Ombouwverslag Peugeot Boxer L2H2
- ThomasJumperHendriks
- Berichten: 223
- Lid geworden op: di 07 nov 2017, 18:31
Re: Ombouwverslag Peugeot Boxer L2H2
Om de juiste dikte te bereiken hebt ik de twee verschillende maten latten op elkaar geschroefd. Zit met lijm vast aant metaal.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- ThomasJumperHendriks
- Berichten: 223
- Lid geworden op: di 07 nov 2017, 18:31
Re: Ombouwverslag Peugeot Boxer L2H2
.
.
Vandaag voorbereidingen voor het installeren vd dakluiken.
Twee houten frames van ongeveer 4 cm dik gemaakt en van een strip kunststof strookjes van 6 mm dik gemaakt. De kunststof strookjes komen in de dieper gelegen ribbels van het dak zodat ik niet alles hoef op te vullen met kit.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
.
Vandaag voorbereidingen voor het installeren vd dakluiken.
Twee houten frames van ongeveer 4 cm dik gemaakt en van een strip kunststof strookjes van 6 mm dik gemaakt. De kunststof strookjes komen in de dieper gelegen ribbels van het dak zodat ik niet alles hoef op te vullen met kit.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Re: Ombouwverslag Peugeot Boxer L2H2
Thomas,
Ik meen me te herinneren dat ik de frames voor dit dak en dit dakraam maakte van 22 mm latten. Met je 40 mm ga je de binnenhelft van het dakraam niet op de plafond-afwerkingsplaat kunnen zetten .
Verder geef ik als tip: Vervang de originele kunststoffen bak boven de cabine door een(lichtere) multiplexplaat. Daardoor wordt je opbergruimte daar een stuk groter en kan je er beter aan om dit belang stuk dak beter te kunnen isoleren.
De handgreep die boven de cabine hangt, gebruikte ik als greep voor de schuifdeur, gemonteerd op de raamstijl van die deur. Dan heb je daaraan een goede greep. Omdat die plat plooit, raakt die de wand van de carrosserie niet bij het openen.
Ik meen me te herinneren dat ik de frames voor dit dak en dit dakraam maakte van 22 mm latten. Met je 40 mm ga je de binnenhelft van het dakraam niet op de plafond-afwerkingsplaat kunnen zetten .
Verder geef ik als tip: Vervang de originele kunststoffen bak boven de cabine door een(lichtere) multiplexplaat. Daardoor wordt je opbergruimte daar een stuk groter en kan je er beter aan om dit belang stuk dak beter te kunnen isoleren.
De handgreep die boven de cabine hangt, gebruikte ik als greep voor de schuifdeur, gemonteerd op de raamstijl van die deur. Dan heb je daaraan een goede greep. Omdat die plat plooit, raakt die de wand van de carrosserie niet bij het openen.
- ThomasJumperHendriks
- Berichten: 223
- Lid geworden op: di 07 nov 2017, 18:31
Re: Ombouwverslag Peugeot Boxer L2H2
Hoi pele,
Ik installeer de fiamma vent voor een dakgat van 40 bij 40 cm. Heb nu inderdaad een frame dikte van 36 mm. Te weinig? Snap niet helemaal welk probleem er gaat ontstaan? Kom ik dan in de knoop met de dakbekleding?
Bedankt voor de tip tav de kunststof bak en handgreep ga ik zeker eens naar kijken. Komt de dak bekleding van de cabine niet helemaal los als ik de kunststof bak weg haal?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik installeer de fiamma vent voor een dakgat van 40 bij 40 cm. Heb nu inderdaad een frame dikte van 36 mm. Te weinig? Snap niet helemaal welk probleem er gaat ontstaan? Kom ik dan in de knoop met de dakbekleding?
Bedankt voor de tip tav de kunststof bak en handgreep ga ik zeker eens naar kijken. Komt de dak bekleding van de cabine niet helemaal los als ik de kunststof bak weg haal?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- ThomasJumperHendriks
- Berichten: 223
- Lid geworden op: di 07 nov 2017, 18:31
Re: Ombouwverslag Peugeot Boxer L2H2
Bij de fiamma vent 40 zit trouwens een los gordijn frame.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Re: Ombouw verslag boxer l2h2
annoh schreef:@TS,
Bij de keuring door de RDW is de kans groot dat de wijze van plaatsing en de positie van plaatsing vergeleken gaat worden met de aanwijzingen van de fabrikant. Wordt er dan een verschil geconstateerd dan is er een kans dat je wat uit te leggen hebt.
Succes met ombouwen!
ter info: ik heb onlangs zelf een bok geplaatst van VSR, geplaatst naar eigen inzicht wat betreft afstand t.o.v. bestuurdersstoel (er is wat spelingsruimte, de belemmeringen zijn de balken en leidingen onder de auto) en zonder dat er naar de bijbehorende tekeningen en naar de montage is gekeken is deze goedgekeurd door de RDW en heb nu 2 extra goedgekeurde zitplaatsen.
- ThomasJumperHendriks
- Berichten: 223
- Lid geworden op: di 07 nov 2017, 18:31
Re: Ombouwverslag Peugeot Boxer L2H2
Hoi petine,
Dat is fijn om te horen!
Heb je toevallig foto's van de inbouw en dan met name van de onderkant?
Dat zou mij erg op weg helpen.
Gr. Thomas
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dat is fijn om te horen!
Heb je toevallig foto's van de inbouw en dan met name van de onderkant?
Dat zou mij erg op weg helpen.
Gr. Thomas
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Re: Ombouwverslag Peugeot Boxer L2H2
ik heb ze wel van binnen gemaakt, maar niet van de bodem (stom eigenlijk). Zal proberen ze morgenvroeg te maken en zet ik de foto's en mijn werkwijze online.
- ThomasJumperHendriks
- Berichten: 223
- Lid geworden op: di 07 nov 2017, 18:31
Re: Ombouwverslag Peugeot Boxer L2H2
Leuk. Ben erg benieuwd
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Re: Ombouwverslag Peugeot Boxer L2H2
ik heb wat info gezet bij mijn eigen bus. Hopenlijk heb je er wat aan.
viewtopic.php?f=7&t=8461402&p=1679541#p1679541
viewtopic.php?f=7&t=8461402&p=1679541#p1679541
- ThomasJumperHendriks
- Berichten: 223
- Lid geworden op: di 07 nov 2017, 18:31
Re: Ombouwverslag Peugeot Boxer L2H2
Nogmaals dank! Top!petine schreef:ik heb wat info gezet bij mijn eigen bus. Hopenlijk heb je er wat aan.
viewtopic.php?f=7&t=8461402&p=1679541#p1679541
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- ThomasJumperHendriks
- Berichten: 223
- Lid geworden op: di 07 nov 2017, 18:31
Re: Ombouwverslag Peugeot Boxer L2H2
Dit weekend de dakramen geplaatst.
Na het zagen de roestmenie aangebracht.
Daarna de kunststof opvulling voor de lager gelegen ribbels.
.
Toen de houten frames.
Het plaatsen van de ramen was vrij eenvoudig.
Daarna de bus goed schoongemaakt en alle ijzerdeeltjes verwijderd.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Na het zagen de roestmenie aangebracht.
Daarna de kunststof opvulling voor de lager gelegen ribbels.
.
Toen de houten frames.
Het plaatsen van de ramen was vrij eenvoudig.
Daarna de bus goed schoongemaakt en alle ijzerdeeltjes verwijderd.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk