Ombouwverslag Peugeot Boxer L2H2

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ThomasJumperHendriks
Berichten: 223
Lid geworden op: di 07 nov 2017, 18:31

Re: Ombouwverslag Peugeot Boxer L2H2



Bericht door ThomasJumperHendriks »

Afbeelding

Ik zag al een tijdje druppels water op de wielkast rechts zitten. Maar kon niet verklaren waar de vandaan kwamen.

Na het volgen van het spoor bleek het achter de bout van de geleiderails vd schuifdeur vandaan te komen. Afbeelding

Gelijk maar even alle bouten los gehaald en de preventief behandeld met wat silicone kit.

Afbeelding

Volgende project word het zonnepaneel en de holle ruimten/dorpel preventief met dinitrol behandelen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
WoutvanAken
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 09 okt 2016, 19:00

Re: Ombouwverslag Peugeot Boxer L2H2



Bericht door WoutvanAken »

Thomas, mag ik je een goede raad geven; haal de rail er af en je zult zien dat daar de nodige roest achter zit.
Dit komt door de werking tussen RVS en ver(zink)te plaat. De roest is al duidelijk te zien bij de moer.
Het plaatwerk achter het profiel goed behandelen met primer en lak en dan de rail monteren met een rubber strip er tussen zodat er geen contact tussen de beide metalen meer is.
Het zou zonde zijn wanneer er binnen korte tijd gaten invallen terwijl deze bussen verder juist niet roesten!
Wout.
Gebruikersavatar
Appiecamp
Berichten: 709
Lid geworden op: zo 19 jun 2016, 20:25
Locatie: Groningen

Re: Ombouwverslag Peugeot Boxer L2H2



Bericht door Appiecamp »

Inderdaad rail los halen.
Op onderstaande link kan je zien wat er bij mij achter zat..
viewtopic.php?p=1536138#p1536138
Gebruikersavatar
ThomasJumperHendriks
Berichten: 223
Lid geworden op: di 07 nov 2017, 18:31

Re: Ombouwverslag Peugeot Boxer L2H2



Bericht door ThomasJumperHendriks »

Oke, dat had ik niet verwacht!
Ik zet het klusje erbij op het lijstje. Bedankt voor de tips wout en appie.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
VAN-tastique
Berichten: 751
Lid geworden op: ma 20 okt 2008, 22:22
Contacteer:

Re: Ombouwverslag Peugeot Boxer L2H2



Bericht door VAN-tastique »

Veel plezier met de bouw!
De holle spanten vullen, zal maar weinig isolerend effect hebben, het blijven koude bruggen.
Beter is het om ze met de beplating mee te isoleren met armaflex of X-treme en weg te werken achter de aftimmering.
Teake
http://vantastique.bekijknu.nl/

In de wereld van ambitie zit ik fluitend op mijn fietsie en zingend in mijn bussie!
Gebruikersavatar
ThomasJumperHendriks
Berichten: 223
Lid geworden op: di 07 nov 2017, 18:31

Re: Ombouwverslag Peugeot Boxer L2H2



Bericht door ThomasJumperHendriks »

Dank je wel!

Ja ik ben er ook nog niet over uit tav de koude bruggen.
De enige oplossing lijkt vol spuiten met schuim(gesloten cel structuur) maar dat zie ik niet echt zitten. Al zijn er wel mooie producten op de markt.

Ik ben nu aan het overwegen een hele dunne laag armaflex aan te brengen over de spanten heen die mooi aansluit op de arma flex op de grote vlakke.

Maar blijft lastig keuze, omdat ik eigenlijk wil weten het überhaupt wel zin heeft. Zo niet is het zonde geld.






Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
pele
Berichten: 1021
Lid geworden op: vr 05 mei 2006, 17:41
Locatie: B2340 Vlimmeren

Re: Ombouwverslag Peugeot Boxer L2H2



Bericht door pele »

Ik denk dat het geen zin heeft de spanten op te vullen, wel te isoleren. Zoals Woutvanaken (zie ander bericht op dit forum) gedaan heeft: een laagje kurk er over heen, lijkt me prima. De holle stijlen van de cabine en de horizontale balk die op +/- 60 cm loopt, propte ik bij mijn laatste drie ombouw-busjes vol met schapenwol. De dorpels onderaan zou ik zeker open laten voor de verluchting, om zeker geen vochtophoping te hebben. de hoekprofielen achteraan bij de achterportieren, waar de lichtblokken in zitten, zou ik ook vrij houden voor de ventilatie.Verder denk ik dat het goed is om zoveel mogelijk metaal af te dekken en om alle isolatie zorgvuldig te laten aansluiten. Daarvoor vind ik het gebruik van schapenwol, in combinatie met bv. armaflex of xtreme zinvol. Een dampscherm is uit den boze!
Gebruikersavatar
ThomasJumperHendriks
Berichten: 223
Lid geworden op: di 07 nov 2017, 18:31

Re: Ombouwverslag Peugeot Boxer L2H2



Bericht door ThomasJumperHendriks »

Na een tip van hier besloten de geleiderails te verwijderen. Zoals te zien speelde er zich een klein roestdrama af achter de rails.

Afbeelding

Nogmaals dank voor de tip! Ben blij dat ik nu aan heb kunnen pakken.

Afbeelding

Eerst kaal geschuurd. Daarna in de RX5 gezet.

Ik heb de binnenband van een wielren fiets genomen om ervoor de zorgen dat er geen contact meer is tussen de rails en het plaatwerk. Ik hoop en denk dat het goed aan gaat sluiten.

Afbeelding

Na de rx 5 heb ik een aantal lagen roestwerende menie aangebracht.
Als die goed droog is gaat de rails terug.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
ThomasJumperHendriks
Berichten: 223
Lid geworden op: di 07 nov 2017, 18:31

Re: Ombouwverslag Peugeot Boxer L2H2



Bericht door ThomasJumperHendriks »

Dit weekend ook het zonnepaneel geplaatst en hiermee ben ik op de dakdoorvoer en de wandinvoer doos na klaar met zagen en boren in het plaatwerk. Afbeelding

Afbeelding




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
AadenAnke
Berichten: 13248
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Ombouwverslag Peugeot Boxer L2H2



Bericht door AadenAnke »

Ik las bij je verhaal over de geleide rails dat je siliconen kit gebruikt, dat wordt sterk afgeraden.

Gr. Aad
Gebruikersavatar
ThomasJumperHendriks
Berichten: 223
Lid geworden op: di 07 nov 2017, 18:31

Re: Ombouwverslag Peugeot Boxer L2H2



Bericht door ThomasJumperHendriks »

Hoi Aad, de silicone kit had ik gebruikt om het lekkende boutje te dichten. Maar ik verwacht dat dit probleem nu verholpen is en zal dus gelukkig niet meer nodig zijn.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
ThomasJumperHendriks
Berichten: 223
Lid geworden op: di 07 nov 2017, 18:31

Re: Ombouwverslag Peugeot Boxer L2H2



Bericht door ThomasJumperHendriks »

Vraagje; ik heb een zonnepaneel laad regelaar en druppellader gekocht waarmee ik de status kan aflezen via mijn telefoon.

Zie hieronder een screenshot van mn druppellader die op de startaccu is aangesloten.

Klopt het dat wanneer er een lager voltage word weergegeven in het vak voltage dat de accu een stukje minder vol is?

Met andere woorden; kan ik op deze manier in de gaten houden dat mijn accu niet te leeg raakt?

Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
myway
Berichten: 15525
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: Ombouwverslag Peugeot Boxer L2H2



Bericht door myway »

Op de afbeelding kun je zien dat er een laadspanning is van 14.4 volt en er geladen wordt met 1.2 Amp
Als hij over gaat naar float zal de spanning zakken en ook de laadstroom.
Accu zit nu ergens tussen de 80-95 %


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
ThomasJumperHendriks
Berichten: 223
Lid geworden op: di 07 nov 2017, 18:31

Re: Ombouwverslag Peugeot Boxer L2H2



Bericht door ThomasJumperHendriks »

Ah ja natuurlijk. Ik snap het. Ik dacht te moeilijk!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Plaats reactie