Ombouw Citroën Jumper

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Ombouw Jumper



Bericht door AadenAnke »

Natuurlijk! Alleen dan moet ik eerst het plaatsen van foto's leren, ondanks alle beschrijvingen, uitleggen en tips hier vandaan snap ik het nog steeds niet! Eerlijk is eerlijk ik ben een echte klojo met alles wat computers heet en of daarmee te maken heeft. Ieder zijn ding natuurlijk. Vindt het ook helemaal niet leuk! Ik weet sinds kort hoe whatsapp werkt, alleen een foto die ik maak op mijn mobiel krijg ik niet verzonden. Ik denk nog steeds terug aan mijn oude en vertrouwde Nokia mobiel van 2002 die het helaas 2 jaar terug heeft begeven. Maar voor alles komt een oplossing. Als de noodzaak er is zal de motivatie ervoor ook wel groter zijn!

Gr. Aad
Gebruikersavatar
WdePundert
Berichten: 716
Lid geworden op: vr 30 jan 2015, 15:39
Locatie: Papendrecht.

Re: Ombouw Jumper



Bericht door WdePundert »

Dan is de Nokia 3310 vast wel iets voor je.
Groet,
Wim.

Verba volant scripta manent.
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Ombouw Jumper



Bericht door AadenAnke »

Plaatje???? Ik weet echt niet wat voor Nokia nummer het was had geen internet bellen en sms en schermpje van ongeveer 3x3cm en dat was het. Zo simpel dat zelfs ik het snapte.

Gr. Aad
Gebruikersavatar
Zwerfsteen
Berichten: 11129
Lid geworden op: za 17 jun 2006, 16:39
Locatie: gemeente Albrandswaard

Re: Ombouw Jumper



Bericht door Zwerfsteen »

Komt goed Aad, tegen die tijd lukt het je wel en anders verzinnen we wel wat, :thumbup:
Groet,
Leny en Pieter
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Ombouw Jumper



Bericht door AadenAnke »

Met wat hulp van mijn vrienden moet het wel goed komen :cheers:

Gr. Aad
Gebruikersavatar
WdePundert
Berichten: 716
Lid geworden op: vr 30 jan 2015, 15:39
Locatie: Papendrecht.

Re: Ombouw Jumper



Bericht door WdePundert »

Deze Nokia.
Bijlagen
328404F9-FA57-4401-BDCB-C46D0B42868A.png
328404F9-FA57-4401-BDCB-C46D0B42868A.png (29 KiB) 1482 keer bekeken
Groet,
Wim.

Verba volant scripta manent.
c.westerman
Berichten: 1109
Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 15:52
Locatie: Zeist

Re: Ombouw Jumper



Bericht door c.westerman »

Deze heb ik nu, bevalt niet :bang: . Als je een nummer wilt bellen moet je dit eerst opslaan ipv direct bellen. Bluethoot moet je elke keer bevestigen, en bellen vanuit het logboek gaat ook niet. (zonder bluethoot wel).Ook de bel-en ophangtoetsen reageren niet altijd. Heimwee naar mijn 6300, die er wel weer gaat komen :cheers:
Burstner T620 op Fiat Ducato 2500
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Ombouw Jumper



Bericht door AadenAnke »

Nee niet dat model. En nummers opslaan e.d. Is niet mijn ding. Gewoon ouderwets een agenda met een telefoon/adreslijstje achterin. Heb ik nu ook in gebruik om met mijn smartfoon te bellen. Maar die. Is zo ingesteld dat als ik in gmail contacten aanmaak die ook op de telefoon komen. Maar rechtstreeks op de telefoon moet ook kunnen, maar ik kan dat dan weer niet. Ben zelf ook niet zo'n beller trouwens vrouw kinderen en dat is het dan wel weer.

Gr. Aad
Gebruikersavatar
dedruivenplukker
Berichten: 7115
Lid geworden op: vr 13 mar 2009, 4:08

Re: Ombouw Jumper



Bericht door dedruivenplukker »

Wout van aken:
Daarom besloten een "nieuwe" camper te gaan bouwen.
Leuk! Weer een zelfbouwer.
'89 VW T3-'94 MB 508D-'99 MB 1117 4x4
'02 TOYOTA Hi-ACE POP-TOP-'03 MB 409D '21 MB 410D-X
A,AND,AUS,B,BF,BG,BJ,BW,CH,CS,CZ,D,DDR,DK,
DZ,E,ET,F,GB,GBZ,GH,GR,H,HRP,I,L,LS,MA,MC,
MOC,MW,NAM,P,PL,RN,RO,RT,SD,
SLO,SK,TCH,TG,TR,YU,Z,ZA,ZW.
Waarheen leidt de weg die wij moeten gaan? - Mieke Telkamp
Gebruikersavatar
Knutselsmurf
Berichten: 126
Lid geworden op: ma 04 dec 2017, 1:03
Locatie: Biddinghuizen

Re: Ombouw Jumper



Bericht door Knutselsmurf »

Ga dit project en ook een aantal anderen volgen om mezelf goed voor te bereiden op mijn eigen project. Dat duurt nog even, maar een goede voorbereiding en vergelijken van de diverse activiteiten kan geen kwaad. Wij gaan in ieder geval voor een L2/H2, is voor ons tweeën groot genoeg hebben we gezien.
Even een vraag, de twee stoelen in de rijrichting zijn niet als zodanig gekeurd. Dan komen ze ook niet op het nieuwe kenteken, neem ik aan. Geeft dat later, bij eventuele controle geen problemen? Mag je er dan op termijn ook geen extra passagiers meenemen?
Zelfwerkzaamheid geeft héél veel voldoening.
Gebruikersavatar
ThomasJumperHendriks
Berichten: 223
Lid geworden op: di 07 nov 2017, 18:31

Ombouw Jumper



Bericht door ThomasJumperHendriks »

Hoi wout,

Ik zie dat jij de spanten hebt geïsoleerd met een laagje kurk. Wat is jou ervaring met het werken met kurk en waar koop je kurk en welke dikte kurk heb je gebruikt?

Gr.

Thomas


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
WoutvanAken
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 09 okt 2016, 19:00

Re: Ombouw Jumper



Bericht door WoutvanAken »

Knutselsmurf,
Over het gebruik van banken/monteren van zitplaatsen is op dit forum al veel geschreven, zoek er maar eens op.
Mooie motor gebouwd overigens! Vakwerk.

Thomas,
Het kurk heb ik gekocht bij kurk24. Op de vloer heb ik 10 mm gebruikt en op de spantjes 8 mm.
Ik heb deze met PUkit gelijmd op de spantjes en daartegen de hemel weer gelijmd.
Dat is het voordeel van kurk, je kunt het lijmen en weer iets erop lijmen. Bij andere soorten isolatie is dat vrijwel niet mogelijk. Kurk lijkt licht maar het gewicht viel mij toch niet helemaal mee.
Wel goed geluid- en warmte isolerend.
Wout.
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Ombouw Jumper



Bericht door AadenAnke »

Knutselsmurf schreef:Ga dit project en ook een aantal anderen volgen om mezelf goed voor te bereiden op mijn eigen project. Dat duurt nog even, maar een goede voorbereiding en vergelijken van de diverse activiteiten kan geen kwaad. Wij gaan in ieder geval voor een L2/H2, is voor ons tweeën groot genoeg hebben we gezien.
Even een vraag, de twee stoelen in de rijrichting zijn niet als zodanig gekeurd. Dan komen ze ook niet op het nieuwe kenteken, neem ik aan. Geeft dat later, bij eventuele controle geen problemen? Mag je er dan op termijn ook geen extra passagiers meenemen?
Goedgekeurde draaischijven monteren. Kosten nieuw vanaf de 300 euro per stuk. Al dan niet elektrisch bedient. Dan mogen ze als zitplaatsen worden gerekend. Kan je monteren tussen je huidige stoel en consol. Voor het verkrijgen van goedgekeurde zit plaatsen voor passagiers is weer een heel ander verhaal. Hangt af van leeftijd van de bus wat de mogelijkheden zijn. Is terug te vinden hier op dit forum in vele topics.

Succes en Gr. Aad
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3873
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Ombouw Jumper



Bericht door henk en lila »

Ik ken geen draaischijven met NL goedkeuring. Alleen TUV. Sportscraft is zo rond de 200 euro per stuk maar sommige RDW's zijn er niet zo gek mee. Dus heb ik ze pas na de camperkeuring gemonteerd. Ik had dan ook al 2 andere zitplaatsen in de binnenruimte.
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
Plaats reactie