Keuring RDW

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
Michel65
Berichten: 41
Lid geworden op: ma 26 sep 2016, 18:20

Keuring RDW



Bericht door Michel65 »

Hallo,
Zou fijn zijn als ik mijn bus nog voor de kerst tot camper zou kunnen laten keuren.
Heb hier een paar vragen over.
Begrijp dat ik eerst de keuring aanvraag en daarna het eendagskenteken regel,klopt
het dat ik dan op die dag geen wegenbelasting hoeft te betalen maar wel de verzekering zelf mag regelen.
Maakt het nog wat uit dat de bus uit Belgie komt.
Over de verzekering een vraag,ik kan bij mijn huidige auto verz geen camper verz afsluiten.
Heb totaal geen idee welke verz ik het beste kies,
in al mijn onwetendheid zou ik kiezen voor de ANWB of de NKC, ik zal het vaakst in Noorwegen zijn.
Ik ben na de RDW keuring zeker nog 3 maanden bezig met ombouwen,hij staat dan op prive terrein ,had ergens gelezen dat je dan een eendags verz neemt of dat als je plechtig belooft dat je zodra de camper klaar is je bij diegeen de boel afsluit je de ene dag bij de RDW schenken of enkel voor die dag kan betalen.
Heb begrepen dat we op deze site geen reclame mogen maken,zijn er onder jullie mensen die mij
via PB mij hierin verder kunnen helpen.
Dank
Michel
Gebruikersavatar
annoh
Berichten: 1875
Lid geworden op: za 18 aug 2012, 22:05
Locatie: St. Jacobiparochie
Contacteer:

Re: keuring rdw



Bericht door annoh »

Een paar opmerkingen:
Bij de RDW kan het uitmaken of je het aantal zitplaatsen gaat veranderen. Dus de vraag is: "Ga je het aantal zitplaatsen veranderen?"

Soms zijn er wachttijden bij de RDW. Vraag: "Bedoel je kerst 2017 of 2018?"
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80313
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Keuring RDW



Bericht door Dafluc »

Sjee, je zou het eens één keer niet meteen die kant op sturen zeg.
De vraag gaat over de verzekering.
Afbeelding
Gebruikersavatar
bertkuip
Berichten: 848
Lid geworden op: zo 20 jan 2008, 20:50
Locatie: Drenthe

Re: Keuring RDW



Bericht door bertkuip »

Heb je een pb gestuurd.
Veel camperplezier
Bert.

-----------
Hymer B 674 SL-2014-Fiat Ducato Multijet 180 Maxi 45-kW/pk 130/177-Euro 5-leeg/TTM 3840/4500 kg (C-C1)-VB full air luchtvering-Zenec Z-E3715-Oyster Vision-Alde-190/175 vers/afvalwater-dieseltank 120-woonaccu 190 Ah-2 zonnepanelen-cabinebed+2 lengtebedden
Motorscooter Honda SH 150i-2017-Samsung Galaxy S7-Lenovo Yoga 2
---------------------------------
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Keuring RDW



Bericht door AadenAnke »

Zo als ik de vraag lees gaat het over invoeren, keuren, belasting, schorsen en verzekering.

Gr. Aad
Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 22359
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:04
Locatie: Asten

Re: Keuring RDW



Bericht door Toon »

je kunt zonder een afspraak te maken met een camper beneden de 3500 kg zo naar de RDW
regel voor die dag een eendags kenteken kost niets
dan zoek je een verzekering waar je de camper op chassis nummer kunt verzekeren
de tweede naam die je opgeeft doet het op die manier
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Afbeelding
Gebruikersavatar
Iveco4x4
Berichten: 735
Lid geworden op: wo 23 dec 2015, 19:43
Locatie: Haaglanden

Re: Keuring RDW



Bericht door Iveco4x4 »

Toen mijn Iveco uit Belgie naar Nederland ging had ik na veel zoeken een ééndagsverzekering. Met een witte plaat met een tijdelijk RDW kenteken om naar Waddinxveen te rijden is hij daar gekeurd. Er was een vriendelijk keurmeester en die was zeer behulpzaam. Na het onderzoek zij hij, ik heb je hier nooit gezien. Kom maar terug als hij klaar is. Geen kosten hoeven te betalen. Naast mij stond een garageman van een Ivecodealer uit de buurt en die zei, rijdt hem maar naar mijn garage dan wordt het een losse uurtjes project en zijn de kosten lager. Met diezelfde witte platen, die eigenlijk maar voor één dag bedoeld zijn. na een maand weer terug naar de RDW en ik kreeg na betaling van wat belasting mijn huidige kenteken op papier. De RDW is er niet om je te pesten maar om je te helpen, iig bij mij. :thumbup:
Vriendelijke groet, Berry

Iveco 40.10 WM/1, 4x4, 1990, 2500cc turbo, max. 4450kg
De reis is het leukst, niet het doel.
Rijbewijs AM,A1,A2,A,B,C1,C,D1,D,BE,C1E,CE,D1E,DE,T. (wat een onzin)
NL,A,AND,B,BG,BIH,BOL,BZ,CH,CND,CO,CR,CZ,D,DK,E,EC,ES,EST,ET,F,FIN,
FL,FO,GB,GCA,GR,H,HN,HR,I,IRL,IS,KZ,L,LAR,LT,LV,MA,MC,MEX,MGL,MNE,
N,NIC,P,PA,PE,PL,RA,RCH,RKS,RO,ROU,RUS,S,SK,SLO,SRB,TN,TR,UA,USA,V,VL
Gebruikersavatar
WoutvanAken
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 09 okt 2016, 19:00

Re: Keuring RDW



Bericht door WoutvanAken »

Michel,
Klopt, keuring plannen en voor de keuringsdatum een eendagskenteken aanvragen.
Voor de kerst ga je het denk niet meer redden, ik heb laatst ook gekeurd maar het was behoorlijk vol.
Ik zou toch bij je huidige verzekeraar vragen of ze je bus voor een dag in dekking willen nemen, het is nu tenslotte nog niet eens een camper.....
Bij mijn verzekeraar nooit een probleem; kenteken en meldcode doorgeven en de datum waarop hij verzekerd moet zijn.
Wanneer je goed contact heb met je verzekeraar moet dat kunnen.
Wout.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13341
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Keuring RDW



Bericht door hathi »

Ik begrijp alleen niet Waarom dat dit jaar nog zou moeten? De kans daarop acht ik trouwens klein.
Hans
Michel65
Berichten: 41
Lid geworden op: ma 26 sep 2016, 18:20

Re: Keuring RDW



Bericht door Michel65 »

De bus heb ik reeds in mijn bezit,staat op een prive terrein .
Heb een afspraak bij de RDW kunnen regelen op 2 Jan.
Net met de ANWB gebeld,doen zo moeilijk over die dag verz. dat hij gekeurd gaat worden .
Begrijp van een lid op dit forum dat ook al is de bus gekeurd tot camper dat het in feite nog steeds een personen bus is,
en dus ook als zodanig verzekerd kan worden.
Het gaat over een Ducato L4H2.
Er komen 2 pers op het kenteken straks.
Toedeledoki

Re: Keuring RDW



Bericht door Toedeledoki »

Als de Ducato van voor 2013 is (exacte datum zou je moeten opzoeken), dan krijg je heel eenvoudig extra zitplaatsen op kenteken door een bank(je) in de lengte van de bus te plaatsen. Dit kan handig zijn als je de bus later weer wilt verkopen.

Mijn bus is van 2010 en kreeg zonder morren 4 zitplaatsen op kenteken met de langsbank achterin. Geen gordels nodig en zolang het degelijk bevestigd is kunnen ze niet anders dan het goedkeuren.

Via diks.nl kun je volgens mij een 1 dagsverzekering afsluiten.
Michel65
Berichten: 41
Lid geworden op: ma 26 sep 2016, 18:20

Re: Keuring RDW



Bericht door Michel65 »

Dank Paul,
Klinkt goed dat van die langs bank,er is gepland na de keuring om een bed bank in de lengte te maken (naast het bed wat achterin komt). maar dat is van eigen fabricaat en zonder gordels,mogen daar volgens de wet daar dan mensen zitten tijdens het rijden?
In dat geval maak ik die bank er voor de keuring in .
Ga zo even naar die Dirks kijken dank voor de Tip
Heb volgens mij nog een zeer blonde vraag maar kon het antwoord online nergens vinden,
ivm het berekenen van de BPM heb ik een type nodig.
Nu staat er op het belgie kenteken bij type de code 250DCMFC BXL (FIAT DUCATO)
Zodra ik kijk bij de aanvraag bpm zie ik andere codes voor nederland ,moeten deze dan omgezet worden
of haal ik nu twee dingen door elkaar.
Gebruikersavatar
annoh
Berichten: 1875
Lid geworden op: za 18 aug 2012, 22:05
Locatie: St. Jacobiparochie
Contacteer:

Re: Keuring RDW



Bericht door annoh »

Indien je auto van voor 21 juli 2013 is mag je bank tegen zijwand zetten. De RDW keurt dit goed en er mogen geen gordels aanwezig zijn. Ik heb gemerkt dat op dit forum op verschillende manier naar veiligheid aangaande vervoer passagiers op een dergelijke bank gekeken wordt.
Toedeledoki

Re: Keuring RDW



Bericht door Toedeledoki »

Langsbank zonder gordels maar degelijk bevestigd is geen probleem tot 2013. De zitplaatsen komen dan op kenteken.

Dit is voor veel bussen de enige manier om een beetje betaalbaar extra zitplaatsen op kenteken te krijgen.
Plaats reactie