Slide out voor iedereen

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8867
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Slide out voor iedereen



Bericht door kampo »

Ik had er vroeger al eens naar gevraagd wat zoiets zou kosten.
Bij Hunerkopf wilden ze de slideout enkel inclusief montage verkopen voor … 20.000 €.
Dat was dan het mooiste systeem met de opblaasbare fietsband als dichting. De luchtcompressor was inbegrepen.
Niet echt een interessante prijs dacht ik toen. Dat zijn prijzen van vroeger, toen het nog niet voor iedereen was ...

Als ik het systeem van Lippert bekijk denk ik dat je zoiets vanaf 3000 € als kit, enkel het systeem zonder wandjes, zou moeten kunnen hebben.
Dan moet het voor Kroppie of voor Hoofdnoorman toch mogelijk zijn wat voor 1000 € aan materiaal samen te rapen.
De wanden maak je zelf en de afmetingen kan je ook volledig zelf bepalen.

Uitschuiven gaat van 40 tot 100cm. Daarboven moet je vooral op kleinere voertuigen (3,5T) steunpoten onder de slideout gaan voorzien.

Bovendien heb ik zelf vastgesteld dat een goed gebouwde slideout van 100 kg vlot met de hand te bedienen valt. Die moet eigenlijk niet elektrisch gemaakt. Dat is wel makkelijker ook ivm de vergrendeling.

Je hebt onder de slideout meestal wieltjes/rollen en zijdelings al dan niet ingewerkte rails, geleiders.
2 stuks voor de gewone en 4 stuks voor de heavy duty versies.
De elektrische aandrijving gebeurd met een spindel.

Hier nog een paar foto’s van voorgaande jaren


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Groeten Kampo
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8867
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Slide out voor iedereen



Bericht door kampo »

Minder plaats nodig:
Verder kan ik zeggen dat ik mijn camper tot nu toe iedere keer heb kunnen parkeren.
Een redelijke slide out was nergens een probleem geweest want ik moet altijd rekening houden met mijn afmetingen.
In de allerkleinste vakken probeer ik niet wat ook niet zal gaan. Ik ben nog nooit tegen de buurman gaan staan.
Dus die opmerkingen daarover zijn een beetje bizar.
Een camper met slideout is compacter en zal eigenlijk gemakkelijker parkeren.
Onderweg in een smalle parkeerplek, de slideout uittrekken lijkt me niet de bedoeling.

Noodsysteem:
Alle dergelijke systemen die ik ken hebben een noodsysteem. Voor als iets zou komen vast te zitten of defect raken.
Dat is niet anders bij mijn kofferklep, schuifdak of elektrische trap.
Voordeel is dat je het bij zelfbouw ook zelf kan repareren. :-B
Groeten Kampo
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51120
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Slide out voor iedereen



Bericht door Kroppie »

ik peins er niet over om geld (hoe weinig ook) uit tegeven aan iets wat ik niet nodig heb , heb al genoeg nodig om de huidige situatie te behouden. :mrgreen:
totaaal geen behoefte aan meer ruimte, mag zelfs nog minder dan nu.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8867
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Slide out voor iedereen



Bericht door kampo »

Dat klinkt weinig enthousiast :crazy: slechte dag vandaag ?
Groeten Kampo
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8867
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Slide out voor iedereen



Bericht door kampo »

https://www.youtube.com/watch?v=vy8K_Rc-SV4

Hier een slideout voor de huidige/oude MB Sprinter in de schuifdeur.
Komt in GFK voor de Nieuwe Crafter en de TGE. Net zoals er al sprake is van de 2018 Sprinter.
In een voorstelling door de baas Claus Hunerkopf.
Dit is voor mij een fantastische man zoals die op de meest natuurlijke wijze een voertuig voorstelling kan geven.
Indrukwekkend zo een uitstraling en enthousiasme :-B
"Vom Raumgefühl ist das schon enorm was man so alles in einem kleinem Auto machen kann"
Groeten Kampo
Uitgeschreven

Re: Slide out voor iedereen



Bericht door Uitgeschreven »

Zou wel interessant zijn in een buscamper. Heb je zo direct een 40 cm gewonnen binnen als je het ganse badkamer gedoe buiten schuift. Maar als je natuurlijk al met een omgebouwde stadsbus rondrijd ,ja dan heb je al plaats genoeg.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51120
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Slide out voor iedereen



Bericht door Kroppie »

kampo schreef:Dat klinkt weinig enthousiast :crazy: slechte dag vandaag ?
integendeel, deze begint als de beste dag sinds tijden, ik kan nu eenmaal niet enthousiast worden van dingen die IK flauwekul vind en die IK absoluut niet nodig heb, als anderen daar lyrisch over doen prima, maar ik heb er niets mee.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Slide out voor iedereen



Bericht door de Jonckheer »

Dat zeg je maar ik heb er wel over nagedacht (al heb ik geen stadsbus :lol:) om er in ieder geval één te plaatsen en wel in de woonkamer die dan wel een stuk ruimer wordt. Maar aangezien ik dan een dragende stijl weg zou moeten halen heb ik ervan afgezien. Die mechanismes zijn trouwens in de VS makkelijk te koop en ook niet zo heel moeilijk zelf te maken.
Voor kleine campers is het uiteraard een uitkomst want het werkt comfort verhogend en lost ruimte problemen op, voor de grote is het alleen comfort verhogend.
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7472
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: Slide out voor iedereen



Bericht door ducati 900 »

Jullie hebben het over de kosten maar het moet toch ook zelf te maken zijn voor een redelijke prijs?
En als je bang bent voor water dan moet je een plek zoeken waar het droog is.

https://www.youtube.com/watch?v=GIG9P0lB1iA

Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13347
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Slide out voor iedereen



Bericht door hathi »

Kampo,leuk,die fotos,dank,.....hier uit blijkt wel,dat een camper,nog kompakter,gebouwd kan worden,immers ,b.v voor bed,of douche ,welke meestal, te weinig word gebruikt,op de dag,en door de slide out,buiten de camper word peplaatst,ik denk dat het gemeen goed gaat worden,want langzamerhand,raken de ideeen op,en dan gaat de prijs vanzelf omlaag,kijk maar naar de garages.
Hans
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7472
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: Slide out voor iedereen



Bericht door ducati 900 »

Winnebago heeft een camper obv Renault Traffic de Le Sharoen die heeft een enorme badkamer,
ook verschuifbaar in de ingang. eigenlijk een slide inn dan.

Ben
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
VAN-tastique
Berichten: 751
Lid geworden op: ma 20 okt 2008, 22:22
Contacteer:

Re: Slide out voor iedereen



Bericht door VAN-tastique »

Aan een slide-out heb ik ook al zitten denken...

In onze bus heb ik een dwarsbed van 140 x 200 cm gemaakt, en denk er nu over om een langs slaper te maken, maar dat gaat in de huidige situatie ten koste van de keuken en de sanitaire ruimte.
Een slide out aan de achterkant van ca 60 cm zou een serieuze optie zijn!
Als ik het bed aan het achterste deel (voeteneind) omhoog zou kunnen klappen, dan hoef ik in een ingeschoven toestand behalve het bed binnen verder geen ruimte in te leveren.
Mijn achterdeuren heb ik al gehalveerd, die kunnen gewoon blijven zitten, alleen het bovenste deel hoeft maar uit te schuiven.
Maar ja..., waar laat ik dan onze fietsen, die passen dan niet meer achterop en die willen we echt niet thuis laten.
Teake
http://vantastique.bekijknu.nl/

In de wereld van ambitie zit ik fluitend op mijn fietsie en zingend in mijn bussie!
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Slide out voor iedereen



Bericht door de Jonckheer »

waar laat ik dan onze fietsen
Op het dak?
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8867
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Slide out voor iedereen



Bericht door kampo »

Extra winst haal je daarbij ook door de achterdeuren weg te laten.
Ik begrijp je en ken de voordelen (en nadelen) van een langs slaper.
Er bestaat nog die oplossing van Terracamper ...
Dat is toch wel eerder willen maar niet kunnen, of wat denk je hiervan ?


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Groeten Kampo
Plaats reactie