Autobus ombouwen naar camper/woning
-
- Berichten: 1407
- Lid geworden op: zo 09 feb 2014, 22:40
- Locatie: Tongeren Belgie
- dedruivenplukker
- Berichten: 7143
- Lid geworden op: vr 13 mar 2009, 4:08
Re: Autobus ombouwen naar camper/woning
Je kan ook nog voor een ster gaan:
'89 VW T3-'94 MB 508D-'99 MB 1117 4x4
'02 TOYOTA Hi-ACE POP-TOP-'03 MB 409D '21 MB 410D-X
A,AND,AUS,B,BF,BG,BJ,BW,CH,CS,CZ,D,DDR,DK,
DZ,E,ET,F,GB,GBZ,GH,GR,H,HRP,I,L,LS,MA,MC,
MOC,MW,NAM,P,PL,RN,RO,RT,SD,
SLO,SK,TCH,TG,TR,YU,Z,ZA,ZW.
'02 TOYOTA Hi-ACE POP-TOP-'03 MB 409D '21 MB 410D-X
A,AND,AUS,B,BF,BG,BJ,BW,CH,CS,CZ,D,DDR,DK,
DZ,E,ET,F,GB,GBZ,GH,GR,H,HRP,I,L,LS,MA,MC,
MOC,MW,NAM,P,PL,RN,RO,RT,SD,
SLO,SK,TCH,TG,TR,YU,Z,ZA,ZW.
Waarheen leidt de weg die wij moeten gaan? - Mieke Telkamp
- WanderingSouls
- Berichten: 64
- Lid geworden op: wo 20 dec 2017, 16:24
- Contacteer:
Re: Autobus ombouwen naar camper/woning
Ja, de Benz had ik als aller eerste gezien destijds.
Het voor- en nadeel van deze is dat hij geen echte bus uistraling heeft, de opbouw is camper gericht.
Maar om te isoleren wel top!
Ik ga vrijdag naar de Volvo kijken, als ik hem zou laten staan is de Benz aan de beurt...
(en zo blijven we bezig he...)
Het voordeel van de Volvo is dat ik al weet hoe/wie/wat omdat hij pas 2 jaar geleden omgebouwd geweest is.
En die garage steekt echt onze ogen uit, ten koste van leefruimte welliswaar. Maar ik blijf motorrijder in hart en nieren en dus liever een garage dan geen. Ach, spannend, nu wachten op vrijdag!
Het voor- en nadeel van deze is dat hij geen echte bus uistraling heeft, de opbouw is camper gericht.
Maar om te isoleren wel top!
Ik ga vrijdag naar de Volvo kijken, als ik hem zou laten staan is de Benz aan de beurt...
(en zo blijven we bezig he...)
Het voordeel van de Volvo is dat ik al weet hoe/wie/wat omdat hij pas 2 jaar geleden omgebouwd geweest is.
En die garage steekt echt onze ogen uit, ten koste van leefruimte welliswaar. Maar ik blijf motorrijder in hart en nieren en dus liever een garage dan geen. Ach, spannend, nu wachten op vrijdag!
It is only with the heart that one can see rightly, what is essential is invisible to the eye.
Website:www.wanderingsouls.be
Facebook en Instagram: WanderingSouls.be
Website:www.wanderingsouls.be
Facebook en Instagram: WanderingSouls.be
Re: Autobus ombouwen naar camper/woning
Een voormalige schoolbus met een 3 traps automaat...is die überhaupt wel geschikt voor lange afstanden? Hij zal er niet voor ontwikkeld zijn lijkt mij. De koppelomvormer vervult de functie van de 1e versnelling min of meer. Maar dan nog vraag ik mij af hoe zo'n ding het op een lange Autobahnhelling gaat doen. Als hij het in de 3 niet meer trekt moet ie terug naar 2. En dat zijn wel grote stappen.
Ik zou dat in ieder geval even goed navragen!
Het ding ziet er verder wel mooi uit. De indeling is een beetje doe het zelf achtig. Bankje van de Ikea. Keukentje etc. Functioneel maar heeft geen vermogen gekost. Dat bezien is de prijs misschien wat aan de hoge kant?
Ik zou dat in ieder geval even goed navragen!
Het ding ziet er verder wel mooi uit. De indeling is een beetje doe het zelf achtig. Bankje van de Ikea. Keukentje etc. Functioneel maar heeft geen vermogen gekost. Dat bezien is de prijs misschien wat aan de hoge kant?
-
- Berichten: 4187
- Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 21:44
Re: Autobus ombouwen naar camper/woning
Ik zag op de foto toch D en een positie lager 3 dus dat is dan een 4 bak
JP
JP
Re: Autobus ombouwen naar camper/woning
Als die versnellingsbak geen lock up heeft is hij minder geschikt voor lange afstanden en zal het verbruik van de bus erg hoog liggen. Volgens verkoper is het een 3 versnellingsbak. Je mag blij zijn als je de 1 op 3 haalt qua verbruik.
Een 12 meter touringcar met een hand geschakelde 6- of 8 bak is beduidend zuiniger.
Een 12 meter touringcar met een hand geschakelde 6- of 8 bak is beduidend zuiniger.
Laatst gewijzigd door Meine op wo 10 jan 2018, 12:58, 2 keer totaal gewijzigd.
- WanderingSouls
- Berichten: 64
- Lid geworden op: wo 20 dec 2017, 16:24
- Contacteer:
Re: Autobus ombouwen naar camper/woning
De huidige eigenaar gaat er vaak mee naar de UK, incl aanhanger omdat hij 2 moto's met zijspan heeft.
Heeft de motor gereviseerd en veel van de busbalken vervangen door nieuwe.
Verbruik is 1/4.2 volgens verkoper (dus een kleine 25liter/100km in verstaanbare taal voor mij) Had ik verwacht/gevreesd voor een bus.
Dat er inderdaad betere motoren zijn, daar twijfel ik niet aan. Maar ik ben met mijn MB409D ook tot het einde van Iran geraakt, en veel stukken offroad omdat ik het wou. Waar hij ook niet voor gemaakt is...
Ik zoek dus een vervanging voor mijn 409, beetje groter, en liefst waar de moto/scooter mee kan, kwestie dat ik de extremen wat laat in de toekomst en wat normaler ga rondtrekken en met de bus op het asfalt blijf, voor het andere kan de moto dienen...
We zijn maar steeds groter beginnen kijken, waaronder dus een 12m bus of grote vrachtwagen, maar met 9m zijn we ook al heel tevreden, het plaatje moet gewoon kloppen.
O ja, er zijn ook idioten zoals ik die met een VW Kever en aanhanger uit de jaren 60 naar Zuid Afrika rijden. Dus alles kan... Liever traag en gestaag dan snel en vol technologie die je buiten de EU nergens kan fiksen...
Heeft de motor gereviseerd en veel van de busbalken vervangen door nieuwe.
Verbruik is 1/4.2 volgens verkoper (dus een kleine 25liter/100km in verstaanbare taal voor mij) Had ik verwacht/gevreesd voor een bus.
Dat er inderdaad betere motoren zijn, daar twijfel ik niet aan. Maar ik ben met mijn MB409D ook tot het einde van Iran geraakt, en veel stukken offroad omdat ik het wou. Waar hij ook niet voor gemaakt is...
Ik zoek dus een vervanging voor mijn 409, beetje groter, en liefst waar de moto/scooter mee kan, kwestie dat ik de extremen wat laat in de toekomst en wat normaler ga rondtrekken en met de bus op het asfalt blijf, voor het andere kan de moto dienen...
We zijn maar steeds groter beginnen kijken, waaronder dus een 12m bus of grote vrachtwagen, maar met 9m zijn we ook al heel tevreden, het plaatje moet gewoon kloppen.
O ja, er zijn ook idioten zoals ik die met een VW Kever en aanhanger uit de jaren 60 naar Zuid Afrika rijden. Dus alles kan... Liever traag en gestaag dan snel en vol technologie die je buiten de EU nergens kan fiksen...
It is only with the heart that one can see rightly, what is essential is invisible to the eye.
Website:www.wanderingsouls.be
Facebook en Instagram: WanderingSouls.be
Website:www.wanderingsouls.be
Facebook en Instagram: WanderingSouls.be
Re: Autobus ombouwen naar camper/woning
Hij zal wel 3 keer schakelen, en dan is het idd een 4 bak! Die verwarring heb ik vaker meegemaakt.
Blijft de vraag is zo'n ding geschikt voor veel snelweg werk met eventueel lange hellingen? (Die heb je niet al je naar Engeland gaat).
Blijft de vraag is zo'n ding geschikt voor veel snelweg werk met eventueel lange hellingen? (Die heb je niet al je naar Engeland gaat).
- WanderingSouls
- Berichten: 64
- Lid geworden op: wo 20 dec 2017, 16:24
- Contacteer:
Re: Autobus ombouwen naar camper/woning
Ik rij niet op autosnelwegen...
It is only with the heart that one can see rightly, what is essential is invisible to the eye.
Website:www.wanderingsouls.be
Facebook en Instagram: WanderingSouls.be
Website:www.wanderingsouls.be
Facebook en Instagram: WanderingSouls.be
Re: Autobus ombouwen naar camper/woning
Ik bij voorkeur ook niet tijdens de vakantie. Maar soms kan het wel makkelijker zijn om even snel wat lange afstanden te overbruggen.
Voor het echte avontuur kun je trouwens ook denken aan een 4x4 quad in de garage. Mijn andere hobby. Die brengt je echt op plaatsen waar je bijna op geen enkele andere manier kunt komen.
Voor het echte avontuur kun je trouwens ook denken aan een 4x4 quad in de garage. Mijn andere hobby. Die brengt je echt op plaatsen waar je bijna op geen enkele andere manier kunt komen.
- Bob Diesel
- Berichten: 31986
- Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
- Locatie: limbabwe
- Contacteer:
Re: Autobus ombouwen naar camper/woning
Ach b
Iedere gek z,n gebrek
Heb je er zin in ,en je kan het, gewoon doen
Dat soort bussen kom je ook in z,eu regelmatig tegen
Ook met een NL plaat ,dus het gaat
Iedere gek z,n gebrek
Heb je er zin in ,en je kan het, gewoon doen
Dat soort bussen kom je ook in z,eu regelmatig tegen
Ook met een NL plaat ,dus het gaat
Re: Autobus ombouwen naar camper/woning
Paul: Ben je wel eens in UK geweest? Er zijn echt wel behoorlijke "valse platten" vooral M wegen
Re: Autobus ombouwen naar camper/woning
Klopt! De steilste bergpas bedwongen zelfs. (Hardknott) Maar ik was eerder bang voor lange Autobahnhellingen. En die kom je niet tegen als je náár de UK rijdt.
Re: Autobus ombouwen naar camper/woning
Daar heb ik deze voor mee.Voor het echte avontuur kun je trouwens ook denken aan een 4x4 quad in de garage. Mijn andere hobby. Die brengt je echt op plaatsen waar je bijna op geen enkele andere manier kunt komen.
De Can-Am Commander 1000XT