Bereikbaarheid brandstofpomp Renault Master L2H2 (2008)

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Toedeledoki

Re: Bereikbaarheid brandstofpomp Renault Master L2H2 (2008)



Bericht door Toedeledoki »

Het advies van Planar was ook een speciale tankaansluiting hoor! Mooier nog, hij zit erbij voor die 500 Euro :-)

Was mij echter teveel werk en geen zin om in de tank te gaan boren en de vlotterpot los te halen.
Ik had van meerdere mensen begrepen dat het op de retour nog steeds prima werkt. Dus ik ben dat eerst gaan proberen. Tot nu toe geen probleem.
Gebruikersavatar
Huub56
Berichten: 1216
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 13:17
Locatie: Melick Limburg

Re: Bereikbaarheid brandstofpomp Renault Master L2H2 (2008)



Bericht door Huub56 »

Zuigt de kachel dan wel de brandstof aan op het moment dat je hem aanzet en op een lege leiding gaat zuigen, hij moet dan wel de lucht uit de leiding kunnen zuigen tot de brandstof komt. ik weet dat ik hiermee vroeger bij de truck wel een problemen had als de leiding leeg was gelopen.
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5451
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Bereikbaarheid brandstofpomp Renault Master L2H2 (2008)



Bericht door Atoz »

kampo schreef:
@ On4bgc
Een klein dieseltankje op een “Flensburger” koffer kan. Of het goedkoop, lichtgewicht en eenvoudig zal zijn betwijfel ik.

Of je maakt een luikje in de zijwand. Door dat te openen kan je aan de vuldop die je op de tank laat zitten.
Je hebt een inhoud van 10 à 16 liter diesel nodig voor een verwarmings autonomie van ongeveer 10 dagen.
Een visuele of digitale tanksonde is aan te raden.
Ok hierbij onze oplossing die ook maar bij ons voertuig mogelijk is.
Op de foto de tank die eigenlijk buiten staat
Links de cabine
Rechts de eigenlijke pakketkoffer
Achter de tank is de doorgang tussen cabine en de koffer.
De tank is de 13 liter Russische model van Planar (60€) maar was 10€ opleg ipv deze van 7 liter
De meetsonde is vrij eenvoudig, als ik uitstap en ik 1 meter naar achter ga dan zie ik het niveau door de doorschijnende tank.
Het toegangsdeurtje is zodanig groot dat de tank er in kon langs dat deurtje en er ook terug uit mocht dat nodig zijn. Daardoor is het ook goed bereikbaar om te tanken.

Optisch is het zo mooi als mogelijk gedaan, Inox waar mogelijk en verder ben ik tevreden dat ik een tank oplossing heb gevonden, nogmaals voor mijn voertuig.

En dan nu met foto :-B
Bijlagen
image-2017-08-30.jpg
image-2017-08-30.jpg (25.56 KiB) 1140 keer bekeken
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Bereikbaarheid brandstofpomp Renault Master L2H2 (2008)



Bericht door Kroppie »

nog enkel even de te lange schroeven inkorten/vervangen en dan ben je klaar. :thumbup:

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Toedeledoki

Re: Bereikbaarheid brandstofpomp Renault Master L2H2 (2008)



Bericht door Toedeledoki »

Huub56 schreef:Zuigt de kachel dan wel de brandstof aan op het moment dat je hem aanzet en op een lege leiding gaat zuigen, hij moet dan wel de lucht uit de leiding kunnen zuigen tot de brandstof komt. ik weet dat ik hiermee vroeger bij de truck wel een problemen had als de leiding leeg was gelopen.
Zelfs na het inbouwen, je kunt er dan toch wel van uitgaan dat de leiding leeggelopen is startte de kachel gewoon probleemloos.
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5451
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Bereikbaarheid brandstofpomp Renault Master L2H2 (2008)



Bericht door Atoz »

paul snip schreef: Zelfs na het inbouwen, je kunt er dan toch wel van uitgaan dat de leiding leeggelopen is startte de kachel gewoon probleemloos.
Laat er ons van uitgaan dat jouw verwarming gewoon goed werkt. Waarom ook niet trouwens?
Soms moet je gewoon eens iets durven te proberen en ondanks alle technische bezwaren, staat het inderdaad ook zo in de handleiding van Planar.
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8862
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Bereikbaarheid brandstofpomp Renault Master L2H2 (2008)



Bericht door kampo »

Leuk !
Als het technisch juist gedaan is en wettelijk in orde is kan je geen bezwaar hebben.
Doordat de tank niet in de leefruimte staat mag het volgens mij. Op een bus zal dit zo niet gaan.

Maar ik zie geen voordelen aan deze montage.
Meer werkuren, in de meeste gevallen (veel) duurder, 10 kg zwaarder, plaatsverlies, je moet er blijven aan denken om deze tank te vullen, potentieel voor extra geurhinder en probleempjes...

Bij zelfbouwers heb je volgende veel voorkomende problemen:
De brandstofaansluiting niet juist
De elektrische aansluitingen van lamentabele kwaliteit
De uitlaat en verbrandingsluchtbuis stijgend i.p.v. hellend
Groeten Kampo
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 377
Lid geworden op: wo 05 jul 2006, 11:36
Locatie: Het mooie West Friesland

Re: Bereikbaarheid brandstofpomp Renault Master L2H2 (2008)



Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Die allemaal te voorkomen zijn door gewoon het boekje te lezen wat erbij zit :mrgreen: :mrgreen:

Groeten, Jeroen (met Webasto Airtop met aparte tankaansluiting, omdat bij de LT met AUH motor de retour maar 10-15cm in de tank steekt, en ja, 't is even een vies werkje, maar zo erg is de tank eronderuit halen nu ook weer niet als je hem niet van te voren helemaal volgetankt had...)
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5451
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Bereikbaarheid brandstofpomp Renault Master L2H2 (2008)



Bericht door Atoz »

kampo schreef: Maar ik zie geen voordelen aan deze montage.
Meer werkuren, in de meeste gevallen (veel) duurder, 10 kg zwaarder, plaatsverlies, je moet er blijven aan denken om deze tank te vullen, potentieel voor extra geurhinder en probleempjes...

Bij zelfbouwers heb je volgende veel voorkomende problemen:
De brandstofaansluiting niet juist
De elektrische aansluitingen van lamentabele kwaliteit
De uitlaat en verbrandingsluchtbuis stijgend i.p.v. hellend
Het enige voordeel wat ik nu heb is dat ik nu twee onafhankelijke systemen heb een auto en een verwarming.
En net zoals de gasaansluitingen gedaan zijn door een prof, is de dieselleiding ook niet door mezelf geplaatst.

En dan merk je dat die prof wel niet met de bijgeleverde plastic diesel buisjes wil werken.

En om nu eens echt mijn gelijk te hebben, te krijgen en te behouden ..... Ik had misschien beter alles door een prof laten inbouwen.

Gegroet
Guido
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Bereikbaarheid brandstofpomp Renault Master L2H2 (2008)



Bericht door Kroppie »

ik denk bijna zeker teweten dat de buisjes van de dieseltank naar de motor ook van plastic zijn, en waarom ook niet, de hele tank is vaak van plastic.inc vul en ontluchtleidingen

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8862
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Bereikbaarheid brandstofpomp Renault Master L2H2 (2008)



Bericht door kampo »

De voordelen zijn er ook met dat tankje.
- De diesel zit iets warmer.
-Je mag rode diesel tanken. Als je weet dat je na een paar jaar toch 400 liter verbruikt hebt dan kan je het eruit halen. (is nog steeds minder als gasprijs). Enkel in de NIET vries maanden want daarbuiten heb je met rode meer problemen als plezier.
- Je kan artic winterdiesel of soms kerosine of petroleum gebruiken als het stevig vriest. Maar enkel volgens de toelating van de fabrikant want de stookwaarde verschilt en de brander wordt beduidend warmer. Meestal is dat bij temperaturen onder de minus 20°C
Groeten Kampo
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5451
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Bereikbaarheid brandstofpomp Renault Master L2H2 (2008)



Bericht door Atoz »

Zelf opteer ik om de gewone diesel te gebruiken. Denk ik ook in de Planar handleiding gelezen te hebben.
Zo heel arm of rijk zo ik daar nu ook weer niet van worden.
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Plaats reactie