Gimalala's L3H2 buscamper project

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Toedeledoki

Re: Gimalala's L3H2 buscamper project



Bericht door Toedeledoki »

Toch nog een kanttekening bij autobanken waar ik nu tegen aan loop:
Ze zijn vaak groter, nemen dus meer ruimte in, dan een paar mooie rechthoekige kussentjes. Zeker als je die kussentjes ook nog rechtop tegen de wand zet.

Mijn bank steekt op deze manier zo'n 70 cm naar de bus in. Dat keer 2 is 1,40. Dat houdt in dat er in een ducato nog 46 cm over blijft. Het kan. Zeker omdat je wat kunt sjoemelen met de achterbankzitting wat meer onder de rugleuning. Of de rugleuning toch iets rechterop zetten.

Ik heb hier voor gekozen en ga het uiteindelijk ook zo doen. Maar een paar kussentjes was praktischer geweest ;-)
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5457
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Gimalala's L3H2 buscamper project



Bericht door Atoz »

kampo schreef:Eeuh ?
En wat is je advies voor Gimalala ?
Dat sommige mensen beter eens goed zouden leren lezen in plaats van hun eigen mening te willen doordrukken.
Als je herlezen wil en er zelfs over durft door te denken dan begrijp je dat ik dus enkel planken als kussen en rugleuning heb.
En dat ik dus ook geen kussens wens of wou te gebruiken

En als andere grapjassen dan denken dat ik vier keukenstoelen als eethoek gebruik dan is het onnodig om het te melden.

Zelf je camper bouwen is een ernstige zaak
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8940
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Gimalala's L3H2 buscamper project



Bericht door kampo »

Het is persoonlijk maar ieder zijn gedacht:
Zo een zwarte achterbank uit een sloopauto...daar krijg ik echt geen campergevoel van.
Het doet me denken aan zo een Chevy Van uit de jaren 80, met heel veel interieurlichtjes.
Het zal wel goed en comfortabel zitten, de centrale armsteun zal je niet vaak gebruiken.
Dus is het voor mij is het vooral of enkel een heel goedkope oplossing.
Groeten Kampo
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8940
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Gimalala's L3H2 buscamper project



Bericht door kampo »

Hier heb je de afmetingen van mijn treinzit 1940x1100
Misschien een paar evaluerende opmerkingen daarover.
Het zijn 4 kussens van dezelfde afmetingen zodat je ze door elkaar kan gebruiken.
En 2 schuine kussens die we onder de tafel steken als er eens iemand op slaapt.
De afmetingen en verhoudingen hoogte, diepte, zit zijn echt goed .
Om te eten aan tafel en om op te slapen zijn dit hele goede verhoudingen.
Waar het misschien een beetje tegenvalt is languit chillen.
We hebben 4 dikke plofkussens die je dan tegen het binnenwerk en de rollo's van het raam moet leggen.
Dat is nog niet ideaal. Ook is zo een strak zitkussen ideaal om te eten maar een vormgegeven zacht zit en rugkussen biedt nog meer comfort.
Tja, zitten, eten, chillen, slapen op 1 systeem... het zal altijd een compromis oplossing blijven.



Afbeelding
Groeten Kampo
Toedeledoki

Re: Gimalala's L3H2 buscamper project



Bericht door Toedeledoki »

kampo schreef:Het is persoonlijk maar ieder zijn gedacht:
Zo een zwarte achterbank uit een sloopauto...daar krijg ik echt geen campergevoel van.
Het doet me denken aan zo een Chevy Van uit de jaren 80, met heel veel interieurlichtjes.
Het zal wel goed en comfortabel zitten, de centrale armsteun zal je niet vaak gebruiken.
Dus is het voor mij is het vooral of enkel een heel goedkope oplossing.
Ik wil juist geen campergevoel!

De bus wordt ook dagelijks gebruikt.

Het is nu nog niet af. Als het straks klaar is zal het eindresultaat je meevallen denk ik.

De treinzit met kussentjes doet mij juist denken aan een Adria caravan uit de jaren 80...zoals gezegd...het is maar net waar je van houdt :cheers:
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8940
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Gimalala's L3H2 buscamper project



Bericht door kampo »

Hoi Paul
Begrijp me niet verkeerd, natuurlijk mag je zelf kiezen hoe je dat doet met die bank.
Gelukkig is er niet 1 smaak of goesting.
Wat ik doe is de verschillende mogelijkheden schetsen. En er wat bij vertellen, inclusief mijn eigen gedacht.
Volgens mij heeft de zelfbouwer daar wat aan.
In veel gevallen kan je ook niet echt alles zelf kiezen met die indelingen maar is het ene een gevolg van het andere.
Groeten Kampo
Toedeledoki

Re: Gimalala's L3H2 buscamper project



Bericht door Toedeledoki »

Ik snap het Kampo!

Mijn camper wordt niet echt een camper. Maar een comfortabele snelle bus waar ik ook in kan slapen... Uiteraard van alle gemakken voorzien.

Tja, en die bank zat nou eenmaal bij de voorstoelen. Op deze manier is het mooi bijpassend. Zit goed. En krijg ik de zitplaatsen op kenteken.

Omdat de TS over autobanken begon moest ik ineens weer aan de A8 banken denken. Die van het 4D model zijn echt perfect vierkant. En erg makkelijk te monteren. De voorstoelen van een A8 hebben vlakke rails en zijn makkelijk te monteren.
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8940
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Gimalala's L3H2 buscamper project



Bericht door kampo »

Was het eigenlijk duur als ik dat mag vragen zo een gebruikte set lederen luxe zetels uit een A8 ?
Ik kan me namelijk herinneren dat 1 luchtgeveerde ISRI of Savas truck zetel nieuw altijd meer als 2500 € kost, per stuk :bang:
Groeten Kampo
Toedeledoki

Re: Gimalala's L3H2 buscamper project



Bericht door Toedeledoki »

Ik was voor 299 klaar. Moest ze wel zelf ophalen in Duitsland. (uurtje over de grens).

Op Ebay is heel veel van dit spul te vinden.

Ik had een bijrijdersbank in de Jumper. Deze moest sowieso vervangen worden door een stoel. Voor een originele stoel was ik dan gebruikt meer dan 500 Euro kwijt geweest.
gimalala
Berichten: 83
Lid geworden op: wo 30 mar 2016, 22:08

Re: Gimalala's L3H2 buscamper project



Bericht door gimalala »

Ik vind een leren autobank ook niet mooi uitzien voor een camper,
maar een redelijk recht stoffen exemplaar zou best een optie kunnen zijn,
Aangezien wij nogal gecharmeerd zijn van het merk Volvo,
en heb eens gekeken naar de achterbank van onze V70.

En anders word het toch een houten bankje met goede stevige kussens.
m1155
Berichten: 116
Lid geworden op: do 29 jan 2015, 20:26

Re: Gimalala's L3H2 buscamper project



Bericht door m1155 »

Wij zijn er kwa banken ook nog niet helemaal uit. Er komt in ieder geval geen recht bankje zoals in de meeste campers, dat hebben we nu wel in de fabrieks camper maar hou dat nog geen 10 minuten uit. Omdat we meer hangen/liggen zal het net zoiets als thuis in de woonkamer worden met zachte kussens. In deze bank(en) word een inklapbare (espace) stoel verwerkt voor tijdens het rijden.
gimalala
Berichten: 83
Lid geworden op: wo 30 mar 2016, 22:08

Re: Gimalala's L3H2 buscamper project



Bericht door gimalala »

We zijn vandaag in Gorinchem geweest,
We hebben heel veel bankjes gezien, en uiteraard er ook op gezeten.

Al met al viel het ons niet tegen.
Het gaat wel goed komen.
We gaan waarschijnlijk ook maar een miniale verhoging maken,
Dus dan komen de rugleuningen helemaal niet zo hoog uit. en met het allemaal prima lukken met ook de ramen.


ook hebben we nog even naar de afmetingen van de toiletruimtes gekeken.
iets van 60 bij 85 is wel echt minimaal vinden we.
Het word bij ons waarschijnlijk 90 lang en aan de breedte zijde een stuk 70 aflopend naar 60
Plaats reactie