Mercedes Sprinter L2H2 ambulance

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
MssgOnline
Berichten: 39
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 18:48

Mercedes Sprinter L2H2 ambulance



Bericht door MssgOnline »

Hallo,

2 Weken geleden de bus opgehaald en begonnen met strippen.
Het is een oude ambulance, genoeg te strippen dus.
Laatst gewijzigd door MssgOnline op ma 30 nov 2020, 11:52, 1 keer totaal gewijzigd.
drekmaster
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 05 jun 2017, 23:40

Re: Nog een zelfbouw Project.



Bericht door drekmaster »

hoi!

wat leuk dat je een ambulance gekozen hebt!
ik en een vriend van me hebben er beide ook 1.
wel het oudere type, hij een 2006 ik een 2002.

benieuwd wat je ermee gaat doen!

mvg,

drekmaster
MssgOnline
Berichten: 39
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 18:48

Re: Mercedes Sprinter L2H2 ambulance



Bericht door MssgOnline »

Leuk dat er meerdere zijn!
Zijn die van jullie nog geel of ondertussen een andere kleur geworden?
Laatst gewijzigd door MssgOnline op ma 30 nov 2020, 11:52, 1 keer totaal gewijzigd.
ronald boekel
Berichten: 27
Lid geworden op: vr 01 sep 2017, 19:21

Re: Mercedes Sprinter L2H2 ambulance



Bericht door ronald boekel »

Goede keuze, mega fijne motor de v6 diesel.
Alleen doorgaans worden ambu's niet verkocht met minder dan 4ton op de teller toch?
drekmaster
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 05 jun 2017, 23:40

Re: Mercedes Sprinter L2H2 ambulance



Bericht door drekmaster »

de onze zijn beide geel. vinden we wel leuk:)
de een heeft rode strepen gehad, andere blauwe.

de mijne heeft 483K kilometers, de andere 260
MssgOnline
Berichten: 39
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 18:48

Re: Mercedes Sprinter L2H2 ambulance



Bericht door MssgOnline »

Daarbij dealer onderhouden, lekt geen drupje olie en heeft altijd aan de Defa motorverwarming systeem gestaan.
Laatst gewijzigd door MssgOnline op ma 30 nov 2020, 11:53, 2 keer totaal gewijzigd.
Navigator
Berichten: 2424
Lid geworden op: zo 18 mei 2003, 16:06

Re: Mercedes Sprinter L2H2 ambulance



Bericht door Navigator »

In de Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond komen vanaf eind 2018 de ambu's beschikbaar. 5 of 6 jaar oud en tussen de 3 em 400.000 km. Dubbellucht, C-rijbewijs.
Forum verlaten.
MssgOnline
Berichten: 39
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 18:48

Re: Mercedes Sprinter L2H2 ambulance



Bericht door MssgOnline »

Op marktplaats staan er een aantal, alleen alles hangt af van de prijs.
Laatst gewijzigd door MssgOnline op ma 30 nov 2020, 11:53, 1 keer totaal gewijzigd.
MssgOnline
Berichten: 39
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 18:48

Re: Mercedes Sprinter L2H2 ambulance



Bericht door MssgOnline »

Hallo,

Vandaag ben ik weer lekker bezig geweest.
Electra is zo goed als klaar, tot het opbouwen weer begint.
Laatst gewijzigd door MssgOnline op ma 30 nov 2020, 11:53, 1 keer totaal gewijzigd.
VAN-tastique
Berichten: 751
Lid geworden op: ma 20 okt 2008, 22:22
Contacteer:

Re: Mercedes Sprinter L2H2 ambulance



Bericht door VAN-tastique »

Inderdaad......., LEKKER KLEURTJE!
Succes met de bouw!

Teake
http://vantastique.bekijknu.nl/

In de wereld van ambitie zit ik fluitend op mijn fietsie en zingend in mijn bussie!
Arie55
Berichten: 5670
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 11:20
Locatie: Barendrecht

Re: Mercedes Sprinter L2H2 ambulance



Bericht door Arie55 »

Zeker! Verschil als dag en nacht. :thumbup: Heb je voor jezelf ook bijgehouden wat-wat is en schema's geschetst. Maak nog een berg foto's voordat je het dicht schroeft. Komt altijd een keer van pas.

Arie
iets wat ik niet heb, is haast

B = bijnaam: bouwkeet
55 = leeftijd dat het camperen vorm begon te krijgen
0 = gratis
kampertjes
Berichten: 1190
Lid geworden op: wo 10 dec 2008, 20:41

Re: Mercedes Sprinter L2H2 ambulance



Bericht door kampertjes »

Je bent in ieder geval niet bang voor een beetje werk. Maar wat ik niet begrijp is waarom je een ambulance als basis kiest die de wereld al een paar keer rond gereden is en waarschijnlijk af en toe nog onbenullig hard ook. Ja, die V6 diesels gaan wel een poosje mee ja, ik heb er op mijn werk ook een paar lopen maar probleem loos zou ik ze niet willen noemen, dorstig wel. Verder echt schitterende motoren.
MssgOnline
Berichten: 39
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 18:48

Re: Mercedes Sprinter L2H2 ambulance



Bericht door MssgOnline »

@Arie55; Nee, schema's heb ik niet gemaakt. Het meeste spreekt voor zich en meten is weten. :wink: De dingen die onduidelijk zijn heb ik gelabeld. Maar dit is nog maar de basis, enkel de elektra om de auto te laten werken. De luchtvering heb ik wel via de hoofdschakelaar aangesloten, anders is elke keer de accu leeg als je de auto langer dan een week laat staan.
Laatst gewijzigd door MssgOnline op ma 30 nov 2020, 11:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Toedeledoki

Re: Mercedes Sprinter L2H2 ambulance



Bericht door Toedeledoki »

Precies hetzelfde verhaal heb ik meegemaakt. Ik zocht een Ducato van ca 2010 met weinig kilometers. Die dingen gingen allemaal ruim over de 10.000 Euro. Een mooie zelfs naar 15.000.

Ik vond een Jumper van 2010 met 220.000km op de klok voor de helft. Een 3 liter waarvan bekend was dat de bakken bij 200-300.000 aan nieuwe lagers toe zijn. Verder was de uitvoering perfect. Er zat een 500 Euro schade op. En nu is bij 260.000km de bak aan de beurt. De lagers zijn hoorbaar. Dit kan ik allemaal laten doen, inclusief koppeling en vliegwiel voor 2000 Euro. Is even slikken. Maar als je alles bij elkaar optelt is het nog steeds geen dure bus.

Die Ambu's daar wordt hard mee gereden. Maar dat is niet slecht voor een auto. Zeker als hij altijd warm is en goed onderhouden wordt. Bij onze dienstauto's blijkt dat de auto's van de jonge garde (die rijden hard) minder onderhoud nodig hebben dan de auto's van de wat oudere collega's. Het onderhoud van Ambulances daar kan ik ook wel wat over zeggen. Mijn monteurscarriere begon bij Mercedes. Die dingen worden echt minutieus onderhouden. Al ruim voor de slijtage grens wordt alles vervangen. En bij enige twijfel komt er nieuw spul op. Geen enkel voorgeschreven onderhoud wordt overgeslagen of uitgesteld.

Al met al een mooi project! En jammer dat de zwaailampen eraf moeten. Het zou mij juist leuk lijken om zo'n ding van buiten gewoon Ambulance te laten. (Misschien blauw vervangen door oranje). De werklichten rondom lijken mij ook ideaal.
Plaats reactie