Stoelen Renault Espace

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Remko Nederveld
Berichten: 4
Lid geworden op: do 16 mar 2017, 22:54

Stoelen Renault Espace



Bericht door Remko Nederveld »

Een vraagje
Ik wil Renault espace stoelen met Rail gebruiken, op deze stoelen zit standaard een veiligheidsriem
Komt de hij hiermee door de keuring?


Remko
Gebruikersavatar
annoh
Berichten: 1875
Lid geworden op: za 18 aug 2012, 22:05
Locatie: St. Jacobiparochie
Contacteer:

Re: Stoelen Renault Espace



Bericht door annoh »

Indien jij aan de RDW kan aantonen dat niet alleen de stoelen maar ook de bevestiging van de stoelen aan de auto voldoen aan de wet- en regelgeving dan is het een fluitje van een cent.
Gebruikersavatar
Dirk2501
Berichten: 28
Lid geworden op: do 29 dec 2016, 21:16

Re: Stoelen Renault Espace



Bericht door Dirk2501 »

Dat houdt in dat je certificaten moet overleggen.
Maar zet je de stoelen met de rug tegen de zijkant worden ze wel als Zitplaatsen tijdens het rijden goedgekeurd, mits je auto van voor 2012 is.
Wie niet vraagt.... Denkt dat ie alles weet...
Gebruikersavatar
annoh
Berichten: 1875
Lid geworden op: za 18 aug 2012, 22:05
Locatie: St. Jacobiparochie
Contacteer:

Re: Stoelen Renault Espace



Bericht door annoh »

Is het, vanuit veiligheid bezien, verstandig om zetels met leuning tegen camperwand te plaatsen? Gebruik je geen gordels dan loop je het risico door de voorruit het voertuig te verlaten bij botsing.

Gebruik je wel gordels dan worden de krachten op het lichaam bij botsing op een zodanige manier over gebracht dat dat ten koste zou gaan aan je gezondheid.
Gommel
Berichten: 518
Lid geworden op: do 29 aug 2013, 17:21

Re: Stoelen Renault Espace



Bericht door Gommel »

Verstandig is het zeker niet, maar om de zitplaatsen op kenteken te krijgen wel een prima (tijdelijke) oplossing.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51263
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Stoelen Renault Espace



Bericht door Kroppie »

als een stoel met gordels in een renault, goedgekeurd is , waarom zou die in een andere auto dan afgekeurd worden.? , mits de stoel in de andere auto goed vast zit natuurlijk .

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
annoh
Berichten: 1875
Lid geworden op: za 18 aug 2012, 22:05
Locatie: St. Jacobiparochie
Contacteer:

Re: Stoelen Renault Espace



Bericht door annoh »

Verstandig is het zeker niet, maar om de zitplaatsen op kenteken te krijgen wel een prima (tijdelijke) oplossing
Ik begrijp niet wat je hier mee bedoelt. Verschillende RDW keuring stations nemen foto's van het voertuig om verandering daarna tegen te gaan. Bedenk ook dat diverse verzekerings maatschappijen aangeven dat ze wellicht niet uit gaan betalen bij gebruik van niet gecertificeerde constructies. Daarbij wordt beroep gedaan op het feit dat het voertuig niet meer voldoet aan voertuigenreglement.
als een stoel met gordels in een renault, goedgekeurd is , waarom zou die in een andere auto dan afgekeurd worden.? , mits de stoel in de andere auto goed vast zit natuurlijk .
Je moet aantonen, aan de RDW, dat de bevestiging deugdelijk is. Overhandiging van een berekening is meestal niet voldoende.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80383
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Stoelen Renault Espace



Bericht door Dafluc »

Als je de originele rails van de stoel in de originele gaten schroeft lijkt het me geen probleem.
Zijdelings geplaatste zitplaatsen komen bij campers met een bouwjaar tot 21 juli 2013 op kenteken.
Daarna mocht het niet meer.
Hoe je ze in de praktijk gebruikt is dan weer een kwestie van gezond verstand.
Maar daar ging het hier niet over.
Afbeelding
Gebruikersavatar
annoh
Berichten: 1875
Lid geworden op: za 18 aug 2012, 22:05
Locatie: St. Jacobiparochie
Contacteer:

Re: Stoelen Renault Espace



Bericht door annoh »

Het klopt, je moet originele bouten in de originele gaten van rails en auto doen.

Ik kan me zo voorstellen dat alleen een Renault Espace originele gaten voor Renault stoelen heeft. TS geeft niet aan om welke auto het gaat.
Remko Nederveld
Berichten: 4
Lid geworden op: do 16 mar 2017, 22:54

Re: Stoelen Renault Espace



Bericht door Remko Nederveld »

De stoelen worden geplaatst in een Ford Transit, ik wil de stoelen als ze ingeklapt zijn als een tafel, gebruiken als voeteneind van het bed, een soort slaapbank.
Gebruikersavatar
annoh
Berichten: 1875
Lid geworden op: za 18 aug 2012, 22:05
Locatie: St. Jacobiparochie
Contacteer:

Re: Stoelen Renault Espace



Bericht door annoh »

Ik ken de Ford Transit niet heel goed. Gemakshalve ga ik er van uit dat er geen bevestigingspunten zijn voor Renault Espace rails en stoelen.
Remko Nederveld
Berichten: 4
Lid geworden op: do 16 mar 2017, 22:54

Re: Stoelen Renault Espace



Bericht door Remko Nederveld »

Nee dat klopt!
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80383
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Stoelen Renault Espace



Bericht door Dafluc »

Meest recente voorbeeld hier is dat van Audi stoelen in een Ducato: in dit topic.
Zullen ook geen Audi gaten in een Fiat zitten. Toch lukt het.
Misschien gewoon even navragen bij de RDW zelf. Meestal krijg je netjes een antwoord.
Afbeelding
Gebruikersavatar
annoh
Berichten: 1875
Lid geworden op: za 18 aug 2012, 22:05
Locatie: St. Jacobiparochie
Contacteer:

Re: Stoelen Renault Espace



Bericht door annoh »

Ongeveer twee-wekelijks en al meer dan een jaar heb ik contact, niet alleen telefonisch, met de RDW juist hierover. Omdat het soms ingewikkelde zaken betreft komen ze ook bij mij thuis. Het gaat o.m. over niet originele stoelen, aanpassen voertuigen, aanpassen rails systemen, draaischijven, testen en over hoe je zaken aan de RDW moet aandragen. Mijn bijdrage aan dit topic baseer ik op de info die ik rechtstreeks van de RDW gekregen heb.
Plaats reactie