tweedehands zelfbouw camper

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
fkl
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 17 jul 2017, 22:57

tweedehands zelfbouw camper



Bericht door fkl »

Geachte forummers,

Vorige week naar Praag gereden om voor weinig een zelfbouw camper te gaan halen. Een Renault Master 2.2 cdi met daarin van alles ingebouwd. Er zit een bed in, een keuken, een douche (zelfstandige cabine), een zithoekje en een toilet. Op het dak ligt zelfs een zonnepaneel en er zitten twee accu's in (afgezien van de accu voorin in de motor). Autootje rijdt prima, motorisch in orde. Het probleem is nu dat ik helemaal geen verstand heb van de electronica in het woongedeelte en het loodgieterswerk. Alhoewel ik er zelf toch waarschijnlijk alleen maar in ga slapen, wil mijn vriendin er ook graag in koken, douchen etc. Is er iemand die in de buurt van 's-Hertogenbosch woont die eens een kijkje zou willen nemen en mij e.e.a. zou willen uitleggen? Ik kan uiteraard ook jouw kant op komen als ik mijn NL kenteken heb.

alvast bedankt!

Frank.
Gebruikersavatar
deutz
Berichten: 522
Lid geworden op: do 03 nov 2005, 23:36
Locatie: tussen de rivieren

Re: tweedehands zelfbouw camper



Bericht door deutz »

Frank, ik woon in de buurt, doe maar een pb met je adres enz.
gr. Jan.
niet geschoten is altijd mis!
VAN-tastique
Berichten: 751
Lid geworden op: ma 20 okt 2008, 22:22
Contacteer:

Re: tweedehands zelfbouw camper



Bericht door VAN-tastique »

En Frank; je woont mooi dichtbij de grootste camper accesoires winkel in Schijndel!
En ook de Reimo catalogus geeft goed weer wat er allemaal te koop is in de wereld van zelfbouw!
Het loodgieterswerk is niet zo moeilijk, kwestie van slangen en slangklemmen, ga maar eens op onderzoek uit bij de wit in Schijndel.
Als je weet wat er allemaal op de markt is dan wordt het bouwen van een buscamper al een stuk eenvoudiger.
En wat electra betreft is het: Hoe moeilijk of eenvoudig wil je het maken.
Eerst een goed plan maken en daarvoor kan je veel van internet of van dit forum halen.

Meestal heb je meer last van alle bouwactiviteiten van vorige eigenaren dan gemak, hopelijk is dat bij jou niet zo :-B
Ennn..., een vriendin die graag wil koken moet je natuurlijk koesteren 8-)
Succes met jouw nieuwe project, wie weet heb je wat aan mijn bouwverslag van onze VAN-tastique.

Teake
http://vantastique.bekijknu.nl/

In de wereld van ambitie zit ik fluitend op mijn fietsie en zingend in mijn bussie!
Gebruikersavatar
fkl
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 17 jul 2017, 22:57

Re: tweedehands zelfbouw camper



Bericht door fkl »

Bedankt voor de tips Teake! Ik hoop idd ook dat ik geen last ga hebben van wat de vorige eigenaar in elkaar gedraaid heeft, we zullen zien. Die vriendin wordt uiteraard gekoesterd 8-)
Laatst gewijzigd door Dafluc op za 29 jul 2017, 0:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd. Bij rechtstreeks reageren knop Nieuw Antwoord (links) gebruiken aub.
Plaats reactie