Gimalala's L3H2 buscamper project

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8866
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Gimalala's L3H2 buscamper project



Bericht door kampo »

Het gaat hier in eerste instantie om de indeling en het comfort van zo een zithoek.
Het voordeel bij de indeling van Joske is dat je de beschikbare ruimte maximaal gaat gebruiken.
Je krijgt er voor de prijs van 2 draaiplateaus een kleine meter leefruimte bij.
Door 2 zitplaatsen bij te maken krijg je er 4.
De rijzetels zitten redelijk goed en staan lekker ver uit elkaar.
Het zicht door de ramen van de cockpit krijg je er gratis bij.
De kou van de voorruit heb je natuurlijk, maar enkel in het winterseizoen en als je daar geen verwarming hebt.
Ideaal zou het zijn als je behalve aan tafel zitten eten of lezen ook languit op die duobank zou kunnen gaan liggen.
Groeten Kampo
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5451
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Gimalala's L3H2 buscamper project



Bericht door Atoz »

En laat mij nu net een rugprobleem hebben zodat ik een zitbank zonder kussens prefereer... Zitvlak en leuning zijn dus plaatmateriaal. Het idee er achter was redelijk eenvoudig, ik zat thuis bij voorkeur op een houten keukenstoel zonder kussentje.
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8866
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Gimalala's L3H2 buscamper project



Bericht door kampo »

Eeuh ?
En wat is je advies voor Gimalala ?
Groeten Kampo
Gebruikersavatar
joske501
Berichten: 1316
Lid geworden op: di 19 dec 2006, 19:38
Locatie: Oostduinkerke B

Re: Gimalala's L3H2 buscamper project



Bericht door joske501 »

Geen banken er in maken maar er 4 oude keukenstoelen in zetten. :lol:

Joske
Geniet met mate, eerder nu dan later.

JUMPER Joskes Undercover Motorhome voor Prettig Eerlijk Reizen
Citroën Jumper 3.0 L4H2 met VakCar (NL) inbouw (fietsen binnenin) ingeschreven als Kampeerwagen
gimalala
Berichten: 83
Lid geworden op: wo 30 mar 2016, 22:08

Re: Gimalala's L3H2 buscamper project



Bericht door gimalala »

Dat gaan we zeker niet doen, die keukenstoelen.

Maar dankzij de tips en adviezen, ga ik wel extra aandacht aan de banken besteden.
Het zal niet zo luxe worden zoals Joske heeft, maar ik wil wel serieus nadenken over hoogte, diepte, en hoek.
tevens ook over het materiaal van de kussens. (mijn ervaring met autostoelen en motorzadels is dat te zacht niet prettig is)

De reden dat wij voor deze indeling willen gaan, is dat het naar onze mening veel ruimtelijker is.
Gebruikersavatar
L4H3
Berichten: 1133
Lid geworden op: zo 02 okt 2016, 17:44
Locatie: Emmen

Re: Gimalala's L3H2 buscamper project



Bericht door L4H3 »

gimalala schreef:is)

De reden dat wij voor deze indeling willen gaan, is dat het naar onze mening veel ruimtelijker is.
Helemaal mee eens. Wij hebben ook lang zitten denken hoe wel en nog meer hoe niet. Wij vinden de meeste buscampers veel te bekrompen omdat het wc hok midden in de camper zit. Hierdoor sta je tijdens koken klem tussen aanrecht en wc deur half klem. Ook het pad in het midden vinden we te smal. Vandaar dat het pad in het midden bij ons 65 cm is. lekker ruim. Sommige vinden het een tekortkoming geen WC maar we staan toch altijd op een camping. Dus pissen doen we daar wel. En voor nood staat er een potti pot onder het bankje voor de nachtelijke noodgevallen. En dat is dan alleen maar voor een plasje want poepen heb ik in mijn hele leven nog nooit snachts gedaan. Ook willen we niet op de stoelen van de auto zitten. Zit niet lekker en je kan er niet op chillen. Oke je bent extra ruimte kwijt. Maar het is het een of het ander. Zo willen we ook de fietsen niet achterop de bus maar in de bus. Ook hebben we kleine ramen. lijkt misschien niet al te mooi maar na 3 inbraken ben je het wel zat. Zuuk6 met je keuze. Achteraf kan je pas zeggen of al je keuzes goed zijn geweest.
One life. Live it.

De zelfbouw van onze camper: viewtopic.php?t=8456989&hilit=ombouw+l4h3+lifepo4
Gebruikersavatar
joske501
Berichten: 1316
Lid geworden op: di 19 dec 2006, 19:38
Locatie: Oostduinkerke B

Re: Gimalala's L3H2 buscamper project



Bericht door joske501 »

Beste,

Op advies namen wij twee verschillende densiteiten voor rug en zitvlak, VC35H voor de rug en VC46H voor het zitvlak, en we zijn daar uiterst tevreden van.
http://www.vrijdaghs.be/nl/

Joske
Geniet met mate, eerder nu dan later.

JUMPER Joskes Undercover Motorhome voor Prettig Eerlijk Reizen
Citroën Jumper 3.0 L4H2 met VakCar (NL) inbouw (fietsen binnenin) ingeschreven als Kampeerwagen
Gebruikersavatar
joske501
Berichten: 1316
Lid geworden op: di 19 dec 2006, 19:38
Locatie: Oostduinkerke B

Re: Gimalala's L3H2 buscamper project



Bericht door joske501 »

L4H3 schreef: Wij vinden de meeste buscampers veel te bekrompen omdat het wc hok midden in de camper zit. Hierdoor sta je tijdens koken klem tussen aanrecht en wc deur half klem. Ook het pad in het midden vinden we te smal. Vandaar dat het pad in het midden bij ons 65 cm is. lekker ruim.
En precies daarom doe je aan zelfbouw, en zelfs met mijn douche toiletruimte van 80 cm breed in het midden van de auto en een keukenblok van 45 cm diep heb ik nog een middengang van 59 cm breed, iets minder ruim maar als je 65 cm lekker ruim vindt ben ik meer dan tevreden. :D

L4H3 schreef: Sommige vinden het een tekortkoming geen WC maar we staan toch altijd op een camping. Dus pissen doen we daar wel. En voor nood staat er een potti pot onder het bankje voor de nachtelijke noodgevallen.
Ieder zijn mening natuurlijk maar zonder toilet en douche mogelijkheid kan je bijna niet van een motorhome spreken.
L4H3 schreef: Zo willen we ook de fietsen niet achterop de bus maar in de bus.
Mijn 2 volwaardige fietsen staan ook binnenin en kunnen zonder enige plooi- of demontage gebeuren weg geborgen en uitgenomen worden. Deze staan achteraan in de breedte opgesteld tussen de achterdeuren en een volledige afgesloten wand t.o.v. de leefruimte, hierdoor is de inbraakmogelijkheid via achterzijde bijna onbestaande.
L4H3 schreef: Ook hebben we kleine ramen. lijkt misschien niet al te mooi maar na 3 inbraken ben je het wel zat.
Ook wij kozen voor kleine ramen om in inklimming bij inbraak te bemoeilijken en op alle deuren extra sloten met sleutel.

Joske
Geniet met mate, eerder nu dan later.

JUMPER Joskes Undercover Motorhome voor Prettig Eerlijk Reizen
Citroën Jumper 3.0 L4H2 met VakCar (NL) inbouw (fietsen binnenin) ingeschreven als Kampeerwagen
Gebruikersavatar
de toren
Berichten: 996
Lid geworden op: zo 25 feb 2007, 16:14
Locatie: Lienden

Re: Gimalala's L3H2 buscamper project



Bericht door de toren »

Misschien eens kijken naar goede autostoelen op maat gemaakt waar je ook in kan zitten om geen last te hebben van je rug .
Een bank is toch om te liggen cq luieren en de onderkant van de tv te bekijken dan is wat zachter wel weer lekker (bv ikea kussens van ektorp heerlijk) :).
Toedeledoki

Re: Gimalala's L3H2 buscamper project



Bericht door Toedeledoki »

Qua goed zitten...

Ik ben hier mee bezig:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Appiecamp
Berichten: 709
Lid geworden op: zo 19 jun 2016, 20:25
Locatie: Groningen

Re: Gimalala's L3H2 buscamper project



Bericht door Appiecamp »

dat is inderdaad een hele mooie oplossing. :thumbup:
gimalala
Berichten: 83
Lid geworden op: wo 30 mar 2016, 22:08

Re: Gimalala's L3H2 buscamper project



Bericht door gimalala »

Daar ben ik nu over aan het prakkezeren, wellicht een identiek paar Volvo achterbanken zien te scoren, en bijbehorende voorstoelen voor voorin.......
Toedeledoki

Re: Gimalala's L3H2 buscamper project



Bericht door Toedeledoki »

Ik heb deze stoelen en een bank uit een Audi A8 4E. Het vorige model (4D) heeft een bijna rechte achterbank (soms 2 delig met een los middenstuk) die prima te gebruiken is in een camper, boot of gewoon in huis...

http://www.ebay.de/itm/Audi-A8-4D2-Face ... Sw-0xYZ3vd

of

http://www.ebay.de/itm/Audi-A8-S8-D2-4D ... Swa81XRxV6

Ik had ze in mijn vorige camper.

De stoelen zijn kwalitatief erg goed. Als ze elektrisch verstelbaar en verwarmbaar zijn is dit makkelijk aan te sluiten. Voor de verstelling alleen plus en min. En voor de verwarming zijn kant en klare kabelbomen te koop.

Omdat ik eens wat anders wilde dacht ik ik neem nu een keer stoelen uit een nieuwer model. Maar achteraf waren de stoelen en bank uit een A8 4D zeker zo goed geweest. En de bank is makkelijker in te bouwen. Want hij is rechter.
Toedeledoki

Re: Gimalala's L3H2 buscamper project



Bericht door Toedeledoki »

http://www.ebay.de/itm/AUDI-A8-S8-D2-4D ... Swq19XCtS-

Losse banken van een A8 4D zijn ook genoeg te koop.

Een vaste bank is ca 140 lang. De bank met los tussenstuk is zonder dat tussenstuk ca 110 lang.

2 a8 banken en bijbehorende voorstoelen zou er wel heel strak uitzien. 8-) 8-) 8-)
Plaats reactie