Afwerking binnenkant schuifdeur en achterdeuren

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
gimalala
Berichten: 83
Lid geworden op: wo 30 mar 2016, 22:08

Afwerking binnenkant schuifdeur en achterdeuren



Bericht door gimalala »

De binnenzijde van onze buscamper word afgewerkt met hout, bekleed met vilt.

Echter we weten nog niet hoe we dat met de schuifdeur en achterdeuren doen.

we zien wel eens bussen die alleen panelen hebben bekleed, en dus ook metaal in zicht laten, dit is bij ons echter niet mooi.
en isolatietechnisch lijtk me bekleden ook mooier.

Vilt op het metaal plakken dat zou een optie zijn, maar hoe maak je dan de randen netjes?


Hoe hebben jullie dit opgelost?
durisotti
Berichten: 5211
Lid geworden op: do 16 okt 2008, 1:07

Re: Afwerking binnenkant schuifdeur en achterdeuren



Bericht door durisotti »

Een tapijtcoupon gebruiken, randen kun je netjes afknippen.
Gebruikersavatar
annoh
Berichten: 1875
Lid geworden op: za 18 aug 2012, 22:05
Locatie: St. Jacobiparochie
Contacteer:

Re: Afwerking binnenkant schuifdeur en achterdeuren



Bericht door annoh »

Veel achter deuren en zij schuifdeuren worden aan de binnenkant, met name onder, vies. Bekleden met vilt is dan niet handig.
gimalala
Berichten: 83
Lid geworden op: wo 30 mar 2016, 22:08

Re: Afwerking binnenkant schuifdeur en achterdeuren



Bericht door gimalala »

precies.....
daarom vroeg ik me af wat dan wel te doen
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22718
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Afwerking binnenkant schuifdeur en achterdeuren



Bericht door PaulBng »

Ik denk dat het meest gangbare is om het nep plastic van de oorspronkelijke bekleding te verwijderen, en de overgebleven, meestal hardboardplaat, te bekleden, om de randen heen.
Wit is dan niet handig... Dus zoek een gemêleerde grijze stof. Dan zie je evt vuil niet zo snel.
gimalala
Berichten: 83
Lid geworden op: wo 30 mar 2016, 22:08

Re: Afwerking binnenkant schuifdeur en achterdeuren



Bericht door gimalala »

dat had ik inderdaad ook bedacht, Maar zoals ik reeds aangaf, het metaal in zich is niet mooi bij onze bus. (en ik was niet van plan dat in de binnenkant over te spuiten).
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Afwerking binnenkant schuifdeur en achterdeuren



Bericht door gsm »

Ik heb de onderkant gelaten zoals het was. Dat kon omdat de overgang ter hoogte van het bed zit.
Wel heb ik het kunstof plaatje aan de onderkant van de achterdeuren vervangen door een houten plaatje en de bovenkant een hele plaat triplex op gezet met een gat er in voor de achterramen. Er zaten al ramen in maar die heb ik aan de binnenkant beplakt met zwarte folie en de grote van het blinderingsraampje aan de binnenkant open gelaten.
Ik kan daar een foto van plaatsen als je dat wil, dat zegt vaak meer dan beschrijven.
De schuifdeur heb ik een hele triplex plaat op gezet die redelijk strak tegen de rubbers aan zit als die dicht is waardoor je geen staal meer ziet van de deur
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
gimalala
Berichten: 83
Lid geworden op: wo 30 mar 2016, 22:08

Re: Afwerking binnenkant schuifdeur en achterdeuren



Bericht door gimalala »

Ik denk dat dat ongeveer hetzelfde is als ik wil doen Gsm,
Ik zit te denken aan een dunne triplex plaat, bekleed met het zelfde vilt als dat ik de rest wil doen,
Het vilt dan rondom net over de plaat slaan en vastschroeven, rondom net enkele mm vrij van de rubbers.

Inderdaad de onderkant achterdeuren boeit me ook niet zo veel. de bagage mag best tegen wat grijsblauw staal aan kijken...
leftlanebandit
Berichten: 456
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 18:56
Locatie: In The Middle Off Nowhere

Re: Afwerking binnenkant schuifdeur en achterdeuren



Bericht door leftlanebandit »

Ik heb de deuren bekleed met een polysterplaat met daarop schuimvinyl wat ook in de jachtbouw wordt gebruikt beide materialen zijn ongevoelig voor vocht wat bij deuren toch wel een must is want als het regent gaan die vast en zeker ook een keer open en het is ook nog geluiddempend en isolerend.
Plaats reactie