Ombouw bestelbus gezocht

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
AadenAnke
Berichten: 13261
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Ombouw bestelbus gezocht



Bericht door AadenAnke »

Wijze woorden van Kampo! De eerste die ik echt het budget zie benoemen. Ik denk er zelf nu al een goed jaar over na. Ik weet dat ik pas over 1 1/2 jaar op zijn vroegst ga beginnen. Verzamel wel al onderdelen waar ik zeker van weet die ga ik gebruiken. En heel veel ideeën van anderen. Kampo schrijft het al beter goed pikken dan slecht verzinnen. Weten wat je voor en in je camperbus wil en kan betalen. Special gereedschap kan je huren. Sommige dingen kan je door een vakman laten doen. Bedenk wat je wil met afwerking? Ik heb bussen gezien waar men heel netjes gewoon de kastjes e.d. Geverfd heeft en waar men elk zichtbaar en onzichtbaar stukje houtwerk had afgewerkt met fineer/Hpl/kunstleer/vloerbedekking allemaal prachtig maar kan je het zelf? Moet je dat laten doen? Kan je dat binnen je budget? Veel lezen op de zelfbouw onderwerpen en je eigen plan maken. Dat delen in de onderwerpen zoals Electra, water, isolatie e.d. vraag hier die deelplannen te beoordelen. Ik zelf heb tot nu toe alleen ervaring met het verbouwen van de camper. Dus ik ben zeker geen goede chaoch. Laatste overdenking van mij heb je betrouwbare toezeggingen over een handje bij en staat je andere helft voor de volle 100% achter je?

Gr. Aad
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Ombouw bestelbus gezocht



Bericht door 't Busje »

kampo schreef:Er is soms een prachtig verhaal en soms is er een goed resultaat, zo vaak slechts 1 van die 2.
Merk ook op dat er een verschil is tussen het resultaat na 250 of 2000 bouwuren.
[...]
Een goede prutser kan dat allemaal, maar blijft een prutser.
[...]
Werk niet met rommel producten. Weet dat er op forums een bijna onnatuurlijke drang bestaat om te bewijzen dat het wel kan met de goedkoopste rommel.
Dat is leuk voor een forum maar niet voor een goede bus.
Zo trappen we de ene open deur na de andere in.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80399
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Ombouw bestelbus gezocht



Bericht door Dafluc »

Tja, ben geen mooie blonde meid. Dus zal mijn mond maar houden.
Afbeelding
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: Ombouw bestelbus gezocht



Bericht door KTManiac »

Moest je dat nou echt melden? Ben nu weer een illusie armer.... :eh:
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51288
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Ombouw bestelbus gezocht



Bericht door Kroppie »

het is maar waar iemand tevreden mee is, de een wil het goedkoop en goed bruikbaar, een ander wil het mooi, weer een ander wil allebei, of duur en luxe, ik behoor tot de eerste, werkt het probleemloos?, oke, klaar, en rijden met die hap, wat een ander er van vind mag hij/zij vinden/zeggen deert me niet.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80399
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Ombouw bestelbus gezocht



Bericht door Dafluc »

Pieter-Maarten schreef:De camper indeling die ik voor ogen heb zal redelijk basic zijn
Het staat er toch echt gewoon in. Nou kun je ook pagina's vullen over de vraag wat is redelijk basic, maar kom op.
Wie wil en kan helpen? Dat is de vraag en dat is het antwoord dat nog steeds niet voorbij is gekomen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Ombouw bestelbus gezocht



Bericht door 't Busje »

Minimaal basic:
De binnenruimte van uw kampeerauto moet voorzien zijn van:
  • * minimaal 2 vaste zitplaatsen. Dit mogen draaibare zitplaatsen zijn voor de bestuurder en bijrijder.
    * een vaste tafel. De tafel mag zo bevestigd zijn, dat u die eenvoudig kunt verwijderen.
    * slaapplaatsen voor minimaal 2 personen. Dit mogen slaapplaatsen zijn die u met behulp van de zitplaatsen maakt. Maar niet met de zitplaatsen voor de bestuurder en de bijrijder. De minimale afmetingen van de slaapplaatsen zijn:
    • bij een tweepersoonsslaapplaats: minimaal 180 cm lang en minimaal 110 cm breed;
      bij 2 of meer afzonderlijke slaapplaatsen: minimaal 2 slaapplaatsen zijn minimaal 180 cm lang en minimaal 60 cm breed
    * minimaal 2 vaste en afsluitbare opbergfaciliteiten.
    * een vast keukenblok bestemd voor gebruik in de binnenruimte. Het werkblad is minimaal 60 cm hoog, voorzien van een ingebouwde (uitneembare) watervoorziening met een spoelbak, een kraan en een afvoer.
    * een vast ingebouwde kookgelegenheid bestemd voor gebruik in de binnenruimte. Dit mag een vaste magnetron zijn die stroom krijgt door een energiebron die in de kampeerauto aanwezig is.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80399
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Ombouw bestelbus gezocht



Bericht door Dafluc »

Yep, maar daar hoort dit dan wel nog bij:
"De binnenruimte moet een rechthoekig blok kunnen bevatten met een hoogte van minimaal 170 cm over een lengte van minimaal 200 cm en over een breedte van minimaal 90 cm. De binnenruimte is de ruimte achter de bestuurders- en bijrijderszitplaats, waarin de faciliteiten vast moeten zijn aangebracht".

Heb je dat allemaal dan voldoe je overal aan en kom je in aanmerking voor het kwarttarief. Je hebt dus een bus nodig met een verhoogd dak (of een hefdak laten monteren op een lage).
Afbeelding
Gebruikersavatar
annoh
Berichten: 1875
Lid geworden op: za 18 aug 2012, 22:05
Locatie: St. Jacobiparochie
Contacteer:

Re: Ombouw bestelbus gezocht



Bericht door annoh »

en dit hoort er ook nog bij:
Afwijkende hoogte

Is de binnenruimte van uw kampeerauto niet minimaal 170 cm hoog, maar wel minimaal 130 cm hoog? Dan mag u de binnenruimte verhogen. Het dak moet dan zijn voorzien van een al dan niet uitklapbare, permanent aangebrachte gesloten dakconstructie waardoor de binnenruimte kan worden verhoogd tot minimaal 170 cm over een lengte van minimaal 100 cm en een breedte van minimaal 90 cm. Dit mag alleen als de kampeerauto ook aan de overige inrichtingseisen voldoet.

Wanneer aan de binnenkant van de binnenruimte materialen zijn aangebracht tegen de wanden, de vloer of het plafond, wordt voor de beoordeling van de vraag of de binnenruimte voldoet aan de vereiste afmetingen uitgegaan van de verkleinde ruimte. Dat geldt zowel voor het blok van 170 x 200 x 90 cm als voor het blok van 130 x 200 x 90 cm.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51288
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Ombouw bestelbus gezocht



Bericht door Kroppie »

er word geen eis gesteld aan de hoogte van het bed , dan zou dus een op de vloer getekende rechthoek van de juiste maten met daarin de tekst:BED, kunnen voldoen voor een goedkeuring, en een met de zijkant aan een wand geplakt lucufers doosje, zou dan kunnen voldoen aan de afsluitbare(want schuifbaar) opbergfaciliteit. :D

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
annoh
Berichten: 1875
Lid geworden op: za 18 aug 2012, 22:05
Locatie: St. Jacobiparochie
Contacteer:

Re: Ombouw bestelbus gezocht



Bericht door annoh »

Jos,
Er zijn gevallen bekend waarbij de RDW eisen ging stellen aan de matras.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51288
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Ombouw bestelbus gezocht



Bericht door Kroppie »

kwamen ze een nachtje proefliggen.? :D

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5457
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Ombouw bestelbus gezocht



Bericht door Atoz »

Naast die blonde....
(Kon het echt niet laten, was sterker dan mezelf)
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51288
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Ombouw bestelbus gezocht



Bericht door Kroppie »

in een bedje van 1,10 breed. :thumbup:

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Plaats reactie