lengtebed in de lengte draaibaar

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Gebruikersavatar
Iveco4x4
Berichten: 735
Lid geworden op: wo 23 dec 2015, 19:43
Locatie: Haaglanden

Re: lengtebed in de lengte draaibaar



Bericht door Iveco4x4 »

campercamper schreef:Ik ben bezig met een interieurontwerp, waarbij ik een tweepersoonsbed in de lengte wil kunnen inklappen, incl matras beddengoed etc. Dus als het ware een groot deksel dat dichtklapt waar alles in blijft. Onder dit bed gaan twee kinderen slapen, dus eea moet enigzins geruisloos te draaien zijn. Overdag wordt het bed ingeklapt waardoor er loopruimte is en je makkelijk bij de kast (boven het kinderbed) kan. Dus, ik ben op zoek naar een mechanisme / scharnier. Het draaipunt heb ik in de schets met een cirkeltje weergegeven. Dit moet bevestigd zijn op de kopse kanten van de bak, zodat je tussen de twee matrassen niet ook nog eens een houten rand van de verschillende 'bakken' krijgt, niet echt gezellig. Een pianoscharnier in de lengte gaat dus niet werken. Iemand nog goede ideeen? of wellicht een ander idee om dit handig te realiseren?
durisotti schreef:Een pianoscharnier is hier de oplossing, heb dit zelf ook in mijn camper, sterk en goedkoop !
x:( :bang:
Vriendelijke groet, Berry

Iveco 40.10 WM/1, 4x4, 1990, 2500cc turbo, max. 4450kg
De reis is het leukst, niet het doel.
Rijbewijs AM,A1,A2,A,B,C1,C,D1,D,BE,C1E,CE,D1E,DE,T. (wat een onzin)
NL,A,AND,B,BG,BIH,BOL,BZ,CH,CND,CO,CR,CZ,D,DK,E,EC,ES,EST,ET,F,FIN,
FL,FO,GB,GCA,GR,H,HN,HR,I,IRL,IS,KZ,L,LAR,LT,LV,MA,MC,MEX,MGL,MNE,
N,NIC,P,PA,PE,PL,RA,RCH,RKS,RO,ROU,RUS,S,SK,SLO,SRB,TN,TR,UA,USA,V,VL
henk z
Berichten: 257
Lid geworden op: do 29 sep 2005, 19:45
Locatie: Twente

Re: lengtebed in de lengte draaibaar



Bericht door henk z »

Hallo,

in mijn zelfbouw buscamper heb ik het bed in de lengte gedeeld en half opklapbaar gemaakt. Ik wilde meer ruimte voor toilet en badkamer. Van de gehele ombouw heb ik een verslag op: http://www.zandman.nl/camper
De site wordt/is omgezet naar WordPress en hier en daar moet er nog iets aan bij geschaafd worden.

Bij mij ligt het scharnierpunt zodanig dat de bedbodem met matras rechtop staat en een maximale inloop voor de badkamer is. Gasveren houden het geheel in evenwicht. Aan de voorzijde, woonruimte, is een beschermkap aangebracht om te voorkomen dat vingers of andere lichaamsdelen bekneld kunnen raken.
M.v.g Henk
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51288
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: lengtebed in de lengte draaibaar



Bericht door Kroppie »

:thumbup: :thumbup:
1 opmerking, ik zou een afdekking op de accupolen maken, als er nu iets van metaal opvalt heb je vuurwerk.
ik heb daarvoor gewone grijze installatie dozen genomen gat in de bodem geboord en over de accupool geschoven gelijmd en daarna in de doos de accuklem, deksel er op en zeker.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Plaats reactie