Nieuwe Transit

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
Joerisurf
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 03 sep 2017, 15:26

Nieuwe Transit



Bericht door Joerisurf »

Hallo,volgend jaar komt er een nog goede gebruikte Transit vrij die ik ga kopen.Het laatste model versie L2H2.Al vele jaren heeft de huidige al mooi dienst geleverd,maar zal stilaan op pensioen mogen.
Omdat ik veel windsurfgerief meeneem,3 planken en 7 zeilen met masten en giek,gaat daar veel plaats aan verloren.Nu hang ik de planken tegen het plafond,maar dit is zeer onhandig.De volgende Transit wordt groter en met wat geluk,kan je er in rechtstaan.Bedoeling is dat deze keer de planken en zeilen links en rechts in 2 boxen boven de wielkasten worden weggestoken,een keukenblok links achter de bestuurderstoel,recht voor als je de zijdeur inkomt.2 kasten links en rechts tegen het plafond voor kleren en zo.Zoals nu slapen op kisten,wat zeer goed meevalt,tafeltje lager zetten min of meer gelijk met de 2 rijen windsurfkisten en knorren maar.Heb verschillende modi bedacht om het gerief met zo weinig mogelijk ruimteverlies weg te steken,deze leek me de interessantste.Kijk maar op de 3D tekening.
Omdat de rechtste kist 55cm hoog wordt,zal ik nog een lat onder aan de zijkant moeten vijzen om deftig voeten aan tafel te hebben.De linkse wordt 45 hoog,normale zitstoelhoogte.Keuken 95 hoog,komt nog zonnepaneel en inverter bij.
Zeilen komen onderaan links en rechts naast wielkast,1 plank van 63 breed erboven,dekist is dus echt wel minimum 64 breed...vraag me af of dit niet te breed is om op te zitten.De rechtste dus ook zeilen onder en erboven 2 planken,minder breed,nu 57 breed.Gangpad ertussen waar tafeltje staat is dan 52 breed ongeveer.Ruimte tussen kist en kasten boven ongeveer 1M.Bedoeling is dat ik nu kan rechtstaan.
Als er iemand goede tips heeft,hoor ik het graag.
Groetjes Joeri
Foto's van mijn huidige trouwe surfbak...
Bijlagen
Jpeg Transit6.jpg
Jpeg Transit6.jpg (110.78 KiB) 1373 keer bekeken
Jpeg Transit5.jpg
Jpeg Transit5.jpg (144.16 KiB) 1373 keer bekeken
Jpeg Transit4.jpg
Jpeg Transit4.jpg (128.85 KiB) 1373 keer bekeken
Joerisurf
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 03 sep 2017, 15:26

Re: Nieuwe Transit



Bericht door Joerisurf »

nog wat foto's
Bijlagen
Transit 9.jpg
Transit 9.jpg (220.67 KiB) 1361 keer bekeken
Transit 8.jpg
Transit 8.jpg (273.61 KiB) 1361 keer bekeken
Jpeg Transit7.jpg
Jpeg Transit7.jpg (116.4 KiB) 1361 keer bekeken
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: Nieuwe Transit



Bericht door Vertrokken2 »

Jij hebt de ware camperspirit. Goed bezig!
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
Gebruikersavatar
seagullad
Berichten: 36
Lid geworden op: di 06 mar 2012, 19:37

Re: Nieuwe Transit



Bericht door seagullad »

He Joeri, ouwe surfdude.
Ziet er goed uit die drie demenss tekening ..

Hagah z
Als ik jou bus zie, denk ik direct aan de zelf geschilderde velgen , en dat je te snel wegreed in antwerpen .
Je plannen zijn goed :wave: :cheers:
Gebruikersavatar
Transitje
Berichten: 4387
Lid geworden op: zo 01 apr 2007, 22:19
Locatie: Apeldoorn

Re: Nieuwe Transit



Bericht door Transitje »

Zo te zien zul je er best wel op vooruit gaan. :P
Groeten

Klaas
Plaats reactie