Ombouwverslag Peugeot Boxer L2H2

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Ombouwverslag Peugeot Boxer L2H2



Bericht door gjvonk »

Dag Paul, die gaten zitten er voor al in. Je kunt ook overwegen om een camera laag te plaatsen, dan heb je achteruitkijk spiegel en achteruit rij camera gecombineerd. Plug probleem: plug verwijderen en naderhand opnieuw lassen? Anders kabel voor kabel door de buis.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Buscamper fan
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22936
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Ombouwverslag Peugeot Boxer L2H2



Bericht door PaulBng »

Dit begint bijna op het kapen van het topic te lijken, sorry Thomas!

@GertJan neen. In mijn vorige camper zat de camera onder het handvat. Je hebt geen overzicht over de ruimte achter de camper. Ik wil hem echt boven de achterdeuren. Maar daar ligt het probleem niet.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Ombouwverslag Peugeot Boxer L2H2



Bericht door gjvonk »

Je hebt gelijk Paul, sorry Wout. Ik blijf je wel volgen voor ideeën en verbeterpunten aan onze eigen camper.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Buscamper fan
Gebruikersavatar
ThomasJumperHendriks
Berichten: 223
Lid geworden op: di 07 nov 2017, 18:31

Ombouwverslag Peugeot Boxer L2H2



Bericht door ThomasJumperHendriks »

PaulBng schreef:Gaat om twee kabels van de te installeren achteruitrijcamera. De pluggen daaraan zijn 15mm doorsnee.
Ze moeten van midden boven de achterdeuren naar ergens onder het dashboard. Dus links of rechts maakt niet zoveel uit.

De kabel van de huidige (door mij afgekeurde) camera loopt half door het interieur: van achter eerst naar links en dan door de stijl naar de achterlichten. Dan binnenlangs. Het probleem is de natte cel aan bakboord. Ik ben al bezig geweest met pvc buis en trekveer maar ik kom er niet langs.
Ik kan natuurlijk proberen met de oude kabel de twee nieuwe door te trekken, maar vanwege die pluggen van 15mm heb ik daar een hard hoofd in.
Het liefst zou ik door de koker langs het dak gaan, en dan door de A-stijl naar beneden. Maar dan moet ik de kastjes aan het dak verwijderen om er in te komen.
Dus mijn hoop is de koker langs/onder de vloer.
Hoi paul, die koker langs de vloer kan je volgens mij gebruiken. Ik heb er twee flexibele buizen van 19 mm doorlopen. Zie foto.

Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22936
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Ombouwverslag Peugeot Boxer L2H2



Bericht door PaulBng »

Gaaf. Dank je wel!
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Ombouwverslag Peugeot Boxer L2H2



Bericht door gsm »

Thomas, waar is die witte doos voor ? Buiten walstopcontact ?
Ik vraag dat omdat ik een bruine + blauwe en zwarte maar geen geel/groene draad zie lopen vanuit die doos naar ?? en niet in een pijpje.
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22936
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Ombouwverslag Peugeot Boxer L2H2



Bericht door PaulBng »

Volgens een eerdere post de "wandinvoerdoos".
En dus dezelfde vraag..
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Ombouwverslag Peugeot Boxer L2H2



Bericht door gsm »

Paul, ik heb deze foto met die doos en de losse draden nog niet voorbij zien komen en dus kon ik niet weten dat het de wandinvoerdoos was en ook aan de draden kon ik dat niet zien want dan zouden het bruin+blauw+geel/groen moeten zijn en in een pijpje en niet zo los hangend
Ook kan ik niet zien waar die heen gaat dus kan het zijn dat ze nog los hangen en er later nog een pijpje overheen gaat.
M.a.w. ik bedoelde dat positief en was mijn vraag goed bedoeld maar als dat niet zo overkwam sorrie
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22936
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Ombouwverslag Peugeot Boxer L2H2



Bericht door PaulBng »

Geeft niks.
Staat in post #51
Gebruikersavatar
ThomasJumperHendriks
Berichten: 223
Lid geworden op: di 07 nov 2017, 18:31

Re: Ombouwverslag Peugeot Boxer L2H2



Bericht door ThomasJumperHendriks »

Hoi gsm,

Ja klopt hangen nog los. Komt later nog een buis overheen, als ik weet waar de aardlekschakelaar precies komt.

De kleuren kloppen niet. Dit heeft deels een budgettaire reden en ik heb helaas een fout gemaakt bij het bestellen. Waardoor ik nu met rood zwart en blauw moet werken. Had bruin/blauw/groen moeten zijn idd.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
myway
Berichten: 15539
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: Ombouwverslag Peugeot Boxer L2H2



Bericht door myway »

Lijkt mij een verkeerde bezuiniging een stukje vmvl kabel van 2.5 mm2 kost in de bouwmarkt onder de twee euro per meter daar ga je toch niet op bezuinigen.


Sent from my iPad using Tapatalk HD
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Ombouwverslag Peugeot Boxer L2H2



Bericht door gsm »

@Paul, ik kom nergens post nummers tegen maar wat ik zie is het gat waar de wandinvoerdoos in moet komen en de 2e foto de doos ingebouwd en beiden vanaf de buitenkant gezien.
Mijn reactie was op de foto van de binnenkant en gezien de draden kon ik niet weten dat het de wandinvoerdoos is.

@Thomas, inderdaad verkeerde bezuiniging want zwart is een 1½mm2 en de geel/groene is 2½mm2
Maar zaten de draden al aan de doos ?
Ik zou die loshalen en van de juiste kleuren en draaddikte voorzien, foutjes kan je nu nog gemakkelijk corrigeren.
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
ThomasJumperHendriks
Berichten: 223
Lid geworden op: di 07 nov 2017, 18:31

Re: Ombouwverslag Peugeot Boxer L2H2



Bericht door ThomasJumperHendriks »

Hmmm wist niet dat je voor 220 verschillende draad dikte kon gebruiken. Heb nu alles 2,5.
En ja... wat betreft de kleuren zou ik het voor de zorgvuldigheid moeten aanpassen.
Ik heb nu nul-zwart, fase-rood en aarde-blauw door de hele bus. Ik ga dit om verschillende redenen niet meer aanpassen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
intrudy
Berichten: 257
Lid geworden op: di 02 feb 2016, 0:35
Locatie: Maasdam

Re: Ombouwverslag Peugeot Boxer L2H2



Bericht door intrudy »

Hopelijk sluit je straks wel alles goed aan met die kleuren.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
Plaats reactie