Draai plateau + voorstellen

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
Pieter5
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 26 mar 2017, 11:40

Draai plateau + voorstellen



Bericht door Pieter5 »

Hoi allemaal,
Ik ben Pieter en ben bezig een Renault master L2H2 om te bouwen naar een camper. Ik heb al veel op diverse sites aan informatie gevonden maar heb nog een extra vraag.
Ik wil draaiplateaus monteren onder de voorstoelen. Nu zie ik de prijs variëren tussen de 80 en 250 euro maar op boten sites zelfs prijzen van 25 euro. Heeft iemand hier ervaring mee is deze kwaliteit voldoende de prijs is wel erg laag. Een beetje las en zet werk is geen probleem om ze passend te maken. Dit zal toch moeten gebeuren aangezien er andere stoelen in komen.

Alvast bedankt
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19155
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Draai plateau + voorstellen



Bericht door Aloys »

Welkom Pieter!

Ik denk dat draaiplateaus voor auto's veel zwaarder zijn uitgevoerd dan die voor een boot.
Denk even aan wat er kan gebeuren bij een aanrijding met hoge snelheid; dan moet die stoel wel blijven staan!
Ook als je stevig remt of een noodstop maakt moet die stoel niet omvallen :D

Hetzelfde geldt voor sommige Heki-dakluiken: caravanluiken zijn goedkoper dan camperluiken. Want campers
kunnen hogere snelheden bereiken en als het mooi weer is, je raampjes staan open, dan worden die dakluiken
ook heel anders belast...
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Pieter5
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 26 mar 2017, 11:40

rdw en belastingdienst succes



Bericht door Pieter5 »

Vandaag met mijn bus naar de RDW voor een ombouw naar camper keuring. Positief dus meteen de bekende bpm berekening in een enveloppe en nu wachten op een nieuw kenteken.
Vraag mag ik op het huidige kenteken nog rijden? De rdw mevrouw had geen idee...
Maar ik wil graag aanstaande vrijdag op pad.
leftlanebandit
Berichten: 456
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 18:56
Locatie: In The Middle Off Nowhere

Re: Draai plateau + voorstellen



Bericht door leftlanebandit »

je mag met de camper rijden binnen de landsgrenzen van Nederland zolang je nog geen nieuw kenteken hebt.
Het kenteken bewijs is wel ingenomen maar niet ongeldig zolang je nog geen nieuw kenteken hebt.
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Draai plateau + voorstellen



Bericht door gsm »

Kijk wel even naar je verzekeringspapieren want vaak dat de auto op kenteken wordt verzekerd en dat bestaat niet meer, ik heb hem na de keuring op chassis nummer laten verzekeren en toen het nummerplaat bekend was weer op kenteken overgezet en dus gelijk als camper verzekerd want voorheen was het een grijskenteken.
Het is maar een tip
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
Appiecamp
Berichten: 709
Lid geworden op: zo 19 jun 2016, 20:25
Locatie: Groningen

Re: Draai plateau + voorstellen



Bericht door Appiecamp »

leftlanebandit schreef:je mag met de camper rijden binnen de landsgrenzen van Nederland zolang je nog geen nieuw kenteken hebt.
Het kenteken bewijs is wel ingenomen maar niet ongeldig zolang je nog geen nieuw kenteken hebt.
Dit klopt.
Was bij mij ook het geval.
Alleen binnen de landsgrenzen.
Ik heb de verzekering gebeld en het probleem met kenteken voor gelegd.
Gewoon verzekerd op het oude kenteken.
Bij de komst van de nieuwe platen weer een belletje en klaar.
Plaats reactie