Interstar L1H1 zelfbouwproject

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
Mechtild H
Berichten: 28
Lid geworden op: wo 01 feb 2017, 20:11

Re: Ford Transit en vastbed dwars



Bericht door Mechtild H »

Bedankt maar ik zie alleen zonder vast bed via deze link.
Als nog meer mensen een mooie foto hebben van hun zelfbouw met een h1l1 mét vast bed, dan zou ik dat erg leuk vinden.
Toedeledoki

Re: Ford Transit en vastbed dwars



Bericht door Toedeledoki »

Bed in een nieuw type Ducato (vanaf 2006) is max 195cm lang. Breed kun je kiezen voor 120 of 140. Past beide.
lazise1973
Berichten: 214
Lid geworden op: wo 18 apr 2012, 2:32
Locatie: Veldhoven

Re: Ford Transit en vastbed dwars



Bericht door lazise1973 »

Ik heb in onze Transit van 2010 een dwarsbed gemaakt van 1,82 m voor tot 1,85m achter.
Je moet dan het bed net boven de horizontale balken aan de zijkanten maken.
Ter hoogte van hoofd en voeten eind is er geïsoleerd met 1 cm extreme en daarop een triplexplaat van ongeveer 5 mm .
Op mijn bouwverslag staan foto's
Staat nog er ergens op deze site, op pagina 9:
Zelfbouwcamper Ford Transit:gerardvanhout@blogspot.com





Groetjes Gerard
Mechtild H
Berichten: 28
Lid geworden op: wo 01 feb 2017, 20:11

Re: Ford Transit en vastbed dwars



Bericht door Mechtild H »

Bedankt Gerard, precies lang genoeg, wij zijn namelijk niet zo groot. Mag ik weten hoe hoog die horizontale balk zit? Omdat wij een h1 willen ben ik benieuwd hoeveel ruimte er boven ons hoofd overblijft.
Ik ga op zoek naar jouw verslag . Ik ben erg benieuwd.
lazise1973
Berichten: 214
Lid geworden op: wo 18 apr 2012, 2:32
Locatie: Veldhoven

Re: Ford Transit en vastbed dwars



Bericht door lazise1973 »

Dat weet ik niet precies, ik denk ongeveer op 90 cm van de vloer .
Mijn bus staat momenteel in de winterstalling maar over een paar weken kan ik het nameten.

groetjes Gerard
Toedeledoki

Re: Ford Transit en vastbed dwars



Bericht door Toedeledoki »

Realiseer je je wel dat áls je voor een Ford kiest van na 2005 dat de kans dan groot is dat je de beruchte 2.2 motor treft. (Daar staat het halve forum hier zo ongeveer vol over)

Ook mogen Fordjes graag roesten. (De Ducato tot 2006 ook nog wel trouwens, vooral aan de onderkant bij de dorpels). Vanaf 2006 is roest geen issue meer bij de Ducato's.

Ook de Ducato's, Jumpers en Boxers na 2006 kunnen uitgerust zijn met de 2.2 motor van Ford. Deze zou ik laten staan...
Toedeledoki

Re: Ford Transit en vastbed dwars



Bericht door Toedeledoki »

De vraag nog eens doorgelezen:

Jouw wensen zijn ook mogelijk in een Renault Master. Dus die kun je ook op het verlanglijstje zetten. Net als de Opel Movano en Nissan Interstar. Zijn allemaal dezelfde bussen.
AadenAnke
Berichten: 13290
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Ford Transit en vastbed dwars



Bericht door AadenAnke »

Een L2H2 best groot? Persoonlijk lijkt mij dat erg klein om met zijn tweeën hele dagen in en rond te bivakkeren. Om mee te rijden is het ook een kleintje, voor mij dan!

Gr. Aad
Gebruikersavatar
travelscout
Berichten: 2898
Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
Locatie: Barendrecht

Re: Ford Transit en vastbed dwars



Bericht door travelscout »

Een L2H2 best groot? Persoonlijk lijkt mij dat erg klein om met zijn tweeën hele dagen in en rond te bivakkeren.
Zie het positief: Het is de ideale manier, om elkaar goed te leren kennen.

Overigens is er met die 2.2 TDCI verder weinig mis zolang die maar niet in een camper zit of zat.
Over buscampers waren er toch geen klachten met deze motor?
Er zijn er erg veel van geproduceerd en dus zullen er uiteraard meer klachten zijn.
TS. heeft het echter over een zelf om te bouwen transit bus.
Persoonlijk heb ik met name voor een kleine buscamper, alleen maar bezwaar tegen een achterwielaandrijver.
Gelukkig zijn er meer voorwiel aandrijvers.

Overigens, dwarsslapen kan ook nog door een uitbouw te maken op de plaats waar linksachter, een zijraam gemonteerd kan zijn.
Immers, bij een uitbouw rechtachter zou bij een L1/L2 de schuifdeur blokkeren.
Je zult tevens rekening moeten houden met de hoogte van je bed/matras etc.
Mede-forummer Marius HRL heeft zo´n uitbouw op zijn buscamper.
Zie ook hier:
http://vantastique.bekijknu.nl/p/uitbou ... t-bed-7395
Paul.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80426
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Ford Transit en vastbed dwars



Bericht door Dafluc »

Als ik nog kan kiezen, dan zou ik niet zo eigenwijs zijn om net die motor te pakken waar anderen een hoop ellende door hebben.
Afbeelding
Mechtild H
Berichten: 28
Lid geworden op: wo 01 feb 2017, 20:11

Re: Ford Transit en vastbed dwars



Bericht door Mechtild H »

Ik ben gelukkig niet eigenwijs en zet alles wat ik nu aan informatie van jullie of ergens anders vandaan kan halen op een rij en maak in alle rust een keuze. Ik ben er nu ook achter dat je erg veel bpm moet gaan afdragen als je een bus neemt die jong is. Die tabel eens goed bekeken. Ik heb alle tijd om de voor ons beste bus te kiezen. Dus ben blij met al jullie info.
Het enige wat ik echt wil is een dwars bed, géén hoge of lange bus (we houden nl nog steeds zielsveel van elkaar) en een bus die niet al te veel ellende veroorzaakt qua reparatiekosten.
Ook zou ik het leuk vinden om nog meer foto's van indelingen te zien van een h1l1 bus met dwars bed.
groetjes en bedankt
Mechtild
Mechtild H
Berichten: 28
Lid geworden op: wo 01 feb 2017, 20:11

Re: Ford Transit en vastbed dwars



Bericht door Mechtild H »

Gisteren gereden in een Nissan Interstar, ik had er nog nooit van gehoord maar wat reed die lekker. Hij was iets langer maar daar merkte ik niets van en de hoogte was prima H1. Voelde erg ruim want het tussenschot was er al uitgehaald. Kon ik goed zien hoe hij zou kunnen worden. Het is een oudje maar van de eerste eigenaar. Leuke prijs en geen bpm. Ik denk voor een eerste camper, prima om mee te beginnen. Kan ik later nog altijd een schoolbus kopen :-B.
Heeft iemand al eens een vast bed van 180 ingebouwd in zo'n Nissan, want tussen de aftimmering kwam ik op 174 cm. Ik hoop dat er nog 6 cm bij te ritselen is.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80426
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Ford Transit en vastbed dwars



Bericht door Dafluc »

Hou er ook rekening mee dat je in een camper minimaal 1.70 hoogte moet hebben. Als de bus dat niet heeft moet er een hefdakje op.
Die zijn er vanaf maat 90 bij 1 meter. Zonder stahoogte geen kwarttarief. Dus een uitgave waar je meteen tegenaan loopt. Tenzij de bus een verhoogd dak heeft.
Afbeelding
puk2
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 12 mei 2014, 20:24

Re: Ford Transit en vastbed dwars



Bericht door puk2 »

Nissan interstar l1h1 met dak verhoging zelf gemaakt van aluminium plaat 5mm
bed breedte 120cm t.p.v. nis 10mm xtrem

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Renault master l2h2
bed breedte 140cm t.p.v. nis 10mm xtrem

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie