volgens mij met een normale Thedford wel een dag of 4 a 5 overbruggen. Dan kan je de tank overal in een gewoon toilet lozen! Dumpen in de natuur vind ik zelf niet kunnen.

Aad
jepebe
Berichten: 1447
Lid geworden op: di 02 jan 2007, 11:35
Locatie: Delft

Re: Et minihus på hjul



Bericht door jepebe »

Je kunt toch gewoon geen vloeistof gebruiken in een porta potti (of welk chemisch toilet dan ook)? zo heb je de plastic emmer die je bedoelt, vermomd als toilet. Dat doen wij al jaren. Wij vinden die chemicalien niet prettig, ze stinken volgens om=ns meer dan de plee zelf, en het lozen in een droogtoilet in Scandinavie of Oost-Europa is met chemische toevoeging not done vinden wij.

Gewoon in de emmer, vast en vloeibaar en lozen in toiletten of op andere plekken waar dat anderen NIET tot last is. (plastic zakken met ontlasting worden denk ik dooor vuilnisophalers niet zo gewaardeerd.)

Bij ons is een stukje rijden voldoende om de inhoud van de plee/emmer voldoende fijn te laten worden om te legen.
Per camper geweest in Duitsland, Belgie, Luxemburg, Engeland, Frankrijk, Zwitserland, Oostenrijk, Denemarken, Zweden, Polen, Tsjechie, Slowakije, Hongarije, Roemenie, Litouwen, Letland, Italie, Estland, Spanje, Portugal

Een alkoof!!! Je gaat toch niet in een integraal aquarium op wielen zitten?
Michel65
Berichten: 41
Lid geworden op: ma 26 sep 2016, 18:20

Re: Et minihus på hjul



Bericht door Michel65 »

De bus is tot camper gekeurd,
De truc met de langsbank ging helaas niet door,wat gezien veiligheid wel zo begrijpelijk is.
Wil net naast de schuifdeur een LPG buiten aansluiting maken met z,n ronde inbouw pot.
Mag ik aannemen dat ik dat het beste doe met een gelijmd multiplex plaatje aan de binnenzijde wand ,
op deze messing aansluiting zie je aan de buitenzijde twee messing nippels waar neem ik aan de tank aansluiting over heen komt,
maakt het iets uit of ik deze horizontaal of verticaal in de wand van de bus lijm.
Dank
Michel
Plaats reactie