Nieuwe Ducato L3H2 ombouw (België) naar camper
Re: Nieuwe Ducato L3H2 ombouw (België) naar camper
Ziet er erg netjes uit.
Ik vraag mij wel af, als de wagen nieuw is, of de dynamo middels een cyrix wel voldoende levert.
Bij een wagen vanaf type 2015 zou er een intelligente dynamo regeling opzitten.
Ik vraag mij wel af, als de wagen nieuw is, of de dynamo middels een cyrix wel voldoende levert.
Bij een wagen vanaf type 2015 zou er een intelligente dynamo regeling opzitten.
Re: Nieuwe Ducato L3H2 ombouw (België) naar camper
Myway,
Mijn wagen is van 2016 euro 5+ en een gewoon dynamo (hebben ze me toch zo wijsgemaakt in de garage) .
Ik krijg 14.4 v op accu volgens de bmv monitor.
Mijn wagen is van 2016 euro 5+ en een gewoon dynamo (hebben ze me toch zo wijsgemaakt in de garage) .
Ik krijg 14.4 v op accu volgens de bmv monitor.
Re: Nieuwe Ducato L3H2 ombouw (België) naar camper
Erg mooi. Ik zie dat je de cabinestoelen ook niet hebt betrokken bij de camper. Heb ik ook niet gedaan. Hier was erg veel commentaar op. Maar ben zo blij dat ik dat niet heb gedaan. Nogmaals zeer netete afwerking.
Re: Nieuwe Ducato L3H2 ombouw (België) naar camper
L4h3,
Bedankt voor het compliment!
Neen ik vind het zonde om zoals in bijna alle fabrieks campers de zitruimte in/aan de cabine te hangen en dan een vast bed te plaatsen waardoor je gigantisch veel ruimte verliest om in te vertoeven als het bvb regent.
Mijn cabine stoelen kunnen draaien en als we het bed langere tijd willen laten staan hebben we toch een zitruimte in de cabine met de stoelen gedraaid naar het woongedeelte.
Aan de keuken is een klaptafel die we dan gebruiken.
Een vast bed heeft natuurlijk ook zijn voordelen!
Bedankt voor het compliment!
Neen ik vind het zonde om zoals in bijna alle fabrieks campers de zitruimte in/aan de cabine te hangen en dan een vast bed te plaatsen waardoor je gigantisch veel ruimte verliest om in te vertoeven als het bvb regent.
Mijn cabine stoelen kunnen draaien en als we het bed langere tijd willen laten staan hebben we toch een zitruimte in de cabine met de stoelen gedraaid naar het woongedeelte.
Aan de keuken is een klaptafel die we dan gebruiken.
Een vast bed heeft natuurlijk ook zijn voordelen!
Laatst gewijzigd door Antpower op ma 31 jul 2017, 13:16, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 456
- Lid geworden op: do 30 jul 2009, 18:56
- Locatie: In The Middle Off Nowhere
Re: Nieuwe Ducato L3H2 ombouw (België) naar camper
Heel mooi en vooral de lichte kleuren vind ik een goede keuze
Veel reis plezier en over het zonnepaneel zou ik nog maar eens goed nadenken, ik vind de opbrengst tegen vallen
Verstuurd vanaf mijn E6653 met Tapatalk
Veel reis plezier en over het zonnepaneel zou ik nog maar eens goed nadenken, ik vind de opbrengst tegen vallen
Verstuurd vanaf mijn E6653 met Tapatalk
Re: Nieuwe Ducato L3H2 ombouw (België) naar camper
Die spanning is een moment opname.Antpower schreef:Myway,
Mijn wagen is van 2016 euro 5+ en een gewoon dynamo (hebben ze me toch zo wijsgemaakt in de garage) .
Ik krijg 14.4 v op accu volgens de bmv monitor.
Met die meter kun je het natuurlijk perfect testen.
Wat je zou kunnen doen is de accu tot 70% ontladen, dus 30% er uit halen.
Dan een uurtje rijden en kijken hoeveel er is terug geladen.
Mijn ervaring is dat men bij de garage niet weet wat een intelligente dynamo regeling met een hh-accu doet.
Re: Nieuwe Ducato L3H2 ombouw (België) naar camper
Hallo Antpower.
Omdat ik graag meedoe aan een kritische evaluatie van zo een mooie projecten geef ik hierbij nog wat mij verder te binnenvalt.
De lichte kleuren maken het ruim en aangenaam. De combinatie met bruin is trendy en kom je de afgelopen jaren op de beurs overal tegen.
De bekleding van de blanke delen en de ramen met kunstleer ziet er zeer geslaagd uit !
Dat minder positieve verhaal over de Cyrix scheidingsrelais verbaasd me en wijst op het nog niet helemaal begrijpen. Analyseer de werking eens wat langer en probeer de bedoeling van die speciale in/uitschakel karakteristiek te begrijpen. Op de BMV kan je dat allemaal goed zien. Dat er wat stroom over druppelt van de ene in de andere accu klopt maar moet geen probleem zijn.
Ook nog een paar vragen:
Door de (overigens wel mooie) gesloten beglazing rondom heb je erg weinig beluchting. Ook zijn er slechts 2 kleine dakluiken gemonteerd. Zou je dat volgende keer niet met meer verluchting doen. Hoe voelt het aan ?
Werd de gaskast conform de norm gebouwd of waarom niet ?
Hoe zit het met de vochtbestendigheid van de gebruikte houtsoorten ?
Hoeveel uren heb je er in het totaal aan gewerkt ?
Omdat ik graag meedoe aan een kritische evaluatie van zo een mooie projecten geef ik hierbij nog wat mij verder te binnenvalt.
De lichte kleuren maken het ruim en aangenaam. De combinatie met bruin is trendy en kom je de afgelopen jaren op de beurs overal tegen.
De bekleding van de blanke delen en de ramen met kunstleer ziet er zeer geslaagd uit !
Dat minder positieve verhaal over de Cyrix scheidingsrelais verbaasd me en wijst op het nog niet helemaal begrijpen. Analyseer de werking eens wat langer en probeer de bedoeling van die speciale in/uitschakel karakteristiek te begrijpen. Op de BMV kan je dat allemaal goed zien. Dat er wat stroom over druppelt van de ene in de andere accu klopt maar moet geen probleem zijn.
Ook nog een paar vragen:
Door de (overigens wel mooie) gesloten beglazing rondom heb je erg weinig beluchting. Ook zijn er slechts 2 kleine dakluiken gemonteerd. Zou je dat volgende keer niet met meer verluchting doen. Hoe voelt het aan ?
Werd de gaskast conform de norm gebouwd of waarom niet ?
Hoe zit het met de vochtbestendigheid van de gebruikte houtsoorten ?
Hoeveel uren heb je er in het totaal aan gewerkt ?
Groeten Kampo
Re: Nieuwe Ducato L3H2 ombouw (België) naar camper
Dag Kampo,kampo schreef: De bekleding van de blanke delen en de ramen met kunstleer ziet er zeer geslaagd uit !
Was een hele moeilijke omdat aansluiting tegen glas in 2 dimensies gebogen was...
Je moet achter de cyrix niet meer zoeken dan er is. Het is gewoon dat ik liever had dat er geen spanning terug vloeit naar startaccu. Mijn HH accu is een AGM en startaccu is een gewone, ik lees overal dat AGM een hogere spanning heeft.Dat minder positieve verhaal over de Cyrix scheidingsrelais verbaasd me en wijst op het nog niet helemaal begrijpen. Analyseer de werking eens wat langer en probeer de bedoeling van die speciale in/uitschakel karakteristiek te begrijpen. Op de BMV kan je dat allemaal goed zien. Dat er wat stroom over druppelt van de ene in de andere accu klopt maar moet geen probleem zijn.
Het ding werkt goed maar had het liever anders gehad, motor af = relais dicht. Zie het nut niet van de startaccu nog van spanning te voorzien tot aan 12.85v en daarna dicht te gaan.
Net naar Spanje geweest, is totaal geen probleem, je mag niet vergeten dat het donker getinte glas heel goed de warmte buiten houdt (en pottekijkers:-).Ook nog een paar vragen:
Door de (overigens wel mooie) gesloten beglazing rondom heb je erg weinig beluchting. Ook zijn er slechts 2 kleine dakluiken gemonteerd. Zou je dat volgende keer niet met meer verluchting doen. Hoe voelt het aan ?
Als het echt te warm wordt dan hebben we tov een 'gewone' camper een schuifdeur van 2m² om te verluchten, heel effectief
Meubelen zijn Rosatello WBP. WBP = Water boiled proof. Beter dan Populier en ZEKER beter dan het waferkarton dat tegenwoordig in fabriekscampers gebruikt wordt.Hoe zit het met de vochtbestendigheid van de gebruikte houtsoorten ?
Lades zijn in Ayous = tropische houtsoort met een heel laag gewicht. Niet voor buiten te gebruiken maar voor dingen als lades heel oké
Zaken die wel water kunnen zien zoals de vloer zijn in garantimultiplex Louan uitgevoerd, dus dat zit goed.
Ik heb veel ervaring met hout
Das een moeilijk... ruwe schatting 600 - 700. Weet het eigenlijk niet... ik ben halfweg december begonnen en eerste week van mei heb ik een eerste trip gemaakt.Hoeveel uren heb je er in het totaal aan gewerkt ?
Bedankt voor de belangstelling!
Re: Nieuwe Ducato L3H2 ombouw (België) naar camper
Bedankt voor je antwoorden.
De vraag over de vochtbestendigheid van het hout kwam doordat ik vorige week weer een camper onder (eigen) water zag staan. Blijkbaar iets wat altijd en overal gebeurd.
In Duitsland zie ik het gebruik van honingraatpanelen bij zelfbouwers sterk opkomen.
Dat heeft natuurlijk te maken met gewicht.
De vraag over de vochtbestendigheid van het hout kwam doordat ik vorige week weer een camper onder (eigen) water zag staan. Blijkbaar iets wat altijd en overal gebeurd.
In Duitsland zie ik het gebruik van honingraatpanelen bij zelfbouwers sterk opkomen.
Dat heeft natuurlijk te maken met gewicht.
Groeten Kampo
Re: Nieuwe Ducato L3H2 ombouw (België) naar camper
In 1 woord prachtig!!!
Kleine opmerking: Ik zie dat je de roosters achterin de stijlen ook overtrokken hebt met kunstleer. Volgens mij kun je deze gaten beter weer open maken. Deze roosters zitten er namelijk in om de schuifdeur makkelijker te laten sluiten. De lucht moet weg kunnen namelijk.
Ik spreek uit ervaring. Zelfs luchtdoorlatend vilt onder deze roosters vermoeilijkt het sluiten al.
Verder vind ik hem prachtig zo met die originele ramen en superstrakke afwerking.
Kleine opmerking: Ik zie dat je de roosters achterin de stijlen ook overtrokken hebt met kunstleer. Volgens mij kun je deze gaten beter weer open maken. Deze roosters zitten er namelijk in om de schuifdeur makkelijker te laten sluiten. De lucht moet weg kunnen namelijk.
Ik spreek uit ervaring. Zelfs luchtdoorlatend vilt onder deze roosters vermoeilijkt het sluiten al.
Verder vind ik hem prachtig zo met die originele ramen en superstrakke afwerking.
Re: Nieuwe Ducato L3H2 ombouw (België) naar camper
Hoi Paul,
Bij mijn bus zijn deze rooster ook helemaal dicht.
Tot nu toe nog niets gemerkt dat de deur minder goed sluit.
Groet, André
Bij mijn bus zijn deze rooster ook helemaal dicht.
Tot nu toe nog niets gemerkt dat de deur minder goed sluit.
Groet, André
Re: Nieuwe Ducato L3H2 ombouw (België) naar camper
Naast de wielkasten zit een rooster met een soort flexibel lapje ervoor. Als je dit open laat in je constructie werkt de schuifdeur goed.
Als er nog niets ingebouwd was vond ik dat die schuifdeur ook niet zo super gemakkelijk dicht ging.
Voor de rest geen verschil ondervonden.
Als er nog niets ingebouwd was vond ik dat die schuifdeur ook niet zo super gemakkelijk dicht ging.
Voor de rest geen verschil ondervonden.
Re: Nieuwe Ducato L3H2 ombouw (België) naar camper
Hallo Antpower,
Allereerst mijn complimenten ziet er allemaal gelikt uit. (timmerman/meubelmaker van beroep?)
Ook ik had een vraagje maar dan over je zijwanden. Welke dikte
plaatmateriaal heb je daar voor gebruikt?
Als ik naar de foto's kijk lijkt die vrij dik maar dat kan ook fotobedrog zijn.
Groet, André
Allereerst mijn complimenten ziet er allemaal gelikt uit. (timmerman/meubelmaker van beroep?)
Ook ik had een vraagje maar dan over je zijwanden. Welke dikte
plaatmateriaal heb je daar voor gebruikt?
Als ik naar de foto's kijk lijkt die vrij dik maar dat kan ook fotobedrog zijn.
Groet, André
Re: Nieuwe Ducato L3H2 ombouw (België) naar camper
André,
Manusje van alles maar goed met 3D cad programma's (sterkste punt) hout verf en nog wat technische dingen, ik leer gewoon wat ik nodig heb en probeer dan daar mijn stinkende best in te doen.
Jou Camper ziet er anders ook fantastisch uit hoor, ik had graag gebogen deurtjes gemaakt maar heb geen drukpers...dus...
Plaatdikte op plafond is 5mm, wanden hoofdzakelijk 10mm, vloer 15mm. Vloer had ook in 12mm gekund.
Eigenlijk zijn er niet zo veel wandplaten, is hoofdzakelijk kastjes maken met een rugje van 5mm en dan tegen wand monteren.
Gr
Geert
Manusje van alles maar goed met 3D cad programma's (sterkste punt) hout verf en nog wat technische dingen, ik leer gewoon wat ik nodig heb en probeer dan daar mijn stinkende best in te doen.
Jou Camper ziet er anders ook fantastisch uit hoor, ik had graag gebogen deurtjes gemaakt maar heb geen drukpers...dus...
Plaatdikte op plafond is 5mm, wanden hoofdzakelijk 10mm, vloer 15mm. Vloer had ook in 12mm gekund.
Eigenlijk zijn er niet zo veel wandplaten, is hoofdzakelijk kastjes maken met een rugje van 5mm en dan tegen wand monteren.
Gr
Geert