Gimalala's L3H2 buscamper project

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8935
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Gimalala's L3H2 buscamper project



Bericht door kampo »

L4H3 schreef:Bij mijn project waren ook veel mensen negatief over het niet betrekken van de voorstoelen. Ik wil net als jij dit ook niet. Ik vind het helemaal niks om daar op te zitten. Zo zie je maar weer. De ene juist wel de andere niet. Besteed wel aandacht en geld aan de kussens en juiste hoek/ maten anders is het idd niet fijn om op te zitten.
Waarbij ik dacht begrepen te hebben dat je deze uitspraak doet voordat je je voertuig uitgeprobeerd hebt.
Dus nog een beetje vroeg.

@Gimalala
Waar ik voor zou gaan is het advies van eens goed te gaan proef zitten in een aantal campers.
Je zal merken dat het moeilijk is om achteraan in de camper een vergelijkbaar comfort van zit en zicht te bekomen.
Achteraan is het wel warmer want geen koude instraling via de enorme slecht geïsoleerde voorruiten.

Het is altijd je eigen keuze, waarvoor respect, maar het is nodig om er even wat langer bij stil te staan.
Als starter moet je vooral leren te zien welke oplossingen eerder standaard zijn en welke andere oplossingen werkelijk ongebruikelijk zijn.
De minder voorkomende indelingen of keuzes zijn dus ongebruikelijk en daarmee moet je oppassen.

Welke indeling kom je het meest tegen in een zelfbouwbus L3H2 voor 2 personen ?
Groeten Kampo
gimalala
Berichten: 83
Lid geworden op: wo 30 mar 2016, 22:08

Re: Gimalala's L3H2 buscamper project



Bericht door gimalala »

Ik respecteer ieders mening, en smaak.
Dus ben ook blij met de reacties.

Het is juist die indeling die je veel(bijna altijd) ziet, die ons tegenstaat.
Zo'n krappe dinette, als je eens met z'n vieren weg bent.

De passagiersstoel gaat zeker wel draaibaar worden, dus daar kan altijd iemand zitten.

Over een paar weken gaan we in Gorinchem weer naar de beurs, en gaan we nog eens critisch kijken en proefzitten, tot nu toe denken we nog steeds dat we gaan voor wat ik geschetst heb.

Ik denk dat de langsbanken best comfortabel te maken zijn, een standaard autobank leuning is ook niet echt hoog, en de bankleuning thuis is dat ook niet, dus volgens mij moet er met de nodige zorg best iets van te maken zijn.

Bovendien willen we graag mooi weer, en veel buiten zitten in onze lekker comfortabele campingstoelen.
gimalala
Berichten: 83
Lid geworden op: wo 30 mar 2016, 22:08

Re: Gimalala's L3H2 buscamper project



Bericht door gimalala »

onderstaand is hoe het er zo'n beetje uit zou moeten komen te zien,
Ik wil dan waarschijnlijk de rugleuningen iets hoger door laten schieten, en evt. de ramen zelfs iets hoger monteren.
Afbeelding


De toiletruimte wil ik misschien iets smaller houden, en de kast boven de koelkast vervalt waarschijnlijk ook, of word heel ondiep, bv voor glazen of prullaria of o.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door gimalala op zo 12 feb 2017, 11:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
joske501
Berichten: 1320
Lid geworden op: di 19 dec 2006, 19:38
Locatie: Oostduinkerke B

Re: Gimalala's L3H2 buscamper project



Bericht door joske501 »

Beste,

Bij zo een inrichting zit je altijd met je voeten en hoofd tegen de zwakke nacht verduistering aan terwijl je op bed ligt en zelfde verhaal in de zithoek. Ramen hoger monteren in een bus is bijna onmogelijk gezien de langsbalken binnenin.

Joske
Geniet met mate, eerder nu dan later.

JUMPER Joskes Undercover Motorhome voor Prettig Eerlijk Reizen
Citroën Jumper 3.0 L4H2 met VakCar (NL) inbouw (fietsen binnenin) ingeschreven als Kampeerwagen
gimalala
Berichten: 83
Lid geworden op: wo 30 mar 2016, 22:08

Re: Gimalala's L3H2 buscamper project



Bericht door gimalala »

de ramen komen niet bij het bed gedeelte, alleen het zitgedeelte, dus dat mag het probleem niet zijn,
Als ik deze foto's zo zie, dan zouden de ramen nog iets omhoog kunnen,
Sowieso zie ik mogelijkheden om de rugkussens zo'n 10 a 15 cm hoger te maken.
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8935
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Gimalala's L3H2 buscamper project



Bericht door kampo »

Natuurlijk moet je je eigen gedacht doen !
Bij een open discussie , krijg je heel wat opmerkingen en ik denk dat zoiets nuttig is .
Het feit dat we je wijzen op de voor en nadelen maakt dat je bewuster omgaat met je keuzes :-B
Groeten Kampo
Gebruikersavatar
annoh
Berichten: 1875
Lid geworden op: za 18 aug 2012, 22:05
Locatie: St. Jacobiparochie
Contacteer:

Re: Gimalala's L3H2 buscamper project



Bericht door annoh »

TS
Hoe diep maak je de zitkussens / zitmatrassen?
gimalala
Berichten: 83
Lid geworden op: wo 30 mar 2016, 22:08

Re: Gimalala's L3H2 buscamper project



Bericht door gimalala »

Ik ben ook juist blij met jullie commentaren en adviezen.
Niets is nog in beton gegoten, sterker nog er is nog niets aangeschaft.

Wat de kussens betreft, de exacte diepte van de zitkussens is nog niet bepaald, Maar binnenkort op de beurs in Gorinchem ga ik wel heel veel proefzitten, en diegene die het beste zitten opmeten, en veel foto's en notities maken.
Ik denk er nu ook aan om de voorkant (knieholte kant) iets verhoogd te maken,
een beetje naar onderstaand idee,


Afbeelding
Gebruikersavatar
joske501
Berichten: 1320
Lid geworden op: di 19 dec 2006, 19:38
Locatie: Oostduinkerke B

Re: Gimalala's L3H2 buscamper project



Bericht door joske501 »

Beste,

Een comfortabele zithoek / bank ziet er ongeveer zo uit. Deze kussen geven voldoende steun, zowel bij het zitvlak als bij de schouders en nek. De kussens zijn door mezelf uitgetekend en op maat laten snijden.

Afbeelding

Let er ook op dat het venster niet zeer breed is genomen naar de zitbank toe om te vermijden dat tijdens het zitten / leunen je niet met de schouder in de verduistering komt.

Joske
Geniet met mate, eerder nu dan later.

JUMPER Joskes Undercover Motorhome voor Prettig Eerlijk Reizen
Citroën Jumper 3.0 L4H2 met VakCar (NL) inbouw (fietsen binnenin) ingeschreven als Kampeerwagen
Gebruikersavatar
Appiecamp
Berichten: 709
Lid geworden op: zo 19 jun 2016, 20:25
Locatie: Groningen

Re: Gimalala's L3H2 buscamper project



Bericht door Appiecamp »

het nadeel van alle banken die je in campers vindt is dat ze niet zitten.
zitting te vlak en leuning te recht.
ik heb er vorig jaar 1 gehuurd met een bankje met gordels maar als je daar uren moet zitten word je niet blij...
zit posistie dus erg belangrijk.

@ Joske. ziet er goed en zeer netjes uit.
maar zoals ik het op jou foto zie is de rugleuning van de draaibare stoel schuiner afgesteld dan de leuning van je bank...
Gebruikersavatar
L4H3
Berichten: 1135
Lid geworden op: zo 02 okt 2016, 17:44
Locatie: Emmen

Re: Gimalala's L3H2 buscamper project



Bericht door L4H3 »

Ik ben van mening dat je een compromie moet zoeken in 1 uur goed zitten tijdens eten en 3 uur chillen op je bank. Ook het schuim is zeer belangrijk. Hard zacht. Ieder zijn ding. Maar een juiste hoek en lengte zitvlak is voor iedereen anders. Idd proefzitten. Zoveel mogelijk. Zuuk6. Ik worstel met hetzelfde probleem.

@joske. Wat is dat voor zwart puntje boven je bankje. Hoop toch geen schroef. Want schroeven in het zicht hoort niet :-B
Laatst gewijzigd door L4H3 op zo 12 feb 2017, 16:57, 1 keer totaal gewijzigd.
One life. Live it.

De zelfbouw van onze camper: viewtopic.php?t=8456989&hilit=ombouw+l4h3+lifepo4
Gebruikersavatar
joske501
Berichten: 1320
Lid geworden op: di 19 dec 2006, 19:38
Locatie: Oostduinkerke B

Re: Gimalala's L3H2 buscamper project



Bericht door joske501 »

Beste,

Foto's zijn genomen tijdens de bouw, dus de afwerking was nog niet compleet, Ook nog geen gordijnen. De tafelpoot is ook vervangen door een pootloze steun aan de voorzijde zodat je geen hinder ondervindt met de voeten tijdens het plaatsnemen.

Afbeelding

Wat schroeven in het zicht hoort niet :-B
De nu afgewerkte schroeven zitten niet in het zicht, mijn bank is zo goed gemaakt dat ik niet van de rugpijn op mijn knieen moet gaan zitten. :D :lolno:
Euh, wie het beter kan is bij mij uitgenodigd om het te bewijzen. :lol3:

Joske
Geniet met mate, eerder nu dan later.

JUMPER Joskes Undercover Motorhome voor Prettig Eerlijk Reizen
Citroën Jumper 3.0 L4H2 met VakCar (NL) inbouw (fietsen binnenin) ingeschreven als Kampeerwagen
Gebruikersavatar
L4H3
Berichten: 1135
Lid geworden op: zo 02 okt 2016, 17:44
Locatie: Emmen

Re: Gimalala's L3H2 buscamper project



Bericht door L4H3 »

Kijk. Daar is over nagedacht. Geen geschop tegen de tafelpoot. :thumbup:
One life. Live it.

De zelfbouw van onze camper: viewtopic.php?t=8456989&hilit=ombouw+l4h3+lifepo4
Gebruikersavatar
joske501
Berichten: 1320
Lid geworden op: di 19 dec 2006, 19:38
Locatie: Oostduinkerke B

Re: Gimalala's L3H2 buscamper project



Bericht door joske501 »

Eigen ontwerp en uitvoering! Uniek! De buis laten plooien bij een ijzerboer, de rest allemaal eigen werk.

Joske
Geniet met mate, eerder nu dan later.

JUMPER Joskes Undercover Motorhome voor Prettig Eerlijk Reizen
Citroën Jumper 3.0 L4H2 met VakCar (NL) inbouw (fietsen binnenin) ingeschreven als Kampeerwagen
Plaats reactie