Interstar L1H1 zelfbouwproject
- Atoz
- Berichten: 5451
- Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
- Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa
Re: Ford Transit en vastbed dwars
@kampo
Zie ik het goed dat de uitlaat ongeveer 80cm lang is en dat de demper in het midden zit?
En dat de volledige uitlaat in 1 'vloeiende' beweging naar beneden loopt.
Als het zo moet weet ik eindelijk hoe ik de demper moet monteren.
Maar ik gebruik wel de originele (Russische) dieseltank omdat ik daar ook een buitenplek voor had om ze tussen de kantine en mijn koffer te monteren.
Vraag is natuurlijk of de ts ze zelf wil gaan monteren
Zie ik het goed dat de uitlaat ongeveer 80cm lang is en dat de demper in het midden zit?
En dat de volledige uitlaat in 1 'vloeiende' beweging naar beneden loopt.
Als het zo moet weet ik eindelijk hoe ik de demper moet monteren.
Maar ik gebruik wel de originele (Russische) dieseltank omdat ik daar ook een buitenplek voor had om ze tussen de kantine en mijn koffer te monteren.
Vraag is natuurlijk of de ts ze zelf wil gaan monteren
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: wo 01 feb 2017, 20:11
Re: Ford Transit en vastbed dwars
Bedankt voor alle tips.
Ik kan alles nog bedenken en invullen. De bus is nog leeg. Het enige wat vast staat is dat de bestuurdersstoel niet gaat draaien, passagiersstoel wel. Dat we in de cabine 15 cm hoger zitten dan in het campergedeelte.
Ik ga er inderdaad een plekje voor reserveren en misschien wel meteen erin laten bouwen, hefdak was goedkoper dan gepland en als we de rest ook een beetje slim aanpakken moet het wellicht lukken. Ik heb een budget van ongeveer 5000 euro en daar gaat het dak en een raam van zo"n 1150 af. Dus nog 3850 euro over. Isolatie en dreunplaten heb ik al.
Ik heb op mijn dak plek voor evt 3 panelen, vooralsnog gaan er 2 flexibele panelen van 100 wp op.
Ik zal als de bus terug is wat foto's plaatsen.
Ik kan alles nog bedenken en invullen. De bus is nog leeg. Het enige wat vast staat is dat de bestuurdersstoel niet gaat draaien, passagiersstoel wel. Dat we in de cabine 15 cm hoger zitten dan in het campergedeelte.
Ik ga er inderdaad een plekje voor reserveren en misschien wel meteen erin laten bouwen, hefdak was goedkoper dan gepland en als we de rest ook een beetje slim aanpakken moet het wellicht lukken. Ik heb een budget van ongeveer 5000 euro en daar gaat het dak en een raam van zo"n 1150 af. Dus nog 3850 euro over. Isolatie en dreunplaten heb ik al.
Ik heb op mijn dak plek voor evt 3 panelen, vooralsnog gaan er 2 flexibele panelen van 100 wp op.
Ik zal als de bus terug is wat foto's plaatsen.
- Atoz
- Berichten: 5451
- Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
- Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa
Re: Ford Transit en vastbed dwars
Vergeet niet dat als je verwarming draaien moet, je minder zonneschijn en dan ook nog een extra verbruiker, de verwarming, hebt.
Liever drie dan twee dus als je toch de plek hebt.
Liever drie dan twee dus als je toch de plek hebt.
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Re: Ford Transit en vastbed dwars
Hey Mechtild, misschien interpreteer ik je zin fout, bedoel je dat het raam 1150€ euro is, dat lijkt me wel heel duur. of is het hefdak daar ook bij?Mechtild H schreef: daar gaat het dak en een raam van zo"n 1150 af. Dus nog 3850 euro over.
Re: Ford Transit en vastbed dwars
Hallo Mechtild
Kan je de titel Ford Transit niet wijzigen in "Interstar L1H1 zelfbouwproject" ?
of iets dergelijks.
Kan je de titel Ford Transit niet wijzigen in "Interstar L1H1 zelfbouwproject" ?
of iets dergelijks.
Groeten Kampo
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: wo 01 feb 2017, 20:11
Re: Ford Transit en vastbed dwars
Sam, het is voor verhoogd dak én een raam. Anders was het inderdaad erg duur.
Ik heb een begroting gemaakt en het gaat krap worden als je alles nieuw koopt, maar ik ben ook iemand van het jezelf niet rijk rekenen dus waarschijnlijk ga ik het wel redden. Dan heb ik een oude fietsdrager van mijn moeder op de trekhaak (beetje lastig maar voorlopig moet het maar zo), maar wel een lekker bedje, fijn keukenblokje en twee zonnepanelen op het dak. en ik moet als de bus terug is, echt aan de slag omdat we in augustus op vakantie willen.
En Kampo, ik zou het wel willen maar weet jij hoe? Ik kan nergens vinden hoe de titel te veranderen.
Ik heb een begroting gemaakt en het gaat krap worden als je alles nieuw koopt, maar ik ben ook iemand van het jezelf niet rijk rekenen dus waarschijnlijk ga ik het wel redden. Dan heb ik een oude fietsdrager van mijn moeder op de trekhaak (beetje lastig maar voorlopig moet het maar zo), maar wel een lekker bedje, fijn keukenblokje en twee zonnepanelen op het dak. en ik moet als de bus terug is, echt aan de slag omdat we in augustus op vakantie willen.
En Kampo, ik zou het wel willen maar weet jij hoe? Ik kan nergens vinden hoe de titel te veranderen.
Laatst gewijzigd door Mechtild H op wo 12 apr 2017, 11:55, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: wo 01 feb 2017, 20:11
Re: Ford Transit en vastbed dwars
Verwarmen kon toch niet zonder dat je aan de paal staat? Nu raak ik inOn4bgc schreef:Vergeet niet dat als je verwarming draaien moet, je minder zonneschijn en dan ook nog een extra verbruiker, de verwarming, hebt.
Liever drie dan twee dus als je toch de plek hebt.
Interstar L1H1 zelfbouwproject
Je kunt toch gewoon bij het eerstvolgende bericht de titel aanpassen?
Het veldje "Onderwerp" waar standaard "Re: <de oude titel>" staat...
<edit>
Hmmm, dus niet. Alleen voor dit ene bericht. Misschien kun je je eerste bericht aanpassen?
</edit>
Het veldje "Onderwerp" waar standaard "Re: <de oude titel>" staat...
<edit>
Hmmm, dus niet. Alleen voor dit ene bericht. Misschien kun je je eerste bericht aanpassen?
</edit>
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: wo 01 feb 2017, 20:11
Re: Interstar L1H1 zelfbouwproject
De bus weer terug van Atrion, best wel heftig om je bus te laten scalperen. Wat als het niet mooi wordt. Maar het valt me mee. De ruimte binnen is lekker en ik kan heel ruim staan nu. En van buiten is de 'puist'op de dak niet al te opzichtig. Het heeft wel wat. Ook het ram is bescheiden van formaat.
Komend weekend gaan we dan eindelijk beginnen met de dreunplaten en X-trem. Dat gaat nog een karweitje worden vanwege de hoekjes, randjes etc. Als iemand nog tips heeft, welkom.
Hieronder een aantal foto's van de vaste verhoging en het raam. [attachment=0]
Komend weekend gaan we dan eindelijk beginnen met de dreunplaten en X-trem. Dat gaat nog een karweitje worden vanwege de hoekjes, randjes etc. Als iemand nog tips heeft, welkom.
Hieronder een aantal foto's van de vaste verhoging en het raam. [attachment=0]
- Bijlagen
-
- verhoging binnenkant.jpg (173 KiB) 1237 keer bekeken
Re: Interstar L1H1 zelfbouwproject
Inderdaad een puist op zijn kop Maar je bent goed vertrokken.
Ik zou nog even met de antiroestverf rondgaan op al de plaatsen waar ze hebben zitten knoeien, snijden, boren, pluggen. Alle blank metaal moet minstens 2 lagen. Ook stofzuigen ! Geen enkele metaalbraam mag blijven liggen in de holle ruimten of op de vloer.
Zelf even een waterdichtheidsinspectie doen. Rustig rondgaan met een vergrootglas.
Bijklussen waar nodig.
Ik zou nog even met de antiroestverf rondgaan op al de plaatsen waar ze hebben zitten knoeien, snijden, boren, pluggen. Alle blank metaal moet minstens 2 lagen. Ook stofzuigen ! Geen enkele metaalbraam mag blijven liggen in de holle ruimten of op de vloer.
Zelf even een waterdichtheidsinspectie doen. Rustig rondgaan met een vergrootglas.
Bijklussen waar nodig.
Groeten Kampo
Re: Interstar L1H1 zelfbouwproject
Reken er maar op dat Atrion niet prutst. Dat zijn echt wel vakmensen. En die hebben dit soort operaties al 100 keer (of meer) gedaan.
Als je goed kijkt dan zie je ook dat de snede in het dak aan de binnenkant zit. Zeker 5 cm binnen de polyester rand. Dit wordt dus niet nat door regen etc. Natuurlijk zijn ze er wel even met een kwastje met primer bij langs gegaan. Beetje condens zou er altijd op kunnen komen.
Volgens mij zitten de beugels waar het geheel mee vastzit ook allemaal aan de binnenkant.
Veel mensen doen neerbuigend over deze manier van verhogen. Maar ik vind het voor een L1H1 bus de ideale oplossing. Wij hadden in onze vorige H1 bus een hefdak. (Feitelijk is dit de schaal van een hefdak). Dat deden wij eigenlijk nooit open.
De tip van het stofzuigen is niet verkeerd. Alhoewel ze dat daar ook vast wel gedaan hebben. (Ze vangen de spanen sowieso zo veel mogelijk op). Je zou ook nog een paar bussen ML (Tectyl) in de holle ruimtes kunnen spuiten nu je overal nog zo mooi bij kunt. Vooral onderaan waar de gaten zitten voor de bumpers en de stootstrips willen deze bussen graag roesten.
Je kunt deze "puist" nog heel mooi camoufleren door er een paar goedkope dakdragers naast te zetten. Dan valt de bult bijna niet meer op.
(Best Carstyling Lelystad)
Als je goed kijkt dan zie je ook dat de snede in het dak aan de binnenkant zit. Zeker 5 cm binnen de polyester rand. Dit wordt dus niet nat door regen etc. Natuurlijk zijn ze er wel even met een kwastje met primer bij langs gegaan. Beetje condens zou er altijd op kunnen komen.
Volgens mij zitten de beugels waar het geheel mee vastzit ook allemaal aan de binnenkant.
Veel mensen doen neerbuigend over deze manier van verhogen. Maar ik vind het voor een L1H1 bus de ideale oplossing. Wij hadden in onze vorige H1 bus een hefdak. (Feitelijk is dit de schaal van een hefdak). Dat deden wij eigenlijk nooit open.
De tip van het stofzuigen is niet verkeerd. Alhoewel ze dat daar ook vast wel gedaan hebben. (Ze vangen de spanen sowieso zo veel mogelijk op). Je zou ook nog een paar bussen ML (Tectyl) in de holle ruimtes kunnen spuiten nu je overal nog zo mooi bij kunt. Vooral onderaan waar de gaten zitten voor de bumpers en de stootstrips willen deze bussen graag roesten.
Je kunt deze "puist" nog heel mooi camoufleren door er een paar goedkope dakdragers naast te zetten. Dan valt de bult bijna niet meer op.
(Best Carstyling Lelystad)
Re: Interstar L1H1 zelfbouwproject
Nou neerbuigend doe ik enkel uit respect voor het project van Mechtild
Blind vertrouwen heb ik zelfs niet in mijn eigen. Dus ik behoor tot de kleine groep die nog controleert.
Blind vertrouwen heb ik zelfs niet in mijn eigen. Dus ik behoor tot de kleine groep die nog controleert.
Laatst gewijzigd door kampo op do 20 apr 2017, 9:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten Kampo
- Gerard Exis
- Berichten: 1690
- Lid geworden op: zo 06 mei 2007, 22:27
- Locatie: Roemenie
- Contacteer:
Re: Interstar L1H1 zelfbouwproject
Nog even terug komen op de verwarming, waarom wordt er gekozen voor luchtverwarming ? Mij lijkt waterverwarming een stuk beter, gelijk heet water voor de douche en de motor ook voorverwarmd.
Ben benieuwd want ik heb het plan om een waterverwarming in de Ducato te plaasten.
Ben benieuwd want ik heb het plan om een waterverwarming in de Ducato te plaasten.
Groeten Gerard.
Mercedes 1017 4x4 en Ducato camperbus.
Mercedes 1017 4x4 en Ducato camperbus.