Raam inbouw Peugeot Expert (model 2016)

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
Kevin Devlieghere
Berichten: 2
Lid geworden op: za 26 aug 2017, 11:44

Raam inbouw Peugeot Expert (model 2016)



Bericht door Kevin Devlieghere »

Hoi,

Ik ben bezig met de ombouw naar camper van een Peugeot Expert (bouwjaar 2016). Daarvoor had ik graag een Seitz S4 schuifraam of klapraam in de schuifdeur verwerkt. Echter liet de technieker die het raam plaatste me weten dat de buiging van de schuifdeur te bol is om het raam te plaatsen, en hij geen garantie kan geven dat het raam niet zou lekken. Verder deelde hij me ook mee dat dergelijke ramen gemaakt zijn voor het inbouwen van mobilhome's en caravans, die een dikkere wand hebben; en mijn bestelwagen dus voorzien is van te dunne platen om dergelijke ramen op te bevestigen. Toch vind ik het moeilijk te geloven dat het niet mogelijk is om mijn bestelwagen van een raampje te voorzien. Wat luchtcirculatie lijk me wel essentieel om voor een eerste keer als camper de wereld in te trekken ;;-)

Zijn er eventueel mensen die me wat advies kunnen geven over welk raam ik best aanschaf? Of waar ik met een gerust hart een schuifraam kan laten plaatsen in de schuifdeur van mijn nieuwe bestelwagen? Ikzelf ben woonachtig te regio Brugge (België) maar wil gerust wel een eindje rijden om door een ervaren technieker het raam te laten plaatsen. Heb op dit forum al iets gelezen over een tussenkozijn, echter weet ik niet hoe ik hieraan moet beginnen.

Eender welk advies; ik hoor het graag van je!

Alvast bedankt!

Vriendelijke groeten,

Kevin
Toedeledoki

Re: Raam inbouw Peugeot Expert (model 2016)



Bericht door Toedeledoki »

Kijk eens naar een origineel raam van een personenuitvoering. Die zijn vaak schuifbaar en worden er ingelijmd net als een voorruit. Ziet er ook nog eens vele malen mooier uit.
myway
Berichten: 15458
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: Raam inbouw Peugeot Expert (model 2016)



Bericht door myway »

Waarom zou dat niet kunnen, er rijden er zoveel met dit soort ramen.
Als hij niet weet dat je bij dit soort ramen aan de binnenkant een houten frame moet plaatsen zou ik een ander zoeken die wel weet hoe dit moet.
leftlanebandit
Berichten: 456
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 18:56
Locatie: In The Middle Off Nowhere

Re: Raam inbouw Peugeot Expert (model 2016)



Bericht door leftlanebandit »

De Seitz s7p hebben dezelfde bolling als je carrosserie en deze liggen ook veel vlakker op de wand zelf heb ik die ook geplaatst Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn E6653 met Tapatalk
Gebruikersavatar
L4H3
Berichten: 1133
Lid geworden op: zo 02 okt 2016, 17:44
Locatie: Emmen

Re: Raam inbouw Peugeot Expert (model 2016)



Bericht door L4H3 »

Er rijden duizenden busjes met S4 ramen rond waaronder die van mij. Het klopt wel wat hij zegt dat het raam niet is gemaakt voor een bus maar met een houtenframe gaat dit prima. Op deze video staat exact hoe het moet. En GEEN lijmtangen gebruiken want dan trek je het plaatwerk krom en je perst alle polymeerkit er tussen uit.

https://www.youtube.com/watch?v=MLNIhK21yAw
One life. Live it.

De zelfbouw van onze camper: viewtopic.php?t=8456989&hilit=ombouw+l4h3+lifepo4
Kevin Devlieghere
Berichten: 2
Lid geworden op: za 26 aug 2017, 11:44

Re: Raam inbouw Peugeot Expert (model 2016)



Bericht door Kevin Devlieghere »

@paul snip: een origineel raam van een personenuitvoering bestaat nog niet in dit model, toch niet met een raampje dat open kan...

@myway: heb hem de optie van een houten kozijn voorgesteld per mail, wacht nog op een reply...

@leftlanebandit: De Seitz s7p lijkt me ideaal voor m'n probleem en is ook in grote afmetingen te krijgen, super!

@L4H3: bedankt voor het filmpje, lijkt me zeer goed te doen!

Aan allen dank voor de snelle reply. Zal dit weekend een Seitz s7p proberen te plaatsen aan de hand van het filmpje van L4H3. Op hoop van zege!

Groeten,

K.
Escampi
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 15 mar 2020, 7:30

Re: Raam inbouw Peugeot Expert (model 2016)



Bericht door Escampi »

Beste Kevin,
Dit is een beetje een laat berichtje als ik zie wanneer je de vraag hebt gepost over een raam in de expert. Maarrr nu heb ik zelf een peugeot expert gekocht (model 2016) en willen we ook ventilatie aanbrengen. Is t jou nog gelukt met t raam of heb je uiteindelijk een dakraam bevestigd en zo ja welke.

Hoor graag! Groetjes Inge
Plaats reactie