Ombouwverslag Peugeot Boxer L2H2

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
driesz
Berichten: 40
Lid geworden op: ma 03 apr 2017, 23:46

Re: Ombouwverslag Peugeot Boxer L2H2



Bericht door driesz »

Thomas, ik zocht nog een manier om m’n hout aan mijn metaal vast te maken. Even die blinklinkmoeren geyoutubed, ziet er handig uit :) weer iets bijgeleerd.
Passen die in de bestaande gaten of heb je telkens gaten geboord? En als je die geboord hebt, smeer je dan nog Iets van anti roest verf er eerst op?
Goed bezig!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
ThomasJumperHendriks
Berichten: 223
Lid geworden op: di 07 nov 2017, 18:31

Re: Ombouwverslag Peugeot Boxer L2H2



Bericht door ThomasJumperHendriks »

driesz schreef:Thomas, ik zocht nog een manier om m’n hout aan mijn metaal vast te maken. Even die blinklinkmoeren geyoutubed, ziet er handig uit :) weer iets bijgeleerd.
Passen die in de bestaande gaten of heb je telkens gaten geboord? En als je die geboord hebt, smeer je dan nog Iets van anti roest verf er eerst op?
Goed bezig!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ja, ben zelf ook erg blij met de ontdekking van die techniek! die dingen zijn erg handig voor allerlei verschillende toepassingen.

Ik boor voornamelijk nieuwe gaten, dat is meestal het makkelijkst werken, in sommige gevallen gebruik ik bestaande gaten.

Voor elke moer heb je een specifieke diamater boorgat. Zie afbeelding.

Je zou de geboorde gaten in kunnen spuiten met zinkspray.

Afbeelding



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
driesz
Berichten: 40
Lid geworden op: ma 03 apr 2017, 23:46

Re: Ombouwverslag Peugeot Boxer L2H2



Bericht door driesz »

Er zijn er blijkbaar ook hexagonale die perfect in de beschikbare gaten passen.. https://www.youtube.com/watch?v=d6N40VvFAJI
Overwogen?
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51288
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Ombouwverslag Peugeot Boxer L2H2



Bericht door Kroppie »

niet om te zeuren, maar bij metaal in een auto zou je niet eens moeten vragen of je geboorde gaten met antiroest moet behandelen, gewoon altijd doen, plaat van een auto roest alsof het er voor betaald word.!!

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Kubo
Berichten: 1130
Lid geworden op: zo 07 dec 2014, 17:45
Locatie: Tytsjerk

Re: Ombouwverslag Peugeot Boxer L2H2



Bericht door Kubo »

Wat minder geklooi als op het filmpje :wink:
https://www.hbm-machines.com/producten/ ... lindmoeren
Groet, Lex (PA3CDM)en Margreet
Safari Camper FIAT Ducato 244 2.8JTD
Gebruikersavatar
joske501
Berichten: 1320
Lid geworden op: di 19 dec 2006, 19:38
Locatie: Oostduinkerke B

Re: Ombouwverslag Peugeot Boxer L2H2



Bericht door joske501 »

Beste,

Wat een kluns is dat die bezig is op het voorgaande filmpje? Grote blindklinkmoeren moet je zetten met een hydraulische pomp.
Daarom is het verstandiger om kleinere te plaatsen en daarvoor nieuwe gaatjes te boren. Waarom zou je zulke zware technieken gebruiken om een wandje mee te bevestigen!

Joske
Geniet met mate, eerder nu dan later.

JUMPER Joskes Undercover Motorhome voor Prettig Eerlijk Reizen
Citroën Jumper 3.0 L4H2 met VakCar (NL) inbouw (fietsen binnenin) ingeschreven als Kampeerwagen
Gebruikersavatar
ThomasJumperHendriks
Berichten: 223
Lid geworden op: di 07 nov 2017, 18:31

Re: Ombouwverslag Peugeot Boxer L2H2



Bericht door ThomasJumperHendriks »

Kroppie schreef:niet om te zeuren, maar bij metaal in een auto zou je niet eens moeten vragen of je geboorde gaten met antiroest moet behandelen, gewoon altijd doen, plaat van een auto roest alsof het er voor betaald word.!!

jos
Hahahaha, zeg dat wel.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
ThomasJumperHendriks
Berichten: 223
Lid geworden op: di 07 nov 2017, 18:31

Re: Ombouwverslag Peugeot Boxer L2H2



Bericht door ThomasJumperHendriks »

driesz schreef:Er zijn er blijkbaar ook hexagonale die perfect in de beschikbare gaten passen.. https://www.youtube.com/watch?v=d6N40VvFAJI
Overwogen?
Nee heb ik niet gedaan. Wist niet dat die bestonden namelijk.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
driesz
Berichten: 40
Lid geworden op: ma 03 apr 2017, 23:46

Ombouwverslag Peugeot Boxer L2H2



Bericht door driesz »

@Jos, iedereen moet het ooit een eerste keer vragen of ervaren. Dan kies ik liever voor vragen Afbeelding de vorige eigenaar van mijn busje zat er duidelijk niks mee in. Los overal in zijn nieuwe camionette geboord met zelfborende metaalvijzen. Afbeelding


@joske, Merci. Ik was nog aan het twijfelen om de bestaande gaten te gebruiken of er zelf te boren, nu weten we dat ook weer :)
Gebruikersavatar
ThomasJumperHendriks
Berichten: 223
Lid geworden op: di 07 nov 2017, 18:31

Ombouwverslag Peugeot Boxer L2H2



Bericht door ThomasJumperHendriks »

Heb ik ook dries. Ik gebruik zelf ook hier en daar een zelfborende metaalschroef gebruik. Zijn ook best handig in sommige gevallen voor het framewerk!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Laatst gewijzigd door ThomasJumperHendriks op di 16 jan 2018, 20:17, 1 keer totaal gewijzigd.
pele
Berichten: 1021
Lid geworden op: vr 05 mei 2006, 17:41
Locatie: B2340 Vlimmeren

Re: Ombouwverslag Peugeot Boxer L2H2



Bericht door pele »

Ik maak het meeste houtwerk vast met zelftappende schroeven, gecombineerd met polymeer die de geboorde gaten meteen luchtdicht afsluit om roestvorming te voorkomen. Blindmoeren kunnen wel nuttig zijn om zaken vast te zetten die demonteerbaar moeten zijn.
Gaten in de bodemplaat, hoe klein ook, moeten grondig een antiroest-behandeling hebben. Graag werk ik met "Zinga" in pot of in spuitbus. Duurzaam verzinkt mits toegepast op zuiver ijzer.
driesz
Berichten: 40
Lid geworden op: ma 03 apr 2017, 23:46

Ombouwverslag Peugeot Boxer L2H2



Bericht door driesz »

Dus schroef erin, schroef er terug uit, polymeer erin en dan schroef er terug in?
Gebruikersavatar
ThomasJumperHendriks
Berichten: 223
Lid geworden op: di 07 nov 2017, 18:31

Re: Ombouwverslag Peugeot Boxer L2H2



Bericht door ThomasJumperHendriks »

Ik gebruik galvatec zincspray en voor de moeilijk bereikbare holle ruimtes dinitrol ml met slang, met name in de lager gelegen kokers en balken ivm met kruipende vermogen loopt t overal doorheen, dus wel opletten.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Bringamosa
Berichten: 205
Lid geworden op: wo 03 jan 2018, 10:05

Re: Ombouwverslag Peugeot Boxer L2H2



Bericht door Bringamosa »

Ook deze bouw ga ik volgen.

Ik heb hier en daar ook mensen popnagels zien gebruiken de beplating rechtstreeks in het metaal vast te zetten. Lijkt me wel makkelijk maar niet handig want je zal eerst alles moeten voorboren dan alle gaten in het metaal behandelen en dan alles vast zetten? Later ook niet makkelijk meer te verwijderen en terug te zetten als er iets achter de beplating moet gebeuren natuurlijk....
Plaats reactie