Nadeel ex DHL Iveco Daily 65c14CNG
Nadeel ex DHL Iveco Daily 65c14CNG
Wellicht hier bekend.
Wij zijn aan het zoeken naar een nieuwe en ruimere basis om om te bouwen naar camper. Nu ben ik de hele tijd verliefd op de Iveco ex DHL bakwagens. Zeer betaalbaar, genoeg vermogen om ook aanhanger mee te nemen. En wat een ruimte
Maar zie niemand die dit ooit eerder heeft gedaan. Ben ik een buitenbeentje en heb ik een juweel gevonden of zie ik een nadeel (behalve C rijbewijs) over het hoofd??
Gaat om zon auto:
Wij zijn aan het zoeken naar een nieuwe en ruimere basis om om te bouwen naar camper. Nu ben ik de hele tijd verliefd op de Iveco ex DHL bakwagens. Zeer betaalbaar, genoeg vermogen om ook aanhanger mee te nemen. En wat een ruimte
Maar zie niemand die dit ooit eerder heeft gedaan. Ben ik een buitenbeentje en heb ik een juweel gevonden of zie ik een nadeel (behalve C rijbewijs) over het hoofd??
Gaat om zon auto:
Re: Nadeel ex DHL Iveco Daily 65c14CNG
Volgens mij is dit een vergelijkbaar voertuig, maar dan de dieselvariant. Lijkt mij perfect voor een camper, zeker gezien de maten van de bak (520x220x220cm).
http://www.womobox.de/phpBB2/viewtopic.php?f=43&t=8867
http://www.womobox.de/phpBB2/viewtopic.php?f=43&t=8867
Laatst gewijzigd door Navigator op wo 16 aug 2017, 8:43, 4 keer totaal gewijzigd.
Forum verlaten.
- travelscout
- Berichten: 2898
- Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
- Locatie: Barendrecht
Re: Nadeel ex DHL Iveco Daily 65c14CNG
Niet erg handig rijden op aardgas.
Bovendien vaak dure storingen.
Bovendien vaak dure storingen.
Paul.
Re: Nadeel ex DHL Iveco Daily 65c14CNG
Je ben echt niet de eerste...
Op dit forum staan er zat.
http://www.paketkoffer.de/paketkoffer-treffen/
Hier iemand die er wel een hele mooie van heeft gemaakt.
De hele bouw kan je hier zien van A tot Z.
http://www.iroquois.nl/
Op dit forum staan er zat.
http://www.paketkoffer.de/paketkoffer-treffen/
Hier iemand die er wel een hele mooie van heeft gemaakt.
De hele bouw kan je hier zien van A tot Z.
http://www.iroquois.nl/
Re: Nadeel ex DHL Iveco Daily 65c14CNG
Het ging niet om een gele bak. Het ging om de genoemde Iveco. En die staat niet in jouw links.
- Travelmaster
- Berichten: 479
- Lid geworden op: za 19 feb 2005, 21:42
- Locatie: Wezep
Re: Nadeel ex DHL Iveco Daily 65c14CNG
ik denk dat het gewicht een probleem gaat geven, na ombouw kom je zeker boven de 3500 kg grens uit.
Re: Nadeel ex DHL Iveco Daily 65c14CNG
Waarschijnlijk voldoende voor lokale pakketdienst maar dit gaat 'm niet worden als basis voor een camper iig:
Ontopic: CNG zou ik iig niet aan beginnen. Ik plan niet teveel als ik met de camper onderweg ben dus rij graag op een brandstof die ik op elke straathoek kan tanken.Der Work XL verfügt über ein modulares Batteriesystem mit 30 bis 90 kWh, das Reichweiten zwischen 80 und 200 km ermöglicht.
- seth_space
- Berichten: 8704
- Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
- Locatie: Brabant
Re: Nadeel ex DHL Iveco Daily 65c14CNG
Ik zou inderdaad eerst eens kijken of de tankstation dekking voldoende is voor jouw reisplannen.
Hier bijv. http://www.pitpoint.nl/rijden-op-cng-ta ... uitenland/
Daarnaast kun je natuurlijk de cng om laten bouwen naar een meer traditionele gas oplossing. Geen ervaring mee dus win info in.
Hier bijv. http://www.pitpoint.nl/rijden-op-cng-ta ... uitenland/
Daarnaast kun je natuurlijk de cng om laten bouwen naar een meer traditionele gas oplossing. Geen ervaring mee dus win info in.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Re: Nadeel ex DHL Iveco Daily 65c14CNG
Ex UPS uit 96. Ombouw in 2000 naar cAmper. (Niet door ons...)
Ruimte zat voor 2 mensen en 2
honden..
Je ziet ze nog rijden. Alleen met nieuw uiterlijk. Iveco en Mercedes
Groet Andreas
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Andreas
-
- Berichten: 443
- Lid geworden op: zo 16 apr 2017, 20:00
Nadeel ex DHL Iveco Daily 65c14CNG
Cng tanks moeten periodiek voor een keuring (kost rond de 300 euro per tank en daarvan zitten er vaak meerdere onder... en is verplicht), actieradius is gering, cng tankstations zijn dun gezaaid en door de actieradius rij je snel van tank naar tank. Ook zijn die wagens gebruikt in de bezorgdiensten en hebben ze daardoor in een korte tijd het best wel zwaar gehad.
Om die reden heb ik cng laten vallen voor een camper alhoewel de aanschafprijs voor die dingen bijzonder laag was tov diesel / bezien de kilometerstanden.
Groet, MartinB007
Om die reden heb ik cng laten vallen voor een camper alhoewel de aanschafprijs voor die dingen bijzonder laag was tov diesel / bezien de kilometerstanden.
Groet, MartinB007
Laatst gewijzigd door martinb007 op do 17 aug 2017, 16:14, 1 keer totaal gewijzigd.
- Atoz
- Berichten: 5458
- Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
- Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa
Re: Nadeel ex DHL Iveco Daily 65c14CNG
Ik reed al met benzine, tweetakt , diesel en LPG elke brandstof heeft zijn typische rijeigenschappen.
Zou die CNG slecht zijn? Moeten we eens bij bv DHL voor informeren.
Ik zie in elk geval meer tankstations verschijnen
Voordeel is in elk geval de prijs en dat je (gelet op de noodzaak van een c rijbewijs) een prachtige ruimte krijgt om je camper in te bouwen.
Nadeel is dat er maar een beperkt aantal ervaringsdeskundigen zijn om aan die motor te werken.
Zou die CNG slecht zijn? Moeten we eens bij bv DHL voor informeren.
Ik zie in elk geval meer tankstations verschijnen
Voordeel is in elk geval de prijs en dat je (gelet op de noodzaak van een c rijbewijs) een prachtige ruimte krijgt om je camper in te bouwen.
Nadeel is dat er maar een beperkt aantal ervaringsdeskundigen zijn om aan die motor te werken.
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63
650 & 80 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 60Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
650 & 80 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 60Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Re: Nadeel ex DHL Iveco Daily 65c14CNG
Ik ga er nog even goed overna denken. Maar als ik een prijs verschil zien van 4k plus met een diesel variant en dan zie hoeveel plekken al beschikbaar zijn om te tanken... Plus zo is hij een meter langer en genoeg laadvermogen. De c1 neem ik dan op de koop toe.