Ik ben bang dat ik te zwaar word...
- jasper130181
- Berichten: 99
- Lid geworden op: wo 25 jan 2006, 0:19
- Locatie: Berlicum
Ik ben bang dat ik te zwaar word...
Ik ben lekker bezig met een buscamper l4h3
Nu ben ik een heel eind met bouwen
Alleen de kastdeuren afvalwatertank reservewiel en luifel moet er nog in
Maar zit nu zonder water zonder tafels stoelen bbq enz
Al op 2800 kg
Dan moeten wij er nog met zijn 5 in
Ik heb voor de meubels gebruik gemaakt van 12 mm populieren
Beplakt met hpl
Dit lijkt mij niet echt dunner te kunnen
Wat is een beetje gemiddeld bij dit type bus
Nu ben ik een heel eind met bouwen
Alleen de kastdeuren afvalwatertank reservewiel en luifel moet er nog in
Maar zit nu zonder water zonder tafels stoelen bbq enz
Al op 2800 kg
Dan moeten wij er nog met zijn 5 in
Ik heb voor de meubels gebruik gemaakt van 12 mm populieren
Beplakt met hpl
Dit lijkt mij niet echt dunner te kunnen
Wat is een beetje gemiddeld bij dit type bus
Het leven is meer dan werken alleen
Re: Ben bang dat ik te zwaar word
Beste,
Een L4H3 is best een zware en grote auto, deze weegt leeg rond de 2100 kg afhankelijk van het motortype. Een gemiddelde inbouw weegt al rap 700 kg, dus tot nu toe heb je dat redelijk goed gedaan. In een grote auto heb je veel plaatmateriaal nodig en dat weegt wat. Reken dan nog gas, water, brandstof, drank en eten, fietsen, keukengerei, kledij, enz... erbij en je komt al heel snel aan je limiet. Laten we het dan over geen 5 personen meer hebben. Indien je met 5 personen, hopelijk niet allemaal volwassen, wilt reizen zal er bijna niets anders op zitten dan het voertuig te laten homologeren op 3850 kg, bij een maxi chassis kan dit wel. Een grote stalen auto in combinatie met 5 personen is bijna niet haalbaar.
Ik heb een L4H2 met een complete en degelijke uitrusting en mijn rijklaar gewicht is 3200 kg, tanks vol en bestuurder 75 kg inbegrepen, verder leeg, maar voor slechts 2 pers. Bij vertrek voor een grote vakantie zitten wij ook aan de limiet soms iets boven de 3500kg, maar als de dieseltank van 125 L half leeg is lost het probleem zich zelf op. Of dat met een L4H3 met 5 pers zal lukken? ik denk het niet.
Joske
Een L4H3 is best een zware en grote auto, deze weegt leeg rond de 2100 kg afhankelijk van het motortype. Een gemiddelde inbouw weegt al rap 700 kg, dus tot nu toe heb je dat redelijk goed gedaan. In een grote auto heb je veel plaatmateriaal nodig en dat weegt wat. Reken dan nog gas, water, brandstof, drank en eten, fietsen, keukengerei, kledij, enz... erbij en je komt al heel snel aan je limiet. Laten we het dan over geen 5 personen meer hebben. Indien je met 5 personen, hopelijk niet allemaal volwassen, wilt reizen zal er bijna niets anders op zitten dan het voertuig te laten homologeren op 3850 kg, bij een maxi chassis kan dit wel. Een grote stalen auto in combinatie met 5 personen is bijna niet haalbaar.
Ik heb een L4H2 met een complete en degelijke uitrusting en mijn rijklaar gewicht is 3200 kg, tanks vol en bestuurder 75 kg inbegrepen, verder leeg, maar voor slechts 2 pers. Bij vertrek voor een grote vakantie zitten wij ook aan de limiet soms iets boven de 3500kg, maar als de dieseltank van 125 L half leeg is lost het probleem zich zelf op. Of dat met een L4H3 met 5 pers zal lukken? ik denk het niet.
Joske
Geniet met mate, eerder nu dan later.
JUMPER Joskes Undercover Motorhome voor Prettig Eerlijk Reizen
Citroën Jumper 3.0 L4H2 met VakCar (NL) inbouw (fietsen binnenin) ingeschreven als Kampeerwagen
JUMPER Joskes Undercover Motorhome voor Prettig Eerlijk Reizen
Citroën Jumper 3.0 L4H2 met VakCar (NL) inbouw (fietsen binnenin) ingeschreven als Kampeerwagen
Re: Ben bang dat ik te zwaar word
en bij controle is de weging inclusief inzittenden.!
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Ben bang dat ik te zwaar word
Zeker weten van wel! (bij controle onderweg, ik heb het niet over de RDW keuring)
Re: Ben bang dat ik te zwaar word
Beste,
Ik heb al een mobiele weging meegemaakt in NL, niemand mag uitstappen!!! Papieren afgeven en op het mobiele weegplatform rijden. Toen was alles OK voor mij, maar er stonden er al een paar aan de kant te bellen.
Joske
Ik heb al een mobiele weging meegemaakt in NL, niemand mag uitstappen!!! Papieren afgeven en op het mobiele weegplatform rijden. Toen was alles OK voor mij, maar er stonden er al een paar aan de kant te bellen.
Joske
Geniet met mate, eerder nu dan later.
JUMPER Joskes Undercover Motorhome voor Prettig Eerlijk Reizen
Citroën Jumper 3.0 L4H2 met VakCar (NL) inbouw (fietsen binnenin) ingeschreven als Kampeerwagen
JUMPER Joskes Undercover Motorhome voor Prettig Eerlijk Reizen
Citroën Jumper 3.0 L4H2 met VakCar (NL) inbouw (fietsen binnenin) ingeschreven als Kampeerwagen
Re: Ben bang dat ik te zwaar word
Die rijden toch ook mee dus wegen ook mee.intrudy schreef:dacht het niet!!!!
Wij zijn een keer in Zwitserland gewogen en ook daar moest iedereen blijven zitten.
Re: Ben bang dat ik te zwaar word
Even kort door de bocht. Dat ga je niet redden met 5 personen met al je zooi. Ik heb ook een L4H3 Ducato 3.0 ltr en ik zit met 2 perosonen al op het randje
Re: Ben bang dat ik te zwaar word
Gewoon rijden zonder water zonder gas en zonder diesel .
Sorry hoor maar dat gewicht iederer keer welkom bij de club .
Sorry hoor maar dat gewicht iederer keer welkom bij de club .
- seth_space
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
- Locatie: Brabant
Re: Ben bang dat ik te zwaar word
Helium in de tanks doen?
Scheelt al weer snel een paar gram
Scheelt al weer snel een paar gram
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
- de Jonckheer
- Berichten: 12663
- Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
- Locatie: Berkhout
Re: Ik ben bang dat ik te zwaar word...
De kans dat je met welk type camper dan ook met 5 personen plus bagage onder de 3,5 ton kan blijven is zeer klein. Beter het C1 rijbewijs halen (of beter nog C want de kosten daarvan kun je van de belasting aftrekken) en de bus opwaarderen naar 3850 of, indien dat mogelijk is, naar 4250 kg.
- jasper130181
- Berichten: 99
- Lid geworden op: wo 25 jan 2006, 0:19
- Locatie: Berlicum
Re: Ik ben bang dat ik te zwaar word...
Ik ben er ook bang voor !
ik heb denk ik niet veel te zwaar gebouwd heb
Dat opwaarderen hoe kan ok nagaan of dat mogelijk is
Het is een Peugeot boxer l4h3 2011
En hoe zit het dan met tol en snelheid
ik heb denk ik niet veel te zwaar gebouwd heb
Dat opwaarderen hoe kan ok nagaan of dat mogelijk is
Het is een Peugeot boxer l4h3 2011
En hoe zit het dan met tol en snelheid
- Bijlagen
-
- IMG_4054.JPG (119.15 KiB) 1252 keer bekeken
-
- IMG_4053.JPG (96.2 KiB) 1252 keer bekeken
Het leven is meer dan werken alleen
Re: Ik ben bang dat ik te zwaar word...
Ik heb de vraag bij VW neergelegd hoe mijn Crafter naar hoger gewicht opgewaardeerd kan worden. Zij hebben de vraag weer naar een Duitse afdeling doorgezet en zeiden al dat het antwoord tot wel 3 maanden op zich kan laten wachten. Tussen de regels door las ik al dat ze waarschijnlijk andere software, vering/dempers, achteras en nog wat zaken zouden monteren. Uiteraard alles door de dealer gemonteerd. Zeker op die dempers zit ik niet te wachten omdat ik er Koni met luchtveren onder wil zetten, een aanpassing die op zichzelf in het verder meestal strenge Duitsland genoeg is om een auto als deze op 3850kg te krijgen.
Is bij het RDW dan een rijtest noodzakelijk, of hebben ze in alle gevallen de zegen van de fabrikant noodzakelijk?
Is bij het RDW dan een rijtest noodzakelijk, of hebben ze in alle gevallen de zegen van de fabrikant noodzakelijk?