Ombouw Ducato L3H2 KLAAR maar aanvullen
Re: Ombouw Ducato L3H2 KLAAR
Dat wordt dubbel genieten: van de reis èn van de trots op het mooie resultaat van de zelfbouw.
Re: Ombouw Ducato L3H2 KLAAR
Heel mooi gedaan. Zeker petje af vooral omdat alles voor de deur is gemaakt. Nu genieten van de camper en je vakantie.
Groet, André
Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
Groet, André
Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
Re: Ombouw Ducato L3H2 KLAAR
Mooi gedaan gsm. Hoop dat je er net zoveel plezier van gaat hebben als ik. Ben zins de camper gereed is nog geen weekend thuis geweest. Zo mooi elke weekend op pad met de camper. Nog 7 weekenden in nederland vertoeven en dan weer lekker 4 weken naar de Spaanse zon. jij ook veel plezier in Zweden. Ik heb verder nog geen tijd en zin gehad om de restpuntjes te gaan doen. Dat ga ik straks in de wintermaanden wel doen. het zit me niet op de nek. Eerst genieten. Helaas af en toe nog werken.
Re: Ombouw Ducato L3H2 KLAAR
Het gaat geweldig met de bus alleen nu in het noorden van Zweden mis ik de standkachel s'avonds wel dus word dat het volgende aanpassing
En ik zag al enkele bussen en fabriekscampers met een hydraulische waterpas mechanisme, wel aantrekkelijk maar volgens mij duur in de aanschaf. Ik zag dat ergens op een beurs voor €2500 excl inbouwen
Even door sparen
Nu maar weer snel genieten van het uitzicht
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
En ik zag al enkele bussen en fabriekscampers met een hydraulische waterpas mechanisme, wel aantrekkelijk maar volgens mij duur in de aanschaf. Ik zag dat ergens op een beurs voor €2500 excl inbouwen
Even door sparen
Nu maar weer snel genieten van het uitzicht
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Re: Ombouw Ducato L3H2 KLAAR
Kijk ook even naar het gewicht van zo'n 'hydraulische waterpas mechanisme'.
Forum verlaten.
Re: Ombouw Ducato L3H2 KLAAR
Heey gsm ziet er mooi uit daar. Fijne vakantie. Mooi gedaan die stickers op de bus. Moet ik ook nog doen. Mooi klusje voor de winter. Ja standkachel wil ik er ook nog inbouwen. En wat betreft dat hydraulisch levekl systeem. Mij te duur. Ik ben nu heel wat weken op pad geweest en heb de oprijblokken maar heel weinig gebruikt. Mischien 4-5 keer. Als mijn bus opvclak terein staat hangt hij een heel klein beetje naar voren. in mijn geval omdat ik een langslaper heb lig ik met het hoofd 1-2 cm hoger als mijn voeten dus dat merk je niet. En nee de gehaktbal rolt niet van mijn bord.
Re: Ombouw Ducato L3H2 KLAAR
Vond ik ook veel geld maar wel gemakkelijk hier want soms is het hobbel de bobbel
Ik heb in een andere topic gereageerd over de Planar standkachel en de reactie is best wel positief
De Planar kost €540 en dat is veel goedkoper dan een Webasto of zo iets
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik heb in een andere topic gereageerd over de Planar standkachel en de reactie is best wel positief
De Planar kost €540 en dat is veel goedkoper dan een Webasto of zo iets
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Re: Ombouw Ducato L3H2 KLAAR maar aanvullen
Afgelopen week de camper in de winterstalling gedaan en geschorst tot volgend jaar maart maar we zitten niet stil, we hebben wat dingen genoteerd wat we willen aanvullen en daar heb ik advies van jullie voor nodig.
Om te beginnen willen we een hoofdschakelaar gaan plaatsen om de HH accu simpel uit te kunnen zetten tijdens onderhoud en winterstalling
Nu heb ik de min van de HH accu los gehaald.
Wat is de beste keuze voor de hoofdschakelaar ? In de min of de plus ?
Ik kan deze https://www.dewitschijndel.nl/carpoint- ... ofdstroom& hoofdstroom schakelaar nemen maar ik overweeg om deze http://www.ebay.com/itm/12V-Car-Auto-St ... 360782b6b3 te nemen zodat ik de HH accu gelijk beschermt tegen kortsluiting
Wat is jullie advies ?
Dan willen we een opstaptree gaan plaatsen, ben al 3 keer het opstapje vergeten
Welke breedte is het prettigste ? 40 of 50 of 70cm ?
Hoe wordt de elektrische bediend ? Met een aparte schakelaar of door het openen en dicht doen van de schuifdeur ?
En hoe wordt een manual bediend ? Moet je dan eerst uit stappen en de tree er uit trekken ?
Om te beginnen willen we een hoofdschakelaar gaan plaatsen om de HH accu simpel uit te kunnen zetten tijdens onderhoud en winterstalling
Nu heb ik de min van de HH accu los gehaald.
Wat is de beste keuze voor de hoofdschakelaar ? In de min of de plus ?
Ik kan deze https://www.dewitschijndel.nl/carpoint- ... ofdstroom& hoofdstroom schakelaar nemen maar ik overweeg om deze http://www.ebay.com/itm/12V-Car-Auto-St ... 360782b6b3 te nemen zodat ik de HH accu gelijk beschermt tegen kortsluiting
Wat is jullie advies ?
Dan willen we een opstaptree gaan plaatsen, ben al 3 keer het opstapje vergeten
Welke breedte is het prettigste ? 40 of 50 of 70cm ?
Hoe wordt de elektrische bediend ? Met een aparte schakelaar of door het openen en dicht doen van de schuifdeur ?
En hoe wordt een manual bediend ? Moet je dan eerst uit stappen en de tree er uit trekken ?
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Praktijk is de leermeester voor de theorie
-
- Berichten: 456
- Lid geworden op: do 30 jul 2009, 18:56
- Locatie: In The Middle Off Nowhere
Re: Ombouw Ducato L3H2 KLAAR maar aanvullen
In jouw geval zou ik zo'n massa schakelaar plaatsen zoals in je link.
Deze zijn ook gewoon tekoop bij de meeste automaterialen handel
Verstuurd vanaf mijn E6653 met Tapatalk
Deze zijn ook gewoon tekoop bij de meeste automaterialen handel
Verstuurd vanaf mijn E6653 met Tapatalk
Ombouw Ducato L3H2 KLAAR maar aanvullen
Een manual bediende is niet geschikt voor onder een bus, of je moet heel veel gaan knutselen om hem te monteren.
Als je een gewoon opstapje laat staan is een handbediende zeker geen optie, dan ga je rijden met dat ding nog uit.
Bij een elektrische zit een schakelaar bij waarmee je hem uit en inklapt.
Als extra kun je er een relais opzetten die hem intrekt als je de motor start en dat is zeker aan te raden.
Nou maak ik voor ik wegrij altijd een rondje om de wagen en mijn vrouw aan de binnenkant om te zien of alles goed zit.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Als je een gewoon opstapje laat staan is een handbediende zeker geen optie, dan ga je rijden met dat ding nog uit.
Bij een elektrische zit een schakelaar bij waarmee je hem uit en inklapt.
Als extra kun je er een relais opzetten die hem intrekt als je de motor start en dat is zeker aan te raden.
Nou maak ik voor ik wegrij altijd een rondje om de wagen en mijn vrouw aan de binnenkant om te zien of alles goed zit.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- JoopBrekken
- Berichten: 4251
- Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
- Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.
Re: Ombouw Ducato L3H2 KLAAR maar aanvullen
Deze is 70 cm. Bij een smallere kan je ernaast stappen.
Bediening met aparte schakelaar.
Re: Ombouw Ducato L3H2 KLAAR maar aanvullen
Schakelaar wordt doorgaans tussen de min van de accu en de rest/chassis geplaatst.
Ik zie geen zonnepanelen. Daarbij moet je even oppassen.
Ik zie geen zonnepanelen. Daarbij moet je even oppassen.
Re: Ombouw Ducato L3H2 KLAAR maar aanvullen
@Myway, ik moet me eigen eens gaan aanwennen rondje om de bus voor vertrek dan had ik de opstapjes niet vergeten en inderdaad goed dat je het zegt dat als ik het nu al vergeet dan vergeet ik het ook bij een handbediende
Dus het wordt een elektrisch en één van 70cm breed maar dan wel zo geïnstalleerd dat als ik start of wat dan ook dat die intrekt want als ik wer vergeet op het knopje te drukken dan blijft die ook tijdens het rijden uit staan.
Bedankt voor de adviezen
Wat de schakelaar betreft, een simpele massa schakelaar of een automaat ?
Ik heb een zonnepaneel dus waar moet ik op letten ? Nu heb ik die uit gezet d.m.v. de 300A automaat tussen het paneel en de MPPT
Dus het wordt een elektrisch en één van 70cm breed maar dan wel zo geïnstalleerd dat als ik start of wat dan ook dat die intrekt want als ik wer vergeet op het knopje te drukken dan blijft die ook tijdens het rijden uit staan.
Bedankt voor de adviezen
Wat de schakelaar betreft, een simpele massa schakelaar of een automaat ?
Ik heb een zonnepaneel dus waar moet ik op letten ? Nu heb ik die uit gezet d.m.v. de 300A automaat tussen het paneel en de MPPT
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Re: Ombouw Ducato L3H2 KLAAR maar aanvullen
Ik ben aan het kijken naar een TV voor in de bus en wil graag weten welke soort(en) daarvoor geschikt zijn. Flatscreen ?
Waar hebben jullie die geplaatst ? Is aan het plafond een optie ?
Wat voor muurbeugel gebruiken jullie ?
Waar hebben jullie die geplaatst ? Is aan het plafond een optie ?
Wat voor muurbeugel gebruiken jullie ?
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Praktijk is de leermeester voor de theorie