Keuring: wat MOET je wel bij je hebben?
Re: Keuring: wat MOET je wel bij je hebben?
Mijn bus is ook afgeleverd met reservewiel. Het reservewiel lekker thuis gelaten met de keuring.
De keuringsmeester heeft er niet eens naar gekeken of die wel aanwezig was.
Heb waarschijnlijk veel geluk gehad met mijn keuringsmeester.
De keuringsmeester heeft er niet eens naar gekeken of die wel aanwezig was.
Heb waarschijnlijk veel geluk gehad met mijn keuringsmeester.
- Peter LMC
- Berichten: 10161
- Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
- Locatie: Parel van de kempen
- Contacteer:
Re: Keuring: wat MOET je wel bij je hebben?
Typisch een antwoord van een ambtenaar die zelf niet weet hoe het zit.Markenmies schreef:Hij zei; de auto zoals die ooit afgeleverd is...Was ook zo'n heerlijke maandagochtend ambtenaar....
Reserve wiel gewoon thuis laten. Heb ik ook gedaan vorig jaar.
Werd niet naar gevraagd.
-
- Berichten: 443
- Lid geworden op: zo 16 apr 2017, 20:00
Keuring: wat MOET je wel bij je hebben?
Bij mij heeft de keurmeester het volgende gedaan:
- Gewogen
- De schuifdeur van de bus opengedaan en gekeken zonder ook maar in de bus te komen. (wasbak en gasfornuis waren niet zichtbaar, want die zitten onder een afdekplank)
- deur dichtgedaan
- gevraagd hoe vol de tank was en hoeveel liter er in kon.
- papieren ingevuld
(En ik maar dik in de stress zitten of ik geen punten gemist had in de ombouwfase)
Maar vergist u niet... tijdens het kijken naar de binnenkant vroeg die wel terloops even naar het 3e remlicht wat hij er niet op zag zitten. Dus ze zien meer dan je wellicht denkt tijdens de keuring (3e remlicht niet van toepassing ivm bouwjaar).
Groet,
Martinb007
- Gewogen
- De schuifdeur van de bus opengedaan en gekeken zonder ook maar in de bus te komen. (wasbak en gasfornuis waren niet zichtbaar, want die zitten onder een afdekplank)
- deur dichtgedaan
- gevraagd hoe vol de tank was en hoeveel liter er in kon.
- papieren ingevuld
(En ik maar dik in de stress zitten of ik geen punten gemist had in de ombouwfase)
Maar vergist u niet... tijdens het kijken naar de binnenkant vroeg die wel terloops even naar het 3e remlicht wat hij er niet op zag zitten. Dus ze zien meer dan je wellicht denkt tijdens de keuring (3e remlicht niet van toepassing ivm bouwjaar).
Groet,
Martinb007
-
- Berichten: 209
- Lid geworden op: di 30 mei 2017, 9:34
Re: Keuring: wat MOET je wel bij je hebben?
Heb op 2 juni j.l mijn Citroen Jumper L3H2 met 3.0 liter motor laten keuren zonder reserve wiel
en is goedgekeurd.
Het reserve wiel is een accessoire!
Dit is ook logisch, want dan zou men eisen moeten stellen zoals maat, type enz.
Nieuwe auto's worden ook vaak zonder reserve wiel geleverd!
Han.
en is goedgekeurd.
Het reserve wiel is een accessoire!
Dit is ook logisch, want dan zou men eisen moeten stellen zoals maat, type enz.
Nieuwe auto's worden ook vaak zonder reserve wiel geleverd!
Han.
-
- Berichten: 209
- Lid geworden op: di 30 mei 2017, 9:34
Re: Keuring: wat MOET je wel bij je hebben?
RDW zei dat zoals het ooit was afgeleverd ook aangeboden moet worden. Dat tegenwoordig geen reservewielen meer erbij zitten is dan dus het voordeel van de huidige bus ombouwers. (RDW logica; niet de mijne)
- Bob Diesel
- Berichten: 31964
- Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
- Locatie: limbabwe
- Contacteer:
Re: Keuring: wat MOET je wel bij je hebben?
Ga gewoon keuren ,met of zonder
Hoor je van zelf
Goed of afgekeurd
Hoor je van zelf
Goed of afgekeurd
-
- Berichten: 443
- Lid geworden op: zo 16 apr 2017, 20:00
Re: Keuring: wat MOET je wel bij je hebben?
Spuitbus lucht kopen, keuren, spuitbus lucht terugbrengen en voor dat geld wat anders kopen wat wel nuttig is.
Laat de rdw maar zeggen of er een reservewiel bij is geleverd of een spuitbus. Staat nergens geregistreerd.
Groet,
Martinb007
Laat de rdw maar zeggen of er een reservewiel bij is geleverd of een spuitbus. Staat nergens geregistreerd.
Groet,
Martinb007
Re: Keuring: wat MOET je wel bij je hebben?
Het staat wel degelijk geregistreerd hoe een type goedkeuring er indertijd uit zag en wat er wel en wat er niet in of aan de auto zat.
Re: Keuring: wat MOET je wel bij je hebben?
Mijn Ducato van 2011 is 3 maanden geleden goed gekeurd zonder reservewiel. Ook vroeg de keurmeester er niet naar en ook niet naar een spuitbusje.
Wel heb ik vooraf geïnformeerd en een reservewiel is alleen verplicht als het bij aflevering er bij zat en daarop het de documentatie van 2011 bekeken waarin stond dat het reservewiel als accessoires bij gekocht kon worden. Bij ons zat die er bij in de houder onder de auto. De houder heb ik laten zitten maar het reservewiel met krik etc heb ik er uit gehaald.
Ik zou even langs je keuringsstation gaan en daar vragen of de documentatie (folder) van je bus uit die tijd, waarin staat dat het reservewiel er niet standaard in zit of extra bijgekocht kan worden, meenemen en hem dan zonder reservewiel laten keuren en dus ook de krik etc er uit maar wel een spuitbusje er in.
Wel heb ik vooraf geïnformeerd en een reservewiel is alleen verplicht als het bij aflevering er bij zat en daarop het de documentatie van 2011 bekeken waarin stond dat het reservewiel als accessoires bij gekocht kon worden. Bij ons zat die er bij in de houder onder de auto. De houder heb ik laten zitten maar het reservewiel met krik etc heb ik er uit gehaald.
Ik zou even langs je keuringsstation gaan en daar vragen of de documentatie (folder) van je bus uit die tijd, waarin staat dat het reservewiel er niet standaard in zit of extra bijgekocht kan worden, meenemen en hem dan zonder reservewiel laten keuren en dus ook de krik etc er uit maar wel een spuitbusje er in.
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Praktijk is de leermeester voor de theorie
-
- Berichten: 209
- Lid geworden op: di 30 mei 2017, 9:34
Re: Keuring: wat MOET je wel bij je hebben?
Ik neem 't wiel mee, en gooi het bij het keuringstation eruit...Als ik het nodig heb pak ik het gewoon...
Beetje proletarisch, maar beter mee verlegen dan.....
Beetje proletarisch, maar beter mee verlegen dan.....