veiligheidskeuring BOVAG

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
eipmiw
Berichten: 122
Lid geworden op: di 17 feb 2015, 15:45

veiligheidskeuring BOVAG



Bericht door eipmiw »

Gisteren mijn Camper (Citroen Jumpy) laten keuren door een BOVAG-bedrijf. Dat was een voorwaarde op een NKC-camperverzekering af te kunnen sluiten. Helaas bleken er drie dingen niet in orde te zijn. De gasfles zou in een afgesloten box moeten zitten met een uitlaat naar de onderkant van de auto om eventueel lekkend gas af te kunnen voeren. Verder was het gasfornuis onvoldoende omdat de pitten verstopt en versleten waren waardoor er geen mooie vlam kwam. Als laatste bleek de elektriciteit niet geaard te zijn. Gelukkig kon ik mijn bestaande autoverzekering nog even handhaven, anders had ik er geen kilometer meer mee kunnen rijden. De oplossingen zijn gelukkig niet al te ingewikkeld. De afgesloten box voor de gasfles zal nog de meeste voeten in de aarde hebben. Er zitten wel diverse gaten in de bodem op de plekken waar voorheen de stoelen vast hebben gezeten.
Navigator
Berichten: 2424
Lid geworden op: zo 18 mei 2003, 16:06

Re: veiligheidskeuring BOVAG



Bericht door Navigator »

Wees dan maar blij met deze keuring. Vooral het feit dat evt. gelekt gas niet naar buiten kan is levensgevaarlijk.
Forum verlaten.
Gebruikersavatar
L4H3
Berichten: 1137
Lid geworden op: zo 02 okt 2016, 17:44
Locatie: Emmen

Re: veiligheidskeuring BOVAG



Bericht door L4H3 »

Een gat in de bodem maken is zo gepiept en kan je makkelijk zelf doen. Moet volgens mij wel ongeveer 10-12 cm in doorsnede zijn.
One life. Live it.

De zelfbouw van onze camper: viewtopic.php?t=8456989&hilit=ombouw+l4h3+lifepo4
Plaats reactie